۵۲۵۲۴
۳۲ نظر
۹۹۴۸
۳۲ نظر
۹۹۴۸
پ

رفع موهاي زائد با کمک مورچه ها

اگر شما هم در گروه افرادي هستيد که تحت‌تاثير تبليغات تصور مي‌کنيد با روغن مورچه مي‌توانيد از شر موهاي زائد خود راحت شويد به توصيه‌ها و نکته‌هاي دکتر عليرضا عباسيان، متخصص طب سنتي درباره روغن مورچه و کاربرد آن توجه کنيد.

رفع موهاي زائد با کمک مورچه ها

مجله سیب سبز: در بروشور استفاده از روغن مورچه که امروزه در بسياري از عطاري‌ها و فروشگاه‌های محصولات بهداشتي به راحتي يافت مي‌شود، آمده: «ماساژ روغن مورچه بر پوست عاري از مو که موهاي آن از ريشه در آمده موجب توقف رشد موهاي زائد و رفع هميشگي آنها مي‌شود. تنها کافي است به مدت 5 تا 6 روز اين روغن را سه بار در روز بر پوست‌تان ماساژ دهيد تا شاهد اثرات معجزه‌آساي آن باشيد.» بسياري از ما همين جملات را هر بار در آرايشگاه‌ها و سالن‌هاي اپيلاسيون از زبان مردم يا مسئولان آرايشگاه مي‌شنويم و وسوسه مي‌شويم با تهيه و تجربه روغن مورچه براي هميشه از شر موهاي زائد که زيبايي و آراستگي ما را دستخوش تغيير قرار مي‌دهند، راحت شويم. اگر شما هم در گروه افرادي هستيد که تحت‌تاثير تبليغات تصور مي‌کنيد با روغن مورچه مي‌توانيد از شر موهاي زائد خود راحت شويد به توصيه‌ها و نکته‌هاي دکتر عليرضا عباسيان، متخصص طب سنتي درباره روغن مورچه و کاربرد آن توجه کنيد.

رفع موهاي زائد با کمک مورچه ها

درمان موي زائد با روغن مورچه ممکن نيست

در منابع طب سنتي مانند تحفه حکيم مومن تبريزي و مخزن‌الادويه خراساني که قدمت ۰۰۲ ساله دارند درباره روغن مورچه و خواص متنوع آن براي درمان بيماري‌ها مطالبي ذکر شده است. در بخشي از اين منابع به دو نوع روغن مورچه و خواص درماني کم‌نظير آن اشاره شده که يکي از آنها از روغن‌گيري مورچه در روغن گياه زنبق و خيري و ديگري از روغن‌گيري مورچه در روغن زيتون به دست مي‌آيد. اما در اين منابع درباره کاربرد اين نوع از روغن مورچه براي از بين بردن موهاي زائد اشاره‌اي نشده که آيا استفاده از اين روغن که اين روزها علاوه بر عطاري‌ها به‌شکل صنعتي و در بسته‌بندي‌هاي شکيل در فروشگاه‌هاي داخلي و خارجي به منظور از بين برنده موهاي زائد به مردم ارائه مي‌شود، چقدر مي‌تواند در اين زمينه موثر باشد.

نسخه سنتي براي موهاي زائد

در برخی از متون سنتی به اين موضوع اشاره شده که طِلا‌کردن مورچه‌هاي کشته شده روي پوست مي‌تواند به از بين رفتن موهاي زائد در بدن کمک کند. به اين ترتيب در زمان‌هاي قديم براي از‌بين‌بردن موهاي زائد، مورچه‌ها را مي‌کشتند و مي‌سابيدند و آنها را روي پوست مي‌ماليدند و مانع رشد موهاي زائد در بدن مي‌شدند. اين شيوه در شرايطي که فرد پيش از اين براي از بين بردن موهاي زائد خود از شيوه‌هاي ديگر استفاده نکرده باشد، در متون طبی توصيه شده است. در اين صورت فرد مي‌تواند به از بين رفتن موهاي زائد اميدوار باشد اما افرادي که پيش از اين روش‌هاي ديگر را تجربه کرده‌اند با تکرارکردن اين شيوه و طِلا‌کردن مورچه‌هاي سابيده شده روي پوست مي‌توانند براي از بين بردن موهاي زائد اقدام کنند.

معجزه مورچه‌ها براي بهبود شنوايي

يکي ديگر از خواص درماني روغن مورچه که از جوشاندن مورچه در روغن زيتون به دست مي‌آيد، درمان و بهبود وز وز گوش و افزايش شنوايي براي افرادي است که با کاهش قدرت شنوايي مواجه شده‌اند. درمانگران طب سنتي براي درمان اين عارضه به بيماران‌شان توصيه مي‌کردند که مقدار مشخصي از اين روغن را درون گوش بچکانند و براي درمان اقدام کنند. البته اين نسخه از جمله نسخه‌هاي طبيعي و سنتي است که نياز به کار علمي و پژوهشي بيشتري دارد و بايد بررسي شود که چقدر ميزان اثرگذاري اين روغن زياد است. علاوه براين بايد به مخاطبان سيب سبز هشدار دهم که هرگز نبايد از داروهاي سنتي به صرف اينکه منشا طبيعي و گياهي دارند به صورت خودسرانه مصرف کنند. اين کار نياز به معاينه و بررسي دقيق وضعيت بيمار دارد. به عنوان مثال اگر فردي خودسرانه اين روغن را در گوشش بريزد چون احتمال وجود زخم يا پارگي کوچک و نامحسوس در گوشش وجود دارد، ممکن است موجب بروز عفونت و آلودگي در گوش و با اختلال‌هاي شنوايي در اين ناحيه رو به رو شود، بنابراين توصيه ما به مخاطبان اين است که هرگز بدون تجويز و مشورت با متخصص طب سنتي سراغ داروهاي طبيعي و گياهي نروند و آنها را بي‌رويه مصرف نکنند.

تهيه روغن مورچه در اشکال صنعتي محال است

امروز محصولات شيميايي مختلفي وجود دارد که از آنها براي از بين بردن موهاي زائد استفاده مي‌شود. در برخي از اين محصولات آهک و زرنيخ وجود دارد که استفاده از آنها براي تهيه محصولات موبر بسيار به صرفه است چون راحت تهيه شده و به وفور يافت مي‌شود، اما به نظر مي‌رسد که تهيه روغن مورچه و محصولاتي که از روغن مورچه تهيه مي‌شود چندان منطقي به نظر نمي‌آيد. ممکن است محصولاتي داخلي يا خارجي در بعضي عطاري‌ها يا فروشگاه‌ها عرضه شود اما بايد ديد که چقدر مورچه بايد استفاده کرد تا روغن مورچه براي توليد محصولات صنعتي به دست آيد. پيدا‌کردن مورچه و پرورش‌دادن آن نيز با اين وسعت به نظر منطقي نمي‌آيد. با وجود اين ممکن است در بعضي عطاري‌ها روغن مورچه که به صورت سنتي تهيه شده باشد، يافت شود و افرادي باشند که در اين زمينه قابل اعتماد و امين باشند اما نکته اساسي اين است که استفاده از اين روغن‌ها نمي‌تواند به کاهش موهاي زائد بدن کمک کند چرا که در متون کهن طب سنتي نيز اشاره‌اي به کاربرد روغن مورچه براي از بين رفتن موهاي زائد نشده و صرفا از طلا‌کردن مورچه ياد شده است.

طب مدرن درباره روغن مورچه چه مي‌گويد

برخي متخصصان طب مدرن بر اين باورند که استفاده موضعي از روغن مورچه مي‌تواند رشد موهاي زائد را به تعويق اندازد اما نمي‌تواند باعث از بين رفتن دائمي موهاي زائد شود زيرا اين روغن تنها مي‌تواند ساقه مو را از بين ببرد و ريشه مو همچنان سالم باقي مي‌ماند. اين گروه بر اين باورند که اسيد فرميک علاوه بر اين مي‌تواند تاثيري روي تغذيه پياز مو بگذارد و موجب كندي روند رويش موها شود. با وجود اين گروهي ديگر از متخصصان پوست و مو وجود دارند که معتقدند استفاده از اين روغن هيچ تاثيري در کاهش موهاي زائد ندارد و کاري بي‌فايده است. اين در حالي است که درمانگران طب سنتي ديدگاه متفاوتي دارند. آنها بر اين باورند که استفاده از روغن مورچه براي کاهش موهاي زائد باور غلطي است که ميان مردم رايج شده و اين خود مورچه و طلا‌‌ِ کردن و ماسک‌کردن آن روي پوست است که قابليت از بين بردن موهاي زائد را دارد نه روغن تهيه شده از آن.

آيا تاثير روغن مورچه خارجي بيشتر است

در ميان مردم باوري وجود دارد که استفاده از روغن مورچه خارجي تاثير زيادي در کاهش ميزان رويش موهاي زائد دارد. با جست‌وجويي ساده در يکي از موتورهاي جست‌و‌جو مي‌بينيد که روغن مورچه در ميان زنان اروپايي و آمريکايي شناخته شده است و آنها براي از بين بردن موهاي زائد از آن استفاده مي‌کنند. مصرف‌کنندگان روغن مورچه خارجي در نظرسنجي‌هاي مختلف از تاثير ماندگار روغن مورچه صحبت مي‌کنند و در اين باره مي‌گويند: بعد از چهار تا پنج بار استفاده از روغن مورچه به مرور شاهد کاهش ميزان رويش موهاي زائد بوديم و نتيجه خوبي به دست آورديم. بر‌اساس آنچه روي کاتالوگ اين محصول نوشته شده روغن مورچه خارجي از تخم مورچه استخراج مي‌شود. شيوه استخراج اين روغن اينگونه است که تخم مورچه را پس از خشک‌کردن، آسياب مي‌کنند و روغن آن را که مايعي قهوه‌اي و قرمز رنگ است طي فرآيندي که در دماي ۰۵ درجه سانتيگراد اتفاق مي‌افتد، استخراج مي‌کنند. روغن به دست آمده با اسانس‌هاي معطر خوشبو مي‌شود و مورد استفاده مردم قرار مي‌گيرد. حال بايد بررسي کرد و ديد توليدکنندگان اين محصول چگونه حجم بالايي از تخم مورچه را براي توليد و استخراج حجم انبوه روغن تهيه مي‌کنند!

آيا استفاده روغن مورچه براي نوزادان مجاز است

برخي مردم که صاحب نوزاد دختر پرمو مي‌شوند دل‌ نگران مي‌شوند که دخترشان در آينده مشکلات زيادي داشته باشد. اين گروه بر‌اساس همين باور قديمي و نادرست که روغن مورچه موهاي زائد را کم مي‌کند، اين روغن‌ها را تهيه مي‌کنند و به بدن کودک مي‌زنند. در‌حالي‌که ممکن است آنچه به نام روغن مورچه به آنها ارائه مي‌شود، واقعا روغن مورچه نباشد و ترکيبات ديگري داشته باشد که پوست نوزاد را دچار مشکل کند و عوارضي براي او به همراه داشته باشد. حتي اگر اين روغن، روغن مورچه باشد به دليل آنکه ممکن است مقدار قابل‌ملاحظه‌اي اسيد فرميک در آن وجود داشته باشد مي‌تواند موجب سوختن پوست يا ازبين رفتن ريشه موهاي نوزاد که به صورت کرک در آمده، شود و حتي پوست نوزاد را تيره و سياه رنگ کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من دیدم که قدیما تخم مورچه رو به نوزاد میزدن دیگه مو در نمیاره تا اخر عمر.ولی روغنش رو نمی دونم.

      پاسخ ها

      • نرگس

        سلام ببخشید تخم مورچه چیه ؟ از کجا بیاریم ؟ ممنونم

      • هنانه کامیاب

        طریقه گرفتن روغن مورچه چیست؟؟؟؟

    • باور

      چیزی هم که من بارها دیدم و تجربه کردم این بوده که خاک لانه ی مورچه رو روی بدن نوزاد می ریختن و باعث کم مویی یا حتی توقف رشد مو می شد و این شاید به خاطر ترکیبات خاکشه.
      اما یه روش دیگه که دیدم و مؤثر بوده اینه که بدن نوزاد رو با خمیر از مو و کرک کاملا پاک می کردن و با همین یه بار موهای کنده شده دیگه رشد نمی کنند.

      پاسخ ها

      • نرگس

        سلام ببخشید برای پوست نوزاد ضرر نداره ؟ ممنونم

    • ناشناس س س

      منم تخم مورچه رو شنیدم و هم تاثیرش رو دیدم ولی چه جوری تخم مورچه گیر بیاریم رو نمیدونم .
      هرکس میدونه لطفا راهنمایی کنه .
      سپاس

    • من

      ای بابا
      اینم حتما مثل لیزر هست
      هرچی لیزر زدیم جواب نداد
      تازه مؤثر ترین راه و معروفترینه
      مثلا

    • نسیم

      لیزر که واقا بدرد نمیخوره, خیلی مزخرف و بیخوده حیف وقتی که برای لیزر صرف بشه.

    • دانیال

      افرادی که میگن لیزر جواب نمیده،سخت در اشتباهند.من خودم دو سال پیش لیزر کردم و تمام موهام اد ریشه در اومد و خرشبختلنه الان هم هیچ مویی رو صورت و بدنم ندارم.البته اولش باید بری یه متخصص پوست و مو تا ببینه اختلالات هورمونی داری یا نه!!!

    • محمد

      با سلام
      پسر 2ماهشه ولی خیلی پرمو هستش چکار کنم تا رفع بشه

    • ثنا

      آیا بعد از اپیلاسیون و کندن مو از ریشه. استفاده از طلا شده ی مورچه تاثیر داره؟

    • simin

      تخم مورچه تو عطاری گیر میاد

    • اعظم

      سلام بچه ها خمیر کردن چیه که میگن باعث میشه مو ها از بین برن میشه ترکیباتشو بگید ممنون

    • بهاره

      اگه باموکن برقی بزن میش

    • سلطانعلی زمانی فر

      توجه ...توجه....
      من بمدت چهار ماه تمام از این روغن برابر دستوربروشور داخل جعبه و توصیه عطاری صابون رازیانه را برای شستشوی تجویز کرده بود استفاده کردم وحتی بیشتر.. روزانه پنج مرتبه ابتدا باصابون رازیانه و پس از شستشو وخشک کردن محل مورد نظر .بازدید و موهای زاید فقط باموچین تک تک پاک سازی میشد سپس با روغن مورچه روجا با ارم وهولوگرام اصلی بمقدار زیاد بمدت پنچ دقیقه ماساژمیدادم. باور کنید هر 2روزیک شیشه مصرف کردم که در ابتدا 5 شیشه بمبلغ سی هزارتومان از یکی از عطاری های شهرستان ساری خریداری کردم وبعداز ان کمیاب شدمجبور شدم برای ادامه به تک تک عطاری ها سر زدم فقط 2تا عطاری در خیابان نادر ساری بین میدان ساعت تا دروازه بابل مارک روجا را داشتند بمبلغ هر شیشه 8هزارتومان بلافاصله بدون توجه به قیمت بالا 10شیشه جمعا 80هزارنومان به فروشنده تقدیم کردم بعدا از چند روز به مشهد رفتم عطاری های اطراف حرم قیمت هر شیشه 4هزارتومان بود25شیشه بمبلغ جمعا 100هزارتومان باکمال میل تقدیم کردم باور کنید همه اینها را من خودم به تنهایی مصرف کردم هیچ نتیجه ای نگرفتم حتی یک دانه موهای زایدم کم نشده حتی پس از مصرف همه این تعداد باز هم از عطاری اولی که یکی از دوستانم در ساری بود چندتای دیگر خریداری کردم چون عطاری مشهد گفته بود .بعداز 3ماه نتیجه میده وبرای اطمینان تا4ماه ادامه دادم...

    • لیلا

      سلام من چند ساعت پیش یک عدد سفارش دادم ولی بعد پشیمون شدم خواستم بگم لطفا ارسال نکنین ممنون

    • بدون نام

      آیا واقعا روغن مورچه تاثیر داره؟؟ و برای ۱۲ ساله هم میشه که بزنه
      لطفا هر کسی میدونه بگه ممنون میشم.

    • بدون نام

      این برای بزرگ سالهم هستنداری یا برای کودکان؟؟

    • بدون نام

      سلام من تخم مورچه جمع کردم چه استفادهای داره

      پاسخ ها

      • هنانه کامیاب

        سلام تخم مورچع از کجا جمع کردی ؟؟؟؟

    • بدون نام

      سلام من تخم مورچه میخوام اگه کسی داره بتونه بهم بده
      آدرس تلگرامم@monsterboy

    • هنانه کامیاب

      طریقه ساخت روغن مورچه چیه؟؟

    • افسانه

      سلام منم تخم مورچه میخام ازکجابیارم؟!

      پاسخ ها

      • فرشته

        من دارم

    • افسانه

      سلام منم تخم مورچه میخام ازکجابیارم؟!

    • بدون نام

      ازبالای سره من برید بابا خداشفاتون بده

    • Ali

      تخم مورچه نمیدونم جواب میده یا نه ولی برای جمع کردنش وقتی بارون بند میاد مورچها برای اینکه تخماشونو خشک کنن همرو میارن جلو در لونشون پهن میکنن میتونید جمع کنید .
      لیزر بهترین راه شاید زمان ببره برای بعضیا اما عالی هستش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام میگم تخم گذاری مورچه ها کی هست؟

    • بدون نام

      تخم مورچه دارم باید چیجوری استفادع کنم

      پاسخ ها

      • اسرین

        سلام از کجا آوردید میشه برا منم جمع کنید

    • بدون نام

      تخم مورچه رو بايد روي جايي كه مو داره له كرد

    • بدون نام

      دوستان تخم مورچه بزنید به طور کلی دیگه در نمیاد ریشه ی مو رو از بین میبره خیلی خوبه منتها حواست باشه کجا میزنی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج