جاباما
۵۵۷۸
۲۰ نظر
۵۲۵۵
۲۰ نظر
۵۲۵۵
پ

فوت و فن‌هاي دروغ سنجي

چگونه بفهميد شوهرتان دروغ مي‌گويد؟

تشخيص حرف درست از نادرست توانايي‌ است كه اغلب آدم‌ها آرزوي داشتنش را دارند. زنان براي اطمينان داشتن به شوهرشان بايد توانايي شناخت دروغگو را داشته باشند، شناختن يك دروغگو كار آساني نيست اما مي‌توان از برخي نشانه‌ها براي پي بردن به اين موضوع استفاده كرد.

چگونه بفهميد شوهرتان دروغ مي‌گويد؟

چگونه بفهميد شوهرتان دروغ مي‌گويد؟

تشخيص حرف درست از نادرست توانايي‌ است كه اغلب آدم‌ها آرزوي داشتنش را دارند. پليس‌ها براي شناخت مجرمان‌شان، قاضي‌ها براي داشتن قضاوتي درست، مادرها براي مراقبت از فرزندشان و زنان براي اطمينان داشتن به شوهرشان بايد توانايي شناخت دروغگو را داشته باشند. شناختن يك دروغگو كار آساني نيست اما مي‌توان از برخي نشانه‌ها براي پي بردن به اين موضوع استفاده كرد. گرچه آدم‌هاي مختلف شيوه‌هاي متفاوتي را براي دروغ گفتن انتخاب مي‌كنند اما بسياري واكنش‌ها در ميان اغلب دروغگوها يكسان است. گرچه شما نمي‌توانيد با ديدن يك نشانه به شك‌تان پايان دهيد و مهر دروغگويي را روي طرف مقابل‌تان بچسبانيد اما حضور مجموعه‌اي از نشانه‌ها مي‌تواند شما را كمي مطمئن‌تر كند. به اين ۱۲‌سوال پاسخ بدهيد. اگر تعداد جواب‌هاي مثبت بيش از ۳ بود، شك‌تان منطقي است. اگر بيش از ۷ پاسخ مثبت بود، شك‌تان مي‌تواند به يقين نزديك شود!


چطور به شما دروغ مي‌گويد؟

  • آيا از جواب دادن طفره مي‌رود؟
اگر كسي به سوال شما پاسخي بسيار مختصر و كوتاه داد، نمي‌توانيد به او مهر دروغگويي بزنيد اما اين موضوع مي‌تواند يكي از نشانه‌هايي باشد كه دروغگوها را به ما مي‌شناساند.

  • آيا دنبال توجيه مي‌گردد؟
گاهي اوقات اين افراد درست بعد از پاسخ دادن به سوال، شروع به گفتن دليل‌هايي براي توجيه حرفشان مي‌كنند. از آن‌جايي كه‌كسي از آن‌ها توضيحي نخواسته و البته اين توضيحات برنامه‌ريزي شده هم نيست مي‌توان آن‌ها را از يك توضيح واقعي و درست تشخيص داد.

  • آيا وقتي مي‌پرسيد، سوال را تكرار مي‌كند؟
اغلب اوقات آن‌ها قبل از جواب‌دادن، سوالات آن سوال را تكرار مي‌كنند؛ انگار كه انتظار شنيدن آن را نداشته باشند و سعي مي‌كنند با اين كار كمي زمان براي خود بخرند تا جوابي مناسب را در ذهن‌شان آماده كنند.

  • آيا از واكنش شما مي‌ترسد؟
معمولا دروغگوها بعد از گفتن توضيحات‌شان سعي مي‌كنند واكنش شنونده را زيرنظر بگيرند. آن‌ها به‌طور دقيق به رفتار و حركات فردي كه از آن‌ها سوال مي‌كند خيره مي‌شوند تا ببينند كه آيا طرف مقابل‌شان روي او قضاوت مي‌كند يا نه و اين‌كه آيا او حرف‌شان را باور كرده است يا خير.


چند شرط شناسايي همسر دروغگو

  • هنگام جواب دادن تپق مي‌زند؟
آن‌ها هنگام گفتن داستان‌شان آرام و بريده بريده حرف مي‌زنند. انگار كه درست در همان لحظه به خلق يك ماجرا مي‌پردازند؛ ماجرايي كه اصلا اتفاق نيفتاده و همين واقعي نبودنش است كه آن‌ها را مضطرب كرده و جملات‌شان را مي‌شكند.

  • از توضيح دادن بيزار است؟
دروغگوها دوست ندارند در مورد كاري كه كرده‌اند زياد توضيح بدهند و معمولا اگر زياد از آن‌ها سوال كنيد آشفته و عصبي مي‌شوند. درحالي‌كه اگر شما به كسي كه راست مي‌گويد، تهمت دروغگويي بزنيد، او براي رها شدن از اين تهمت تمام تلاشش را كرده و سعي مي‌كند با بيان كردن دلايل بسيار، شما را قانع كند كه دروغي در كار نيست و البته تا شما را قانع نكند آرام نمي‌گيرد.

چگونه بفهميد شوهرتان دروغ مي‌گويد؟

  • سعي مي‌كند سريع جواب دهد؟
وقتي از راستگوها سوال مي‌پرسيد كه جواب دادن به آن براي‌شان دشوار است، به نقطه‌اي دور خيره مي‌شوند تا خوب به سوالي كه براي‌شان مطرح كرده‌ايد فكر كنند و جوابي قانع‌كننده را پيدا كنند درحالي‌كه دروغگوها تنها يك لحظه نگاه‌شان را منحرف مي‌كنند و فورا نخستين جوابي كه به ذهن‌شان مي‌آيد را بيان مي‌كنند.

  • پاي شاهد را وسط مي‌كشد؟
دروغگوها به‌دنبال شاهدي براي گفته‌هاي‌شان مي‌گردند و گاهي سعي مي‌كنند با ارجاع‌دادن شما به آن شاهد از جواب دادن طفره روند. براي مثال وقتي از او دليلي مي‌پرسيد، سعي مي‌كند به جاي جواب دادن بگويد اگر به من اعتماد نداري چرا از فلاني نمي‌پرسي؟

چگونه بفهميد شوهرتان دروغ مي‌گويد؟
  • نشانه‌هاي زبان بدن را مي‌بينيد؟
آن‌ها معمولا حالات خاصي را به‌خود مي‌گيرند. مثلا با موهاي‌شان بازي مي‌كنند يا ابروهاي‌شان را مي‌خارانند. گرچه اگر بخواهيم فهرستي طولاني‌ از اين حالات را تهيه كنيم، مي‌توانيم اغلب اين نشانه‌هاي تكراري را بشناسيم اما نبايد فراموش كرد كه همه آدم‌ها از يك نشانه استفاده نمي‌كنند، گرچه اغلب نشانه‌اي مشابه را براي آرام‌تر كردن خود به كار مي‌گيرند.

  • به چشم‌تان نگاه نمي‌كند؟
دروغگوها از چشم مي‌ترسند. آن‌ها سعي مي‌كنند نگاه شان را از شما بدزدند يا اينكه فورا بعد از جواب دادن به سوال‌تان صحنه را ترك كرده يا روي‌شان را برمي‌گردانند.

  • يك جمله را تكرار مي‌كند؟
دروغگوها از فراموش كردن واهمه دارند. آن‌ها سعي مي‌كنند از كلمات يك‌ساني استفاده كنند و خيلي مراقبند كه جملات‌شان را فراموش نكرده يا تغيير ندهند.
درحالي‌كه راستگوها سعي مي‌كنند با تكرار سوال‌تان، حقيقت را با جملات متفاوت به زبان بياورند، به اميد اين‌كه شما يكي از شيوه‌هاي بيان آن را بپذيريد.


۴ اصل در برخورد با دروغگوها

  • آرامش تان را حفظ كنيد
عصبانيت و حمله كردن تنها مي‌تواند اوضاع را پيچيده و نفرت ميان شما و دروغگوي مقابل‌تان را بيشتر كند. شما با آرامش زودتر به نتيجه خواهيد رسيد. طوري رفتار كنيد كه فرد مقابل‌تان احساس نكند موضوع را فهميده‌ايد. او را متهم نكنيد و در مقام قضاوت قرار نگيريد. بگذاريد گمان كند كه تنها يك گفت‌وگوي دوستانه، بدون هيچ شكي ميان شما اتفاق مي‌افتد. قبل از هرگونه قضاوت شما بايد در مورد ادعاي‌تان نسبت به دروغگو بودن او مطمئن شويد و تلاش كنيد كه او را بيهوده به چيزي متهم نكنيد.
  • منتظر توضيح بمانيد
يك سوال كلي بپرسيد و بعد سعي كنيد سوالاتي كه نمي‌توان با يك كلمه به آن جواب داد را مطرح كنيد. جوري سوال كنيد كه فرد مقابل‌تان مجبور باشد پاسخي طولاني و كامل را به سوال‌تان بدهد. دروغگوها از توضيح دادن بيزارند و حين بيان توضيحات‌شان مدام از اين واهمه دارند كه مچ‌شان گرفته شود. نگذاريد كه با پاسخ‌هاي كوتاه، بي‌تفاوت و چند كلمه‌اي از روشن كردن موضوع طفره بروند و البته نگذاريد كه احساس كنند بازجويي مي‌شوند و مورد شك قرار گرفته‌اند.
  • شك‌تان را پنهان كنيد
وقتي او به سوال‌تان جواب مي‌دهد، حرفش را قطع نكنيد و بگذاريد با تمركز به سوال‌تان جواب دهد. تنها با رها كردن او در حالت عادي است كه مي‌توانيد در مورد حرف هايش قضاوت كنيد. بگذاريد تا جايي كه مي‌تواند داستانش را بپروراند. شما راحت‌تر مي‌توانيد تناقض حرف‌هايش را در يك صحبت طولاني مشاهده كنيد. اگر مكالمه‌تان را از مسير آرامش خارج نكنيد و شرايطي را فراهم كنيد كه او فكر كند حرف‌هايش پذيرفته شده است، او ميل بيشتري به پروراندن داستانش و طولاني‌كردن بحث خواهد داشت و اين مي‌تواند برگ برنده‌اي براي شما باشد.
  • او را امتحان كنيد
موضوع را تغيير بدهيد. درحالي‌كه راستگوها از اين تغيير ناگهاني شوكه مي‌شوند و سعي مي‌كنند بحث در مورد موضوع قبلي را ادامه دهند، دروغگوها از اين تغيير موضوع استقبال مي‌كنند و با خيال راحت در مورد موارد ديگر حرف مي‌زنند. آن‌ها به محض تغيير‌كردن بحث گمان مي‌كنند كه شما موضوع را فراموش كرده‌ايد و اطمينان‌تان نسبت به او را به دست آورده‌ايد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبه

    • fahime

      khube azizanam behtaram mishe

    • بدون نام

      متنی حاصل از یک ذهن مریض و پارانویید! نشانه های برعکس هم در دو جای متن به عنوان دروغگویی بیان شده. نشانه هایی که میتونن علل بسیار متفاوتی داشته باشند رو یک فرد مریض مثل این نویسنده فقط به عنوان شاهد حرفش برای اثبات شکش به خودش استفاده میکنه. اگر میخواهید رابطه تان را بصورت تضمینی نابود کنید حتما ذهنتان را با این نوع طرز فکر مجهز کنید.

      پاسخ ها

      • poorya

        movafegham

    • علی

      بدنبود،
      عواملی هم هست که باعث دروغ میشه مثل کنترل بیش از حد، بدبینی و...
      اینارو هم بررسی کنید

    • محمد

      نويسنده زني شكست خورده است كه از شكاكيش شكست خورده

    • شناس

      با نظر ناشناس كاملا موافقم

    • پانته آ

      من با نظرات نويسنده موافق نيستم
      خيلي مواقع من چنين حالتايي داشتم ولي دروغ نمي گفتم

      پاسخ ها

      • پوريا

        جدي؟؟
        تو چشام نگاه كن....!

    • yasjan17

      عالیه

    • ali

      ای خائن بالفطره یک جوری نوشتی که انگار خودت تا حالا زیرابی نرفتی وخلاف نکردی حالا راه مچ گرفتن را به این زنان که خودشان همه فن حریفند یاد میدهید.زن ذلیل بالفطره ترسو

    • تنها

      دقت كردين كه شما مردا دفاع كردين از خودتون؟ چرا فكر مي كنيد كه دروغ نمي گيد؟ آيا متاهليد؟شوهر من دقيقا اين حركاتو انجام ميده و من نمي تونم ديگه كاري انجام بدم كه بهم دورغ نگه و به حرفهام احترام بذاره . نمي گم همه حرفاش درسته اما اشتباه هم نيست . اي كاش يه كم راجع به اينكه چيگار كنيم كه ديگه دروغ نگن يه مطلب بذارين . اكه ما زنها دروغ مي گيم همش تكرار نميكنيم يه بار هم واسه هفتاد نسلمون بسته

    • z.sh

      بهتر بود سوال اینطور مطرح میشد : چگونه بفهمید شوهرتان راست می گوید ؟!!!

    • زهره

      من حامله ام و بچم پسره شوهرم قهر کرده رفته خونه خواهرش آخه اون بچهردختر میخواد هر کارم میکنم نمیاد همش هم بارآخری که میخواس بره میگفت دوست ندارم دوست ندارم میخوام ببینم واقهی گفته این علائم تک وتوکی شونو داشته

    • الهام

      خخخخخ؛ شوهر من هر وقت کم میاره ، ومن مچشو میگیرم ؛ شروع میکنه به بد دهنی

    • عسل

      خاک بر سر تمام مردهای دروغگو اصلا معلوم نیست از زندگی چی میخوان واسه منم عین سگ دروغ میگه فکر میکنه من نمیفهمم

    • الناز

      خوب بود شوهرم منم این حرکات داره
      ومن حس میکنم ازم دوره حس میکنم زمانی ازمن دوره که رابطه ی پنهانی داشته باشه چندبار مچش گرفتم ولی گذشت کردم گرچه اگه ما زنان اینطور کنیم بدبخت میشیم حالا دوباره حس میکنم ازمن دوره همش من میرم سمتش ولی منم دست کشید اما عاشقشم چکارکنم عاشق همسرم یونس راهنمایم کنید

    • آرزو

      شوهرم خیلی دروغ گوس ،از ترس آینده و مشکلات پس از طلاق نبود همین فردا ازش جدا میشدم

    • بدون نام

      خدا لحنت کنه مرده دروغ گو که زندگی میریزه به هم

    • کرشمه

      من دوس ندارم وقتی نامزدم دروغ میگه به روش بیارم بعدٱ ی جوری میگم که خودش بفهمه تا دیگه دروغ نگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج