۵۲۹۱۶۳
۹ نظر
۵۰۴۳
۹ نظر
۵۰۴۳
پ

خرید جهیزیه عروس چند تمام می شود؟

آشپزخانه، با یک دو دو تا چهارتای ساده بیشترین هزینه های جهیزیه را از آن خود کرده است. یخچال، گاز، ماکروویو، ماشین لباس شویی و اخیرا هم ماشین ظرف شویی مهم ترین هزینه هایی است که برای پرکردن هر آشپزخانه ای صرف می شوند.

روزنامه تماشاگران امروز - سیما فرزیان: آشپزخانه، با یک دو دو تا چهارتای ساده بیشترین هزینه های جهیزیه را از آن خود کرده است. یخچال، گاز، ماکروویو، ماشین لباس شویی و اخیرا هم ماشین ظرف شویی مهم ترین هزینه هایی است که برای پرکردن هر آشپزخانه ای صرف می شوند.
این روزها خیلی از زوج ها در تکاپوی آماده سازی مقدمات زندگی خود هستند، بهترین موقعیت برای محاسبه میانگین کلی از هزینه های تهیه جهیزیه به نظر می رسد. اینکه لوازم ضروری جهیزیه چقدر خرج روی دست تان بگذارد در نهایت به انتخاب های خودتان بستگی دارد، اما میانگینی که ما به آن رسیده ایم چیزی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان است.

یخچال فریزر؛ از دو تا ۳۰ میلیون تومان

اولین هزینه تکمیل آشپزخانه ها، خرید یخچال فریزر است. بازه قیمت عجیب مدل های ساید بای ساید یخچال فریزر برای خیلی ها سوار برانگیز است؛ از ساید بای سایدهای 30 میلیون تومانی تا یخچال فریزرهای ساده که بین دو تا سه میلیون تومان قیمت دارند در بازار موجود است. دختر خانمی که به تازگی هفت خوان تهیه جهیزیه را پشت سر گذاشته می گوید برای یک یخچال فریزر دو در ال جی، چهار میلیون و 500 هزار تومان هزینه کرده و با اینکه یخ ساز قفسه بندی این یخچال فریزر از معایب آن است اما به طور کلی از عملکرد و ظرفیت این وسیله راضی است.
خرید جهیزیه عروس چند تمام می شود؟

مورد بعدی که با خبرنگار ما گفت و گو می کند می گوید به خاطر محدودیت های مالی یخچال فریزر را از برندهای داخلی تهیه و تنها بابت یک مدل یخچال فریزر اسنوا دو میلیون و 800 هزار تومان پرداخت کرده است. از طرفی مورد سوم می گوید یخچال فریزر برایش یکی از مهم ترین قسمت های آشپزخانه است و بابت خرید یک ساید بای ساید مجهز ال جی 15 میلیون تومان هزینه کرده است. اگر اهل لوکس گرایی باشید اما انتخاب های شما می تواند ساید بای ساید خاص باشد که قیمت آنها گاهی تا 29 میلیون تومان هم پیش می رود. یکی از این یخچال فریزرها تمام استیل و تمام تاچ است که قابلیت اتصال به اینترنت از طریق WiFi را هم دارد.

گاز؛ 600 هزار تومانی بخریم یا 15 میلیونی؟

اولین چیزی که وقتی به جهیزیه های مختلف سر می زنیم توجه مان را جلب می کند، تعدد گازهای مبله ایرانی بین سرویس های آشپزخانه است. به نظر می رسد که گازهای محبوب ایرانی امتحان خود را پس داده اند. از طرفی موج خرید گازهای رومیزی و ماکروویو هم باعث شده که اکثر متقاضیان کار خود را با یک مدل مبله میان رده راه بیندازند. اولین عروس خانم می گوید با داشتن یک ماکروویو مجهز و فر رومیزی، به یک مدل ارزان قیمت جهان افروز بدون فر بسنده کرده و بابت آن ۶۰۰ هزار تومان پرداخته و از عملکرد آن کاملا راضی است.

مدل های پرفروش تکنوگاز هم بین 800 تا 2 میلیون تومان قیمت دارند. لوفرا اما یک گاز مبله 15 میلیون تومانی تولید کرده است که دارای بدنه تمام استیل، یک فر برقی با 9 برنامه و گریل و جوجه گردان است. اگر هم اهل گازهای رومیزی و توکار هستید، میانگین هزینه شما بین 500 هزار تا یک میلیون تومان خواهدبود. برای مثال اخوان، اجاق گازهای پنج شعله با ظاهری زیبا طراحی و با قیمت 520 هزار تومان عرضه کرده است این در حالی است که داتیس یک گاز صفحه ای لمسی را با قیمت یک میلیون و 800 هزار تومان برای فروش گذاشته است.

ماشین لباس شویی؛ یک انتخاب مناسب سه میلیون تومانی

انتخاب لباس شویی انگار بین اکثر زوج های ایرانی یک انتخاب بین سه تا چهار میلیون تومانی است. برندهای محبوبی مثل بوش، ال جی و سامسونگ محصولات خوبی را برای کاربران شان با قیمتی بین دو تا پنج میلیون تومان فراهم کرده اند.
خرید جهیزیه عروس چند تمام می شود؟
عروس خانمی که با ما گفت و گو کرده می گوید برای یک لباس شویی ال جی دو میلیون و 600 هزار تومان پرداخت کرده و می گوید این لباس شویی فاکتورهایی که برایش هنگام خرید مهم بودند، مثل خشک کن و برنامه های متنوع شست و شو را ساپورت می کند. از طرفی خریدار بعدی می گوید یکی از مدل های خاص بوش را بهترین مدل حال حاضر بازار می داند و برای خریدش چهار میلیون و 500 هزار تومان هزینه کرده است. برنامه های متنوع شست و شو و مصرف پایین انرژی از مهم ترین فاکتورهای این خریدار بوده است.

به بازار اما اگر سری بزنید با محصولاتی مثل بکو مواجه خواهید شد که با ۱۶ برنامه شست و شو و قدرت ۱۴۰۰ دور در دقیقه ۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده اند. البته سامسونگ هم مدلی با قیمت حدود هفت میلیون تومان وارد بازار کرده که علاوه بر ویژگی تمام اتوماتیک بودن، توانایی کنترل از راه دور با گوشی موبایل را دارد.

ماشین ظرف شویی؛ یک میلیون تومان، پنج میلیون تومان

حالا که مدتی است ماشین ظرف شویی پای ثابت لوازم آشپزخانه ها شده است، بد نیست سری به قیمت مدل های مختلف این وسیله بزنیم. خیلی از زوج ها، به خرید مدل های رومیزی ظرف شویی شش تا هشت نفره بسنده می کنند. این مدل ها هم بسته به برندشان معمولا بین یک تا دو میلیون تومان قیمت دارند.
یک از کاربران می گوید برای خرید یک مدل هشت نفره رومیزی، یک میلیون و 600 هزار تومان هزینه کرده است و مشکل اصلی برایش وقتی ایجاد می شود که مهمان دعوت می کند. از طرفی محبوبیت مدل های شش نفره رومیزی بوش هم که بین یک میلیون و 700 تا دو میلیون تومان ارزش دارند، کم نیست.

از سویی خریدار دیگری می گوید: «خرید مدل های رومیزی اشتباه است. امروزه برندهای معتبری مثل ال جی، ظرف شویی های ۱۴ نفره ای مثل KD- E۷۰۲NT تولید کرده اند که امکانات قابل قبولی هم دارند.»

مدل های پرفروش ماشین ظرف شویی های 14 نفره بوش، زیمنس و الکترولوکس هم عموما بین سه تا پنج میلیون قیمت دارند. ظرفیت بالا و تنوع برنامه های شست و شو، مهم ترین فاکتور انتخاب 14 نفره ها هستند.
خرید جهیزیه عروس چند تمام می شود؟

ماکروویو؛ ۷۰۰ هزار تومانی ها و دو میلیون تومانی ها

زوجی می گویند برای خرید ماکروویو تنها 700 هزار تومان هزینه کرده اند؛ محصولی از سایر انتخاب شان بوده و هم امکانات اولیه لازم را دارد اما خریدار دیگری هست که اعتقاد دارد ماکروویو باید حتما سولاردارم باشد. آن هم در شرایطی که می توان مدل های بزرگ اما معمولی را حدود یک تا یک میلیون و 600 هزار تومان خرید. منوی پخت کامل، فر و جوجه گردان انتخاب های مناسبی موقع خرید مایکروویو هستند.

خرده ریزهایی که خبر نمی کنند؛ بین 10 تا بیست میلیون تومان

داستان خرید جهیزیه تمام نشده است. بعد از خرید یخچال، گاز، ماشین لباس شویی و ظرف شویی و ماکروویو با لیست سرسام آور دیگری رو به رو می شوید که به طور میانگین می تواند حدود ۱۰ میلیون تومان دیگر خرج روی دست تان بگذارد. کتری و قوری یا چایی ساز با میانگین ۴۰۰ هزار تومان، سرویس های قابلمه چدنی، سرامیکی و... با چیزی حدود ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان و سرویس چینی و قاشق و چنگال بین یک تا چهار میلیون تومان دومین هزینه های ضروری به شمار می روند. از طرفی به لوازمی مثل غذاساز، چرخ گوشت، سرخ کن، پلوپز و جارو شارژی می رسیم که برای هرکدام به طور میانگین باید ۷۰۰ هزار، ۴۰۰ هزار، ۳۵۰ هزار و ۲۵۰هزار و ۳۰۰ هزار تومان کنار گذاشته باشیم. سرویس چاقو و ظروف حبوبات هم بسته به برندی که انتخاب می کنید بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان خرج روی دست شما می گذارند.

آبمیوه گیری، بخارشوی و توستر هم خرج های با اهمیت پایین تر به حساب می ایند که هرکدام به نوبه خود هزینه های تازه ای هستند. برای مثال آب میوه گیری های ایرانی پارس خزر بین 500 تا 700 هزار تومان قیمت دارند اما مدل های خارجی تا یک میلیون و 500 هزار تومان هم پیش می روند. برای توستر، آون توستر یا ساندویچ ساز هم باید به طور میانگین 200 هزار تومان دیگر کنار بگذارید.

برای تهیه بخارشوی هم باید گفت اگرچه برند کرشر، مدل SV۷ را با چیزی حدود سه میلیون تومان در چنته دارد اما مدل های ارزان تری مثل SC۱۰۰ دلونگی با ۷۰۰ هزار تومان قیمت هم انتخاب های مناسبی به نظر می رسند.

البته از آشپزخانه هم که بیرون بیاییم، خرج های تازه ای به لیست مان اضافه می شود، جاروبرقی نیاز مهم هر خانه تازه ای است که برای تهیه آن بین 500 هزار تا دو میلیون تومانی باید هزینه کرد. هزینه هایی مثل اتو بخار، با میانگین قیمت خرید 700 هزار تومان، تلویزیون های LCD یا LED با قیمتی بین دو تا 15 میلیون تومان و... هم مخارج دیگری هستند که باید برای شروع یک زندگی تازه هزینه کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جهیزیه یعنی چی بریزین دور این سنتهای مسخره را دوتا جوان اگر بخوان درکنار هم زندگی کنن خودشون باید زندگیشون رو بسازن نه خانواده هاشون بدبخت کنند قرن 21 نه عصر حجر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا،رسومی مثل جهیزیه یا جشن های سنگین فقط باعث فشار به خانواده هاست

    • لاله

      دوست عزیز این عصر حجری که میگی دقیقا ما ایرانیا توشیم الان..
      اونجا که میبینید خبری از خرید جهیزیه نیست ملتش بیکار نیستن..گرونی و هزار کوفت و زهرمار ندارن..
      الان جوونا خیلی لطف کنن میتونن یه خونه اجاره کنن..
      20 سال باید کار کنن تا بتونن واسه خونشون وسیله بخرن..

    • دختر باران

      مبل.بوفه..تخت و میز توالت..فرش..و..رو فراموش کردین..خود مبل کلی هزینه داره..درضمن هزینه ظرف و قاشق و چنگال خیلی بیشتر از این ها میشه..چهار میلیون ی چیز خیلی مختصری در میاد..

    • اتشین

      هیچ لزومی نداره همه اقلام جهیزیه همون روز اول زندگی موجود باشن! میشه بعد ازدواج خورد خورد خریدشون! مثلا غذا ساز یا ماشین ظرفشویی یا چندمدل سرویس غذاخوری اگر از روز اول نباشن آسمون به زمین نمیاد

    • سارا

      کاش به فکر پدر ومادر هم باشند با یک حقوق بازنشتگی ومخارج سنگین زندگی چیزی میمونه که بشه جهیزیه خرید و متاسفانه دختر اگر جهیزیه نداشته باشه کسی سراغش نمیاید باید چکار کرد کار هم نیست که جوانان بردن سر کار تا کمک خرج خودشون باشند

      سر کار تا کمک به خانواده خود

    • باران

      الان یه جهیزیه خیلی معمولی حداقل صد و پنجاه تومان میخواد... خب یه زوج.جوان باید چند سال کار کنن تا بتونن یه جهیزیه ساده بخرن؟

    • ریحانه

      من واسه جهیزیه م کالاهایی مثل یخچال ، تلویزیون ، لباسشویی و ظرفشویی رو از فروشگاه بانه 90 خرید کردم که سایتشون هستش . همه کالاهاشون اصل کره بودن و واقعا از کیفیتشون راضی هستم

    • آناهیتا

      من یک سالو سه ماه نامزدم هنوز نتونستم ی تیکه هم وسیله بخرم اگه پنج سال بی وقفه کار کنم میتونم برم سره زندگیم
      چند ماه ب این فکر میکنم من بمیرم شرافت مندانه تره تا بشم سوژه خنده ی دوست و آشنا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج