۵۶۱۶
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

پیشنهاد هفته: کاج مطبق!

درختی چند طبقه برای اتاق شما

این گلدان از گیاهانی است که علاقه‌مندان زيادي دارد و احتمالا شما بارها آن را چه در خانه دوستان و آشنایان‌تان چه در سالن‌ها و مکان‌های گوناگون دیده‌اید. کاج مطبق، گياهي است سوزني برگ با شاخه‌هايي منطبق که رشد آن در محيط طبيعي زياد است.

درختی چند طبقه برای اتاق شما

درختی چند طبقه برای اتاق شما

احتمال دارد خود شما هم در منزل‌تان یکی از این گیاه‌ زیبا را داشته‌باشید و به دنبال راه‌های نگهداری بهتر و پرورش آن باشید. کاج مطبق، گياهي است سوزني برگ با شاخه‌هايي منطبق که رشد آن در محيط طبيعي زياد است. بلندی آن در انواع مختلف به ۰۸ تا ۰۷۱ سانتی‌متر می‌رسد اما در فضاي بسته رشد زيادي نخواهد داشت و در نتیجه نباید چندان نگران رشد بی‌رویه آن باشید. شديدا به اكسيژن نيازمند است و اصولا در هر شرایطی همراه با رشد كلی گیاه، شاخه‌های پايین ریخته و تنه اصلی لخت می‌شود. برای رفع این ایراد تنها می‌توان ۲ یا چند گیاه كوچك‌تر را اطراف آن طوری قرار داد تا ساقه بدون برگ كاج را بپوشاند.


نور ملایم را دوست دارد

اگرچه سايه را تحمل می‌‌کند ولی بهتر است نزديک به پنجره با نور ملایم نگهداری شود. در نور کامل بدون تابش آفتاب سبزتر مي‌ماند و نور مستقيم خورشيد را تحمل نمي‌كند، می‌توانید هر چند وقت يک‌بار آن را 180 درجه بچرخانيد تا به طرف نور منحرف نشود.


خاک سبک باشد

خاک کمپوست برای اين گياه مناسب است.بهتر است سعی کنید خاک را سبک تهيه كنيد، مخلوطی از ۲ قسمت گل و ۳ قسمت برگ پوسيده برای اين گياه مناسب است.


هفته‌ای يك‌بار کافی است

در هواي گرم هفته‌اي يك‌بار و در زمستان 2هفته يك‌بار با آب ولرم و بدون املاح آن را آبیاری کنید. بهتر است سعی کنید خاک را همیشه مرطوب نگه‌دارید.


دوستدار رطوبت

به طور کلی این گیاه رطوبت را دوست دارد و بهتر است در هواي گرم بين ۴ تا ۵ بار گياه را غبارپاشي كنيد.


گرما را دوست ندارد

بهتر است نگذارید که محل نگهداری گیاه خیلی گرم شود چون حداکثر دمایی که این گیاه تحمل می‌کند18 درجه سانتی‌گراد است ولی نسبت به دمای پایین تحمل بیشتری دارد حداقل دماي لازم براي گياه 5 درجه سانتي‌گراد است.


کود چندانی نمی‌خواهد

اين گياه تقریبا توقع زیادی ندارد و به كود زيادي احتیاج پیدا نمی‌کند فقط در فصل رشد نصف مقدار توصيه شده که روی بسته بندی آن نوشته شده، كوددهي شود.


هرماه شست‌وشو می‌خواهد

این گیاه هرقدر تمیزتر باشد هم زیباتر است هم سالم‌تر، هرماه يك‌بار غبارپاشي با آب و صابون می‌تواند مفید باشد. سعي شود، آب و صابون روي سطح خاك گلدان نريزد.


تکثیرش مشکل است

تکثير کاج مطبق در خانه بسيار مشکل است و بهتر است اگر قصد تکثیر آن را دارید به یک متخصص واگذار کنید. برای تکثير از بذر يا قلمه استفاده می‌‌شود که البته قلمه بايد از انتهای ساقه گياه باشد در غير اين‌صورت گياه حاصل کج در می‌‌آيد.


آنچه باید درباره اين گیاه بدانید

  • اگر مورد بی توجهی قرار گیرد ممكن است نگهداری آن با اشكال مواجه شده برگ‌ها زرد و بی‌حالت شوند. قرار دادن گلدان از انتها در آب هرچند وقت یك‌بار مفید خواهد بود.
  • چنانچه خاك گلدان حالت اسیدی داشته باشد برای گیاه مناسب‌تر است. بنابراین باید توجه كرد كه آب بدون مواد آهكی ( قلیايی) به آن داده شود.
  • اگر رشد، گیاه متوقف شده است، ریشه گیاه را بازدید کنید واگر متراکم شده است باید گلدان را تعویض كنيد و اگر شاخه‌ها باریک و علفی است، باید تغذیه مصنوعی را آغاز كنيد.
  • اگر برگ‌های سوزنی زرد و قهوه‌ای شده است، باید بدانید که هوا بسیار گرم است.
  • اگر برگ‌ها متمایل به سفیدی هستند، عامل آن اشعه مستقیم آفتاب از پشت شیشه است پس در نتيجه گیاه را به مکانی با نور غیر مستقیم انتقال دهيد.
  • اگر برگ‌ها سبز هستند ولی می‌ریزند آبیاری شما بیش از اندازه است.
  • اگر برگ‌های شاخه‌های پایین می‌ریزند گیاه پیر شده است یا این‌که در تاریکی زیاد نگه داشته شده است.
  • اگر شاخه‌ها به سمت پایین خم می‌شوند باید بدانید که هوا خیلی سرد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج