adexo3
۴۴۹۲۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مغز آدم های موفق چگونه است؟

این نوع فعالیت های مغز، آن هم هنگام صبح بسیار وقت گیر، غیرکاربردی و خسته کننده هستد. اما می توانید با چهار روش زیر، خود و مغزتان را حاضر، شاداب و کاربردی کنید.

مغز آدم های موفق چگونه است؟

برترین ها: صبح ساعت شما زنگ می زند و به محض بیدار شدن فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید به ذهن شما هجوم می آورد. بعضی ها پیش از اینکه از جا بلند شوند و مسواک بزنند، گوشی خود را چک می کنند که ایمیل یا پیامک جدید نیامده باشد. هنگام خوردن صبحانه به این فکر می کنید که چه روز طولانی در پیش و چقدر کار برای انجام دارید.

این نوع فعالیت های مغز، آن هم هنگام صبح بسیار وقت گیر، غیرکاربردی و خسته کننده هستد. اما می توانید با چهار روش زیر، خود و مغزتان را حاضر، شاداب و کاربردی کنید.

مغز آدم های موفق چگونه است؟

۱. اعتقاد به غیر قابل اجتناب بودن تفکرات

زیاد فکر کردن دلیل غیرکاربردی بودن ذهن نیست، بلکه این اجازه دادن به اینکه حواستان با افکارتان پرت شود یا بر اساس فکرهای منفی خود پیش بروید، مساله ساز است.

مبارزه با ذهنیات و احساسات ناامیدکننده که در نتیجه عدم تمرکز به وجود می آید باعث می شود تا به بدترین شکل ممکن فکر کنید و بسیار خسته کننده نیز هست. باید قبول کنید فکر کردن بسیار طبیعی و نرمال است. اعتقاد به این مساله نخستین مرحله برای تربیت دوباره ذهن و حواس است. با این اعتقاد می توانید کنترل اوضاع را به دست بگیرید.


2. تعلیم ذهن با تکرار مداوم

تمرکز نداشتن نوعی عادت است. مهم نیست چه نوع شخصیتی دارید - استعداد ذاتی یا اکتسابی دارید - می توانید با تکرار مداوم و درست ذهن خود را از نو بسازید.

هنگامی که حواس شما به ملاقات با یک مشتری یا تماس تلفنی پرت است، نفس عمیق بکشید و دوباره به مشتری یا تلفن مورد نظر فکر کنید.

مغز آدم های موفق چگونه است؟


3. کنار آمدن با نگرانی

افکار نگران کننده باعث حواس پرتی و از بین رفتن انرژی افراد می شود. نگرانی شما را از زمان حال بیرون می کشد و با سرعت به آینده پرتاب می کند. زمان حال جایی است که همه قدرت و نیروی شما در آن جاری است. هنگامی که به طور مدام روی اتفاق های آینده تمرکز کرده اید، در واقع زمان و انرژی خود را هدر می دهید و احساس می کنید قدرت کافی برای انجام کارهای خود ندارید.

در عوض، هنگامی که متوجه می شوید ذهن شما با مسایل ناراحت و نگران کننده پرت شده است، یکی از این سوال های را از خود بپرسید: آیا این اکنون اتفاق می افتد؟ یا آیا مجبورم اکنون به آن فکر کنم؟

به غیر از مواقعی که واقعا باید در همان زمان به آنها توجه و رسیدگی کنید، پاسخ این سوال ها منفی است: قرار نیست این اتفاق اکنون روی دهد. یا مجبور نیستم اکنون به آنها فکر کنم. این سوال را تا زمانی که حواستان به زمان حال بازنگشته است، تکرار کنید.

این تمرین برای مواقعی که نیمه های شب از خواب بیدار می شوید و ذهنتان حسابی مشغول کارهایی است که باید انجام دهید نیز بسیار کاربردی و مفید است.

مغز آدم های موفق چگونه است؟


4. روزی سه مرتبه سه نفس عمیق بکشید

نفس عمیق آگاهانه باعث ایجاد تمرکز می شود و بهترین روش برای تربیت ذهن است که در حال حاضر باقی بماند. در صورت نیاز، موبایل خود را کوک کنید تادر ساعت های 12 ظهر، 3 و 7 بعدازظهر این موضوع رابه شما یادآوری کند.

ذهن هر انسانی بهترین متفق اوست. با این روش ها کنترل حواس خود را به دست بگیرید و باعث خلاقیت، انرژی و موفقیت بیشتر ذهن خود بشوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج