adexo3
۵۵۹۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

لذت نگهداري از گياهان را از دست ندهيد

خانه سبز شما

براي وجهه خانه‌داري‌تان هم كه شده در منزل‌تان درخت مصنوعي نگذاريد. تزئين خانه با گياهان مصنوعي كار خانم‌هاي تنبل است.

خانه سبز شما

خانه سبز شما

براي وجهه خانه‌داري‌تان هم كه شده در منزل‌تان درخت مصنوعي نگذاريد. تزئين خانه با گياهان مصنوعي كار خانم‌هاي تنبل است. شما خيلي راحت مي‌توانيد تمام گياهان مصنوعي آپارتمان‌تان را با نمونه‌هاي طبيعي عوض كنيد. فقط بايد از نگهداري از گياهان طبيعي نترسيد. واضح است كه نگهداري از آن‌ها كمي وقت و حوصله مي‌خواهد اما نتيجه كار، بيشتر از وقتي كه مي‌گذاريد در زندگي‌تان موثر خواهد بود. اين ۶ مورد، ۶ اشتباه رايجي است كه خيلي‌ها در نگهداري از گياهان طبيعي انجام مي‌دهند و باعث مي‌شوند نتيجه كار رضايت‌بخش نباشد. اگر مي‌خواهيد گياهان سالمي داشته باشيد، اين اشتباه‌ها را نكنيد.


شايد براي شما هم اتفاق بيفتد!

  • گياه‌تان را در گلدان نامناسبي كاشته‌ايد
اول كه گياه را مي‌خريد به‌نظر كاملا سالم و سر حال مي‌آيد اما بعد از مدتي كه گياه شما رشد كرد، بي‌حال و زرد مي‌شود و شروع به خراب شدن مي‌كند. شايد اين به اين دليل باشد كه گلدان گياه برايش كوچك شده و شما آن را به موقع عوض نكرده‌ايد. حتما قبل از خريد، در مورد تاريخ عوض كردن گلدان از فروشنده سوال كنيد.
  • مواظب زه‌كشي گلدان‌تان نبوده‌ايد
زير تمام گلدان‌ها يك يا چند سوراخ وجود دارد كه باعث مي‌شود وقتي به گلدان آب مي‌دهيد آب اضافه از انتهاي گلدان خارج شود. اگر گلدان سوراخ نداشته باشد يا به هر دليلي سوراخ گلدان مسدود شده باشد، خاك گلدان باتلاقي مي‌شود و ريشه‌هاي گياه مي‌پوسد. بعد از آب دادن دقت كنيد كه آب اضافه از زه‌كشي گلدان خارج شود.
  • از خاك و كود مناسب استفاده نكرده‌ايد
خاك مناسب براي هر گياه با خاك مناسب براي گياه ديگر فرق دارد. براي اينكه گياه‌تان خوب رشد كند بايد در خاك مناسبي كاشته شده باشد. وقتي گلدان را از گلفروشي مي‌خريد حتما در خاك مناسبي است اما براي وقتي كه مي‌خواهيد گلدان را عوض كنيد، بايد بدانيد از چه خاكي استفاده كنيد. خاك مناسب براي گياه و كودي كه بايد به خاك بدهيد را از گلفروش بپرسيد.
  • زياد يا كم به گياه آب داده‌ايد
هر گياهي به مقدار مشخصي آبياري نياز داريد. اگر زيادتر از آن حد به گياه آب بدهيد مي‌گندد و اگر كم آب بدهيد، خشك مي‌شود. مقدار آب مورد نياز گياهان‌تان در فصل گرم و سرد را از فروشنده بپرسيد، روي يك كاغذ بنويسيد و به يخچال بزنيد. مشخص كنيد هر گياه در كدام روز هفته بايد آب بخورد و طبق آن برنامه به آن آب دهيد.
  • متوجه آفت‌هاي گياه نشده‌ايد
به‌خصوص در هواي آلوده تهران گياهان شما ممكن است به راحتي به آفت دچار شوند. آفت گياه را از شكل طبيعي خارج مي‌كند. در مورد آفت‌هاي خاص گياه‌تان اطلاعات كافي داشته باشيد و به محض ديدن موارد مشكوك، مشكل را با گلفروش در ميان بگذاريد و آفت‌كش مناسب را از او بپرسيد.
  • نور مناسب را در اختيار گياه نگذاشته‌ايد
تمام گياهان را نبايد پشت پنجره گذاشت. بعضي از گياهان به سايه نياز دارند و بعضي ديگر به تعداد ساعات مشخصي نور مستقيم. قبل از خريد گلدان بايد بدانيد دقيقا براي تزئين كدام بخش از خانه گياه لازم داريد، نور آن بخش را بررسي كنيد و به فروشنده بگوييد تا گياهي مناسب همان نور به شما پيشنهاد كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج