اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۹۰۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

اصول خانه داری

براي آن‌ كه بهترين مربا را بپزيد

اگر از جمله خانم‌هاي كدبانويي هستيد كه در خانه مربا تهيه مي‌كنيد و از اين كار لذت مي‌بريد، با ما همراه باشيد تا با ريزه كاري‌هاي پختن مربا و خوش رنگ كردن آن آشنا شويد

براي آن‌ كه بهترين مربا را بپزيد


براي آن‌ كه بهترين مربا را بپزيد

۱- براي دريافت نتيجه بهتر به هنگام پختن غذا و رسيدن به قوام بيشتر، مربا را به جاي پختن در ظروف استيل يا فلزي درون ظروف لعابي بپزيد.

۲- براي خوش رنگ شدن مرباي سيب و هويج مي‌توانيد از مقدار اندكي زعفران يا رنگ آن استفاده كنيد. اين كار عطر مربا را نيز بسيار دل انگيز مي‌كند.

۳- براي پيشگيري از كپك زدن مربا قبل از آن‌كه مربا را درون ظرف بريزيد، ظرف و در آن را به‌خوبي در آب جوش بجوشانيد.

۴- براي از بين بردن شكرك مربا بهتر است آن را با مقداري آب و آبليموي تازه دوباره بجوشانيد تا شكرك آن به‌طور كامل از بين رود. متناسب با حجم مربا از يك تا ۲ ليوان آب و يك تا ۳ قاشق غذاخوري آبليمو استفاده كنيد.

۵- يكي از راه‌ها براي فهميدن آن‌كه مربا به اندازه كافي قوام يافته يا نه آن است كه يك قطره از آن را درون يك ليوان آب بيندازيد. اگر مربا از هم باز شد و به ته ليوان نرفت اين امر نشان‌دهنده آن است كه هنوز قوام نيافته است.

۶- استفاده از چوب دارچين و هل نيز مي‌تواند به خوش عطر كردن مربا كمك كند. دقت داشته باشيد كه از ميزان اندكي از اين مواد بايد براي طبخ مربا استفاده كرد و پس از طبخ، چوب دارچين و دانه هل را از درون مربا خارج كنيد.

۷- گاهي به هنگام پختن مربا سطح آن از كف پر مي‌شود، براي پيشگيري از اين امر يك قطعه بسيار كوچك كره داخل ظرف بيندازيد تا از بروز كف پيشگيري شود.

۸- اگر پس از مدتي مرباي شما درون ظرف كپك زد، با كمك يك قاشق بخش كپك زده و بخشي از مربا را از آن جدا كرده و دوباره مربا را درون آب بجوشانيد.

۹- پس از ريختن مربا درون ظرف حتما به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه شيشه محتوي مربا را درون آب جوش جوشانيده و پس از سرد شدن درون يخچال قرار دهيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه

      مرسی عالی بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج