۴۵۱۹۷۰
۲۶ نظر
۶۰۶۴
۲۶ نظر
۶۰۶۴
پ

کارتن خوابی و خیابان خوابی در دنیا؛ لس آنجلس در صدر

جمعیت بی خانمان های آمریکا که مدت زمان زیادی را در این وضعیت سپری می کنند از سال ۲۰۱۳ حدود ۵۵ درصد افزایش یافته و به بیش از ۱۲ هزار نفر رسیده است.

دو هفته نامه جامعه پویا: جمعیت بی خانمان های آمریکا که مدت زمان زیادی را در این وضعیت سپری می کنند از سال ۲۰۱۳ حدود ۵۵ درصد افزایش یافته و به بیش از ۱۲ هزار نفر رسیده است. حدود یک سوم آنها در کالیفرنیا زندگی می کنند. پیش از این رتبه اول بی خانمان های آمریکا در اختیار نیویورک بود که لس آنجلس با آمار جدید جایکاه اول را به خود اختصاص داد.

فعالان اجتماعی در کشورهای مختلف دنیا از اروپا و آمریکا تا کشورهای آفریقایی در بسیاری از موارد برای همدردی با بخش هایی از جامعه سعی می کنند با راه اندازی کمپین یا حرکتی جمعی، مردم را در تجربه کردن برخی اتفاقات سهیم کنند؛ یکی از مواردی که در سال های گذشته در کشورهای مختلف رواج پیدا کرده، تاکید و توجه بیش از پیش به معضل کارتن خواب هاست.

در همین راستا گروه های خیریه با دعوت از مردم برای فقط یک شب خوابیدن در خیابان ها و آن هم در هوای سرد، تلاش می کنند مردم تا حدودی با مشکلات این افراد آشنا شوند و گام های بیشتری برای حال مشکلات آنها برداشته شود. با این حال با افزایش تعداد این ساکنان خیابان ها در سال های گذشته، بسیاری بر این نکته تاکید می کنند که برای حل این معضل باید گامی فراتر از این اقدامات برداشته شود.
کارتن خوابی و خیابان خوابی در دنیا؛ لس آنجلس در صدر

لندن از جمله شهرهایی است که در سال های گذشته با رشد روزافزون این مسئله رو به رو بوده است؛ در همین راستا روزنامه گاردین به استناد آمار موسسه های خیریه و فعالان اجتماعی اعلام کرد تعداد این افراد در پایتخت انگلیس در پایان سال 2015 به بیش از هفت هزار و 500 نفر رسیده؛ این در حالی است که این میزان در سال های 2009 تا 2010، حدود سه هزار و 700 نفر بود.

دلایل متعددی برای افزایش این روند در سال های گذشته مطرح شده، یکی از دلایل این است که پس از بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ بسیاری از طرح ها برای کمک به بی خانمان ها در لندن متوقف شد. به طوری که منابع خبری از کاهش ۴۵ درصدی این برنامه ها در فاصله ساله ای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ خبر دادند. از سوی دیگر، آمار رسمی نشان می دهد حدود ۵۶ درصد از کارتن خواب های لندن را شهروندان غیرانگلیسی تشکیل می دهند؛ این مسئله موید این مطلب است که دولت انگلیس سیاست مناسبی برای مقابله با سیل مهاجران از دیگر کشورهای اروپایی اتخاذ نکرده است.

مانند بسیاری از بحران ها، زنان و کودکان بیش از دیگران در معرض خطر قرار دارند. آمار نشان می دهد تعداد این افراد را در میان کارتن خواب ها در کشورهای مختلف اروپایی رو به افزایش است. در همین زمینه دانشگاه ولور همپتون انگلستان با کمک گروهی از استادان، محققان و فعالان اجتماعی پروژه ای برای بررسی وضعیت کودکان کارتن خواب در بیشتر کشورهای اروپایی انجام داد؛ نتایج این تحقیق نشان داد در سال های اخیر تعداد این کودکان در شهرهای مختلف انگلستان، رشدی 12 درصدی داشته است.

اطلاعات مربوط به دیگر کشورهای اروپایی نیز حاکی از اوضاع اسفناکی بود؛ برای مثال در مجارستان و جمهوری چک تعداد این کودکان به ترتیب ۳۶ و ۳۸ درصد افزایش داشته است. طردشدن از سوی خانواده و امتناع از قرار گرفتن زیر پوشش کمک های سازمانی از جمله دلایل افزایش این کودکان در خیابان های اروپایی بوده است. بخشی از آنها نیز به خانواده های مهاجرانی تعلق دارند که پس از ورود به این کشورها یا رها شده یا همراه والدین خود مجبور شده اند در خیابان ها زندگی کنند.
کارتن خوابی و خیابان خوابی در دنیا؛ لس آنجلس در صدر

این معضل فقط مختص به کشورهای اروپایی نیست و ایالات متحده آمریکا نیز با آن دست و پنجه نرم می کند. در آمریکا هر دو سال یک بار در شهرهای مختلف این کشور تحقیق جامعی درباره بی خانمان ها انجام می دهند. نیروهای داوطلب و فعالاناجتماعی با جست و جوی پارک ها، پیاده روهاو تونل ها به سرشماری تخمینی افرادی می پردازند که شب را در این مکان ها به صبح می رسانند. در این دو سال این گروه ها و افراد با کمک سازمان های خیریه محلی کمک هایی در اختیار افراد نیازمند قرار می دهند. طبق آخرین آماری که در پایان سال ۲۰۱۴ منتشر شد، حدود ۵۷۸ هزار آمریکایی مجبور هستند شب ها را در خیابان ها، چادرهای موقت، ماشین ها و حومه شهرها بگذرانند.

همان طور که گفته شد سازمان های خیریه و اجتماعی در کشورهای مختلف نقش بسزایی در کمک رسانی به این افراد دارند، برای مثال در لندن گروهی با نام «دیگر شبی را در خیابان نگذرانیم»، از چند سال پیش آغاز به کار کرد که هم اکنون به دیگر شهرهای این کشور نیز کشیده شده است. افراد این گروه با جست و جو و پیدا کردن کارتن خواب ها، مواد غذایی، کیسه خواب یا خدمات بهداشتی و درمانی در اختیار آنها قرار می دهند، در صورت نیاز، آنها حتی در مسافرخانه های موقت نیز اسکان داده می شوند.

در شب های سر سال نیز پناهگاه ها و خوابگاه های اضطراری برای کمک به این افراد فراهم می شود. در این میان تکنولوژی هم به کمک گروه ها برای مقابله با این مشکل آمده است. در همین زمینه سایتی با عنوان «StreetLink» در انگلیس راه اندازی شده که اپلیکیشن آن نیز روی گوشی های هوشمند نصب می شود. شهروندان انگلیسی و ولزی با مشاهده کارتن خواب ها به این سایت مراجعه می کنند یا با ورود به برنامه آن در گوشی همراه خود، اطلاعات مکانی و همچنین تعداد افراد را در اختیار مسئولان این سایت قرار می دهند.
کارتن خوابی و خیابان خوابی در دنیا؛ لس آنجلس در صدر

کارتن خواب ها نیز می توانند موارد مورد نیاز خود را به این سایت گزارش دهند. گزارش شده از زمان آغاز به کار این سایت در سال ۲۰۱۲، تاکنون دو هزار و ۸۰۰ نفر از این طریق در خیابان های لندن کمک های مورد نیاز خود را دریافت کرده اند.

مجارستان نیز از دیگر کشورهای اروپایی است که با معضل کارتن خواب ها دست و پنجه نرم می کند. بنا به اعلام سازمان های اجتماعی، حدود 10 هزار کارتن خواب در بوداپست، پایتخت این کشور وجود دارند، دولت مجارستان در سال های گذشته با ساخت اردوگاه ها و چادرهای موقت سعی کرده تا حدودی به این افراد کمک کند؛ اما به تازگی پارلمان مجارستان قانونی را در این زمینه تصویب کرده که انتقادهای گسترده ای را در پی داشته است؛ براساس قانون جدید که از اواسط سال گذشته میلادی اجرایی شد، کارتن خواب هایی که از سوی نیروهای دولتی در خیابان ها دستگیر شوند، یا مجبور به انجام خدمات اجتماعی هستند یا باید هزینه ای را به عنوان جریمه بپردازند. منتقدان می گویند این روش فقط باعث می شود مجرم بودن نیز به دیگر مشکلات این افراد افزوده شود؛ این درحالی است که به تازگی تعداد دیگری از کشورها نیز این سیاست را در پیش گرفته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امير

      با سلام
      تا ايران از نظر گور خوابي توي دنيا معروف شد شما هم سريع چنينن خبري رو گذاشتيد . بابا بسه ديگه دست برداريد كشورهاي ديگه هر چي داشته باشن گور خواب ندارن، خجالت بكشيد .

    • مهناز

      با نظر امیر موافقم .قباحت این موضوع وقتی بیشتر میشه که واقف هستیم ثروتی که کشور ما داره هیچ کدام از کشورهای اروپایی ندارند .

    • آرش

      فعلا که ما تو این زمینه هم رکورد زدیم بله ما رکورد زدیم

    • مریم

      الان اینو گذاشتید که ما باز بگیم وای خداروشکر که ما تو لس انجلس نیستیم.
      خداروشکر تو این چیزا و تو قیمت کالاها و بنزین و شکاف طبقاتی از دنیا عقب نیستیم.
      ولی تو درامد و رفاه و خدمات و... مقایسه نمیکنید.

    • بدون نام

      آدم تو آمریکا زندکی کنه کارتن خواب باشه تا مستاجر مستاصل و بی خانمان در ایران . ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفم برای طرز فکرت

      • بدون نام

        تو از اونایی که حقته بخوای برای وصال حسرت غرب بزنی به آب و بعد هم غرق بشی

    • بدون نام

      تابلوس گفته شده رو این خبر کار کنید لوث شده دیگه

    • بدون نام

      تو امید وعشق به زندگی و یه حس خوب هم اوله
      آمریکا مثل اینکه به سفربری لذت ببری ممکنه هر خطر و اتفاقی بی افته
      اینحا هم میشه تو خونه منفعل ریسک نکنی آخر بپوسی

    • علی

      متاسفانه در این مملکت تا انتقادی می شود میگویند میگویند امریکا نیز چنین است . میگوییم دزدی زیاد شده میگن مگه امریکا دزد نداره ؟ میگیم اعتیاد زیاد شده میگن مگه امریکا معتاد نداره ؟
      آقا جان مطابق با استدلال خودتان مگه امریکا مرکز آزادی های فردی و اجتماعی نیست پس لطفا کاری کنید ایران نیز اینگونه شود ، مگه آمریکا آزادی های فردی و اجتماعی نداره !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل ما ایرانیا اینه که اعتماد به نفس نداریم

    • حسن

      حالا بنر فردا بالاسر اتوبانهای تهران:(هیچ میدانید آمریکا سیصد برابر ایران کارتن خواب دارد!)

    • بدون نام

      فکر نکنم گورخوابای لس آنجلس از مسکو و تهران بیشتر باشه

    • بدون نام

      باشه بازم یه درجه امتیاز ما بیشتر ' ما گورخواب داریم اونها که ندارن

    • بدون نام

      چه عجب, منم تو روزنامه های خودشون دیده بودم. اما ما همش دوس داریم بزنیم تو سر خودمون, نا شکری کنیم.

    • بدون نام

      شما اصلا اونجا رو دیدید که میگید اونا ندارن ازین مشکلات. چقد غرب زده ادم میتونه باشه.

    • بدون نام

      این از ما. اونم از غربیا که این عکسارو گنده کردن همه جا. چقد که ما خود باخته ایم.

    • بدون نام

      اقلا این ها یک سوراخ توی زمین دارن بخوابن. امریکا همون را هم ندارن .زمین قبرستان مجانی نیست.
      ثانیا به جای شعار دادن یک کمپین کمک به گورخوابها راه بیاندازید شما ها که بلدید.

    • پدرام

      بابا ما تو کل ایران سه چهار نفر گور خواب داشتیم... تمومش کنید تورو خدا. این سه چهار نفر ک اونم ب خاطر سوء مدیریت مسئولین محلی بوده نباید بشه موضوع اصلی حرف مردم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        !نباید بشه موضوع اصلی حرف مردم
        مگه شغلت چیه

    • بدون نام

      غرب زدگی در این حد؟ کامنت دوست نسبتا محترمی که گفتن: ادم کارتن خواب باشه ولی تو امریکا باشه!!!!!!
      دوست عزیز امریکا پناهنده میپذیره چرا پناهنده نمیشید, برید اونجا که لیاقتشو دارید.

    • بدون نام

      چقد ناشکرین, از روی فیلمای هالیوودیشون قضاوت میکنین؟ ینی فکر میکنین اونجا چه خبره؟ اونا که مث ما نیستن بزنن تو سر خودشون,همش گل و بلبل نشون میدن.

    • بدون نام

      تلویزیون و رادیو و سایت های شروع کردن به پخش اینگونه اخبار
      متاسفم براتون

    • بدون نام

      آره والا کاش غرغروها برن. حیف اند اینجا تلف میشن برید دیگه .من موندم انفجارهای کشورهای همسایه تو ایران بود غرغروها چه می کردند ؟؟؟ آخه معمولا آدمهایی اند اهل سخنرانی نه عمل انرژی بقیه رو هم می گیرن .

    • بدون نام

      ۱۴/۲۳لایک کاش منم اونجابودم

    • بدون نام

      ۱۲/۳۳ماازخدامونه ولی بخدادستمون نمیرسه شمام همینطوروهمه ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج