۵۴۰۷۲
۳ نظر
۶۳۶۰
۳ نظر
۶۳۶۰
پ

‌راهنمای کامل برای استفاده از مژه مصنوعی

در اين مطلب از تفاوت مژه مصنوعی با اکستنشن مژه برای‌تان می‌گوییم و درنهایت عوارض ناشی از مژه‌های مصنوعی را هم یاد‌آوری می‌کنیم.


‌راهنمای کامل برای استفاده از مژه مصنوعی

مجله سیب سبز: در کارتون‌ها و انیمیشن‌ها وقتی می‌خواهند شخصیت خانم ماجرا را خیلی زیبا و فریبنده نشان دهند؛ برایش مژه‌هایی بلند وفرخورده و سیاه می‌گذارند تا وقتی این شخصیت کارتونی پلک‌هایش را باز و بسته می‌‌کند زیبایی خود را به رخ همه بکشد؛ در دنیای واقعی هم همه خانم‌ها دوست دارند مژه‌هایی بلند داشته‌باشند و تا زمانی که این خواسته‌شان برآورده نشود احساس می‌کنند هنوز هم جا دارد که زیباتر شوند.ما هم می‌خواهیم در این راه کمی کمک‌تان کنیم؛ برای‌تان درباره مژه مصنوعی صحبت کرده‌ایم و اینکه چگونه باید آنها را بچسبانید؛ در اين مطلب از تفاوت مژه مصنوعی با اکستنشن مژه برای‌تان می‌گوییم و درنهایت عوارض ناشی از مژه‌های مصنوعی را هم یاد‌آوری می‌کنیم.

‌راهنمای کامل برای استفاده از مژه مصنوعی

۴ نکته در مورد چسب مژه مصنوعی

۱. بهترين چسب ها براي استفاده از مژه‌مصنوعي استفاده از چسب‌هاي جراحي است که در داروخانه‌ها موجود است. مثل چسب‌هاي مشکي و چسب‌هاي سفيد که در ابتدا سفيد و به تدريج بي‌رنگ و شفاف مي‌شوند.

۲. سعی کنید چسب را با تيوپ آن به مژه نزنيد بلكه با يک خلال دندان و مشابه آن چسب را روي نوار داخلي مژه بزنيد.

۳. چسب مژه را مي‌توان روز قبل در پشت گوش فرد تست و تا ۲۴ ساعت صبر کرد اگر واکنشي ايجاد نشد مي‌توان از آن چسب استفاده کرد.

۴. هميشه چسب را داخل يک ظرف مخصوص بريزيد و در آن را محکم ببنديد، بعد مژه را به چسب آغشته کنيد.

مژه مصنوعی این خطرات را دارد

۱. آسیب دیدن مژه‌های طبیعی

برای نصب مژه مصنوعی، از نوعی چسب مخصوص استفاده می‌شود که اگر فرد دقت نکند، ممکن است مقداری از این چسب روی مژه اصلی ریخته شود و هنگام برداشتن، تعدادی از مژه‌های اصلی هم کنده شود، یعنی نصب مکرر و طولانی مدت مژه‌مصنوعی و سپس برداشتن آن از روی چشم، به مژه‌های اصلی فرد آسیب می رساند و در صورت تکرار زیاد، فرصت جبران و رشد مجدد را به مژه‌های اصلی نمی‌دهد و در نتیجه مژه‌های فرد به مرور زمان کم می‌شود.

۲- التهاب و عفونت چشم

مواد شیمیایی موجود در چسب مژه مصنوعی در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند، حتی ممکن است در اثر چند بار استفاده مداوم از مژه مصنوعی، مکان مناسبی برای رشد باکتری های مضر روی چشم ایجاد و چشم دچار عفونت شود.
مالیدن ریمل چشم روی مژه‌هایی که به باکتری آلوده شده است، برای افراد دیگر هم می‌تواند مضر باشد. البته این کار بیشتر در آرایشگاه‌های زنانه انجام می‌گیرد که یک ریمل و خط چشم را برای افراد متعددی استفاده می‌کنند و باکتری را از یک فرد به فرد دیگر انتقال می‌دهند.

3- تاری دید

یکی از خطراتی که در کمین افراد استفاده‌کننده از مژه مصنوعی است، تاری دید یا حتی کور شدن دائمی در اثر ریختن چسب مژه مصنوعی به داخل چشم فرد است. بنابراين افراد باید هنگام استفاده از چسب مژه مصنوعی خیلی دقت کنند. لزوم این دقت زمانی بیشتر می‌شود که فرد استفاده‌کننده از مژه مصنوعی، از لنز هم استفاده کند. در این صورت به محض احساس سوزش در چشم، باید بلافاصله لنز را از چشم درآورد و مژه مصنوعی را نیز برداشت و چشم‌ها را شست.

14 مرحله چسباندن مژه‌‌های مصنوعی

‌راهنمای کامل برای استفاده از مژه مصنوعی

۱. بدون اینکه فشار خاصی بر مژه‌ها بیاورید؛ آرام آنها را با موچین یا انگشتان‌تان از بسته‌بندی بیرون بیاورید.

۲. دو انتهای هر مژه مصنوعی را آرام با نوک انگشتان نگه دارید تا کمی بیشتر به انحنای آنها کمک کنید.

‌راهنمای کامل برای استفاده از مژه مصنوعی

۳. مژه انتخاب شده را روي چشم گذاشته و آن را از داخل چشم‌ها به بيرون اندازه بگيريد و مقدار اضافي آن را كوتاه كنيد.

‌راهنمای کامل برای استفاده از مژه مصنوعی

۴. حالا روی یک بشقاب تمیز کمی چسب بریزید.

۵. اكنون با یک لبه نسبتا تیز مثل انتهاي تیوپ خود چسب یا انتهای موچین؛ مقداری از چسب را بردارید.

‌راهنمای کامل برای استفاده از مژه مصنوعی

۶. گوشه بيروني مژه را با موچين گرفته وچسب را به سراسر خط مژه مصنوعی بمالید البته یک لایه بسیار نازک ؛فقط به ۲ سر انتهایی و ابتدایی کمی بیشتر چسب بزنید.

۷. مژه مصنوعی‌ها را با موچین برداريد (بهتر است وسط آن را و نزدیک خط مژه را بگیرید) حواس‌تان باشد که نوک موچین به قسمت چسبناک نخورد.

‌راهنمای کامل برای استفاده از مژه مصنوعی

۸. حالا در حالی که در آینه نگاه می‌کنید کمی سرتان را عقب ببرید تا خط مژه‌های‌تان را بهتر ببینید. مژه را كه با موچين نگه داشته‌ايد از داخل چشم به بيرون گذاشته و بدون تماس به ديگر مژه‌ها روي مژه واقعي بگذاريد، اگر احتياج بود با ته موچين و با چشم بسته!

‌راهنمای کامل برای استفاده از مژه مصنوعی

۹. با موچین گوشه مژه‌های داخلی و خارجی چشم را کاملا میزان کنید و تا حد ممکن مژه‌های مصنوعی را به مژه های واقعی خودتان نزدیک کنید البته بدون تماس با آنها. در این شکل‌ها می‌توانید نقاط ابتدایی و انتهایی را که مژه‌ها را باید بچسبانید کاملا ببینید؛ این نقاط همان‌هایی هستند که چسب بیشتری زده‌اید.

‌راهنمای کامل برای استفاده از مژه مصنوعی

۱۰. تا جایی که می‌توانید سریع عمل کنید و اگر احتیاج بود مرحله ۹ را چندبار تکرار کنید تا مژه‌ها جای اصلی خود را پیدا کنند. با سر موچین مژه‌ها را مرتب کنید.

۱۱. حالا با یک برس که سر نرمی دارد سراسر خط مژه، کمی فشار دهید و چک کنید که همه جای آن به خوبی چسبیده‌ است..

‌راهنمای کامل برای استفاده از مژه مصنوعی

۱۲. حدود یک تا ۲ دقیقه صبر کنید تا چسب خشک شود؛ بعد از خشك شدن چسب، آرام چشم‌ها را باز كنيد، اگر اشتباه شد و مجبور شديد آن را برداريد بايد مژه را تميز كرده و بعد از خشك كردن دوباره مراحل بالا را تكرار كنيد.

۱۳. بعد از موفقيت كامل مي‌توانيد با خط چشم مايع روي مژه و چسب را بكشيد. البته تا اين زمان بايد چسب خشك شده و رنگ خود را از دست بدهد. براي امتحان مي‌توانيد مژه مصنوعي را خيلي آرام برداريد كه اگر كار به‌درستي انجام شده باشد اين كار عملي نخواهد بود.

‌راهنمای کامل برای استفاده از مژه مصنوعی

۱۴. آخرين مرحله با ماليدن ريمل، مژه مصنوعي و حقيقي را به هم بچسبانيد بعد از اين مراحل سايه چشم و ديگر رنگ‌ها را استفاده كنيد.

‌راهنمای کامل برای استفاده از مژه مصنوعی

یک نکته مهم: اگر كيفيت مژه مصنوعي خوب باشد مي‌توانيد آن را چندبار استفاده كنيد وگرنه بعد از يك بار ديگر قابل استفاده نخواهد بود.

چگونه مژه هاي مصنوعي را دوباره استفاده كنيد؟

قبل از هر چیز توصیه می‌کنیم حتما مژه مصنوعی‌ها را قبل از خواب درآورده و چشم‌ها را خوب پاك كنيد تا باعث بيماري‌هاي چشمي نشويد. بعد از برداشتن مژه‌ها آنها را لاي دستمال كاغذي آغشته به الكل گذاشته و خوب آن را پاك كنيد، بدون فشار يا كشيدن مژه‌ها. چندبار دستمال را عوض كنيد تا كاملا ريمل و خط چشم و چسب روي مژه‌ها پاك شود و در آخر آن را با باد سشوار خنك خشك كرده و براي استفاده بعدي آماده كنيد. البته توصيه مي‌شود يك بار مژه مصنوعي را مصرف كنيد كه هيچ شكي در سلامت چشمان شما به‌وجود نيايد.

مراحل استفاده از ریمل:

خوب مژه‌ها را پودر بزنيد تا با تركيب ريمل آن را ضخيم‌تر جلوه دهد و ريمل روي مژه‌ها بهتر بنشيند. دو يا سه‌بار ريمل را به مژه‌هاي بالا به‌صورت افقي بماليد. به سرعت براي بار دوم و سوم هم اين كار را تکرار کنید.چون ريمل سريع خشك مي‌شود به‌خصوص در ريمل ضد آب. اگر روي مژه خشك شده ريمل بزنيد، ريمل تكه تكه به‌نظر خواهد آمد.

اگر مژه‌های خودتان صاف است

اگر مژه‌های‌تان صاف است توصیه می‌کنیم قبل از چسباندن مژه مصنوعی، از فرمژه استفاده کنید. برای بهتر حالت گرفتن مژه‌ها می‌توانید دستگاه فرمژه را با سشوار یا آب داغ گرم كنيد كه موقع فر دادن مثل اتويي براي مژه‌ها عمل خواهد كرد. فر مژه را روي ريشه مژه قرار داده و براي ۳۰ ثانيه نگه داريد و آن را به نوك‌هاي مژه‌ها آورده و براي ۳۰ ثانيه نگه داريد تا خوب فر را به‌خود بگيرد. البته حواس‌تان باشد که این کار باعث سوختن تدریجی پوست لبه‌های پلک و موی مژه‌ها می‌شود. به این ترتیب، امکان ریزش مژه‌ها و رشد کندتر آنها هم وجود خواهد داشت، بنابراین برای حالت دادن بهتر به مژه‌ها، به جای گرم کردن فرمژه، مژه‌های خود را با حوله‌ای آغشته به آب‌گرم، کمی گرم و مرطوب و سپس از فرمژه استفاده کنید تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اتوسا

      سلام مرسي از سايت خوبتون .اميدوارم جوابمو بديد لطفا راهنمايي كنيد كدام نوع چسب جراهي براي اكستنشن مژه استفاده شود چون انواع مختلفي دارد .متشكرم اگه جوابمو بديد مرسي.

    • ارزو

      عالی بود مرسی

    • زیبا

      خوب بود ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج