۵۶۵۱۶
۳۷ نظر
۵۰۰۸
۳۷ نظر
۵۰۰۸
پ

خیانت مردونه!

«از دنیای مردها نمی‌توان سر در آورد» این ادعایی است که برخی از زنان در موردش پافشاری می‌کنند و می‌گویند بعد از ازدواج به چشم های خودت هم نباید اعتماد داشته باشی.

خیانت مردونه!
مجله سیب سبز: «از دنیای مردها نمی‌توان سر در آورد» این ادعایی است که برخی از زنان در موردش پافشاری می‌کنند و می‌گویند بعد از ازدواج به چشم های خودت هم نباید اعتماد داشته باشی. این دسته از زنان معتقدند درست در همان لحظه‌ای که گمان می‌کنی شهر در امن و امان است، ذهن همسرت درگیر دنیای دیگری است. دنیایی که یا در خیال برای خودش ساخته و به انتظار واقعی شدنش است یا در واقعیت به رابطه ای مخفیانه منجر شده است. درعوض مردان هم می‌گویند که این گروه از زنان به شدت بدبین هستند. به همین بهانه این موضوع را با ۳ کارشناس از حوزه‌های روانشناسی، روانپزشکی و جامعه شناسی در میان گذاشتیم تا بدانیم که آیا واقعا همه مردها خیانتکارند یا خیر؟

خیانت مردونه!

مردها تنوع طلب هستند؟

دکتر فاطمه رنجبر: گاهی اوقات مزاج تنوع طلب فرد باعث این مسئله می‌شود. فرد به علت مزاج تنوع طلب خود به یک شریک جنسی اکتفا نکرده و روابط متعدد خارج از روابط زناشوئی را تجربه می‌کند. البته تنوع طلبی وی منحصر به زندگی زناشوئی نیست بلکه می‌تواند سایر جنبه های زندگی مثلا گرایش به مواد مخدر مختلف، تجربه شغل‌های مختلف و نداشتن شغل ثابت و ... را در بر می گیرد.

دکتر افسر افشارنادری: تنوع طلبی در همه انسان‌ها وجود دارد و منحصر به مردها نیست. اما از طرف دیگر، ما با مسئله پذیرش محدوديت‌ها روبه‌رو هستیم. هر قراردادی به خود تعهدات و محدودیت‌هایی را به همراه می آورد که برای تداوم آن قرار داد، هر ۲ طرف باید به تعهدات خود وفادار باشند. ازدواج یک قرارداد است. عشق هم یک قرار داد است و هر دوی اینها، طرف مقابل را موظف به پیروی از قانون‌ها و تحمل محدودیت‌هایی می‌کند و در این زمینه، تفاوتی میان تعهدات عاطفی و محضری وجود ندارد. اما متاسفانه به علل فرهنگی این گفتمان رایج شده است که تنوع طلبی یک ویژگی مردانه است که چه بخواهیم و چه نخواهیم وجود دارد. در واقع ما با این ادعا، تنوع طلبی را به عنوان دلیل خیانت مطرح نمی کنیم، بلکه به عنوان توجیهی برای این کار بیان می کنیم.

هرایر دانلیان: برخی از پژوهشگران معتقدند، مردها تنوع طلبند و برای این موضوع دلایل تحولی را هم بیان می‌کنند. آنها به دوران باستان اشاره می‌کنند و می‌گویند از آنجا که در آن زمان، یک مرد می‌توانست در زمان کوتاهی چند زن را باردار کند و یک زن تنها یک بار در سال می‌توانست باردار شود، حضور یک مرد در روابط متعدد موضوعی طبیعی به شمار می آمد. زيرا توانایی تولید مثل در آن زمان یک امتیاز تلقی شد و به مرد مجوز فعالیت جنسی متفاوتی را می‌داد. البته برخی دیگر، این موضوع را با دلایل هیجانی و اخلاقی هم تفسیر می‌کنند و براساس همین تفسیرها، عقیده تنوع طلبی مردان، در میان جوامع شایع شده است.

آیا مردها برای فرار از مشکلات و خستگی خیانت می‌کنند؟

دکتر فاطمه رنجبر: شاید در برخی از موارد با چنین ادعاهایی روبه‌رو باشیم اما اگر می‌خواهیم خیانت زناشوئی را درمان کنیم باید ۲ طرف را وارد حل مسئله کرده و به زن و شوهرها کمک کنیم تا نیازهای روانی و جسمانی خود را شناسايی کنند و آن را با شریک زندگی خود در میان بگذارند و آنها نبايد تنها از جنبه احساسی نگاه کنند بلکه علل ایجاد آن را موشکافی کرده و عوامل تاثیرگذار بر این مسئله، مثلا در گیر شدن بیش از حد همسر در شغل، عدم برآورده کردن نیازهای طرف مقابل و... شناسايی کنند. اگر مشکلی وجود داشته باشد به جای پاک کردن صورت مسئله یا انتخاب راه حل نادرست مثل خیانت همسر روش‌های حل مسئله را بیاموزند. همچنین از نظر روانشناختی مکانیسم‌های مواجهه با استرس و تطابق با آن را تقویت کنند. باید بدانیم خیانت به همسر نه تنها مشکلات خانوادگی و فردی را حل نمی‌کند بلکه آن را چندبرابر کرده و در حکم از چاه درآمدن و به چاله افتادن است.

دکتر افسر افشارنادری: زیاد از مردها می‌شنویم که وقتی وارد خانه می‌شوند با غرغرها یا بی‌حوصلگی همسرشان روبه‌رو هستند یا به‌خاطر هزینه‌ها و مراقبت از بچه‌ها تحت فشارند. اما همین مردها می‌گویند وقتی سراغ رابطه‌ای خارج از خانه می‌رفتند، دیگر اثری از این تنش‌ها و برخوردها وجود نداشت. اما در این مورد، تنها باید از مردها سؤال کنیم که آیا چنین حقی را برای همسرشان هم قائل هستند؟ طبیعی است که قبول هر مسئولیتی، در کنار دستاوردهایی که به همراه دارد، با دشواری‌هایی هم روبه‌رو است. پس چه بهتر که مشکلات را با هم حل کنیم و شیرینی به نتیجه رسیدن را در کنار هم بچشیم. نه اینکه صورت مسئله را پاک کنیم و با سرباز زدن از بار مسئولیت، به دنبال تامین آرامش خود باشیم. همانطور که افراد یک جامعه جنگ زده برای رسیدن به آرامش، آن را خالی از سکنه نمی‌کنند، افرادی که یک زندگی را هم در کنار هم ساخته‌اند، باید به جای شانه خالی کردن، مهارت‌های حل مسئله را بیاموزند.

هرایر دانلیان: در برخی از مواقع خیانت راهی برای بالا بردن اعتماد به نفس در فرد است. اعتماد به نفسی که به هر دلیلی در رابطه پایین آمده و به صورت غم، کسالت یا یکنواختی خود را نشان می دهد. در این شرایط فرد به دنبال جایگاه بهتر و ارزشمندتری می‌گردد. اگر فردی به این دلیل خیانت کند، نمی‌توانیم بگوییم که به دنبال تفریح است، بلکه باید مطمئن باشیم که رفتار او علتی دارد و از مشکلی ناشی شده است. در برخی از موارد، احساس افسردگی و نیاز به توجه بیشتر می تواند منشا این رفتار باشد.

خیانت مردونه!

ارتباط زناشویی موفقی ندارند؟

د کتر فاطمه رنجبر: در هر خانواده خیانت می‌تواند یک علت منحصر به فرد داشته باشد، نمی‌توان تنها یک عامل مشخص را به این مسئله نسبت داد و باید زمینه های مختلف بیولوژیک و روانی و اجتماعی را در نظر گرفت. اما در این مورد می‌توان گفت در اختلال‌هایی از قبیل اختلال خلقی ۲ قطبی به دلیل افزایش میل جنسی فرد روابط مختلف خارج از زندگی زناشویی را تجربه می کند.

دکتر افسر افشارنادری: از نظر من فشار این عدم تفاهم در مردها چندان وجود ندارد. زيرا از نظر قانونی و فرهنگی، مردها مجاز به تخلیه از بین بردن این فشار هستند. درواقع مردی که ازدواج کرده است، حتی می‌تواند همسرش را برای تامین این نیاز مجبور کند؛ پس بعید می‌دانم که این موضوع دلیل اصلی خیانت مردها باشد.

هرایر دانلیان: خیانت در واقع یک روش حل مسئله است. برای بررسی ریشه‌های آن، باید ببینیم که مشکل کجاست. آیا خیانت به دلیل مشکلات درون فردی اتفاق افتاده است یا برون فردی؟ اما آنچه واضح است این است که افراد با خیانت به دنبال راهی برای کاهش مشکلات‌شان و حل مسائلی که آنها را آزار می‌دهد هستند و برطرف نشدن نیاز جنسی هم یکی از آن مسائل است.

مردان تعدد رابطه را حق خود می دانند؟

دکتر فاطمه رنجبر: در بعضی فرهنگ‌ها هم هنوز نگاه سنتی به شخصیت زن و مرد وجود دارد و برای مرد این حق را قائل است که بتواند روابط خارج از زناشویی را داشته باشد، در واقع این موضوع به عنوان مردانگی تلقی می‌شود.

دکتر افسر افشارنادری: متاسفانه در بسیاری از جوامع، سرکوب زنان و آزادی مردها برای برطرف کردن نیازهای جسمی و روانی شان، به یک اصل تبدیل شده است. اما باید زیرساخت فکری و فرهنگی را عوض کنیم، زيرا حتی در دین ما هم حق برابری برای زنان و مردان در نظر گرفته شده است و گفته شده یک مرد، همیشه باید همسرش را راضی نگه دارد و یار و یاور او باشد.

هرایر دانلیان: این دیدگاه در اغلب جوامع وجود دارد و مردها بیشتر از زنان اقدام به خیانت می‌کنند. اما باز هم باید تکرار کنیم که فردی که خیانت می‌کند یا مشکلی در خود دارد یا مشکلی را در رابطه‌اش احساس می کند. پس باید به دنبال این مشکل برگردیم و آن را از سر راه برداریم.

خیانت مردونه!

می‌خواهند از همسرشان انتقام بگیرند؟

دکتر فاطمه رنجبر: در بعضی موارد یکی از همسران به دلایل مختلف خشم زیادی نسبت به طرف مقابل دارد اما به دلیل نداشتن جرات برای ابراز این خشم و مطالبه صحیح خواسته‌هایش به عنوان عملی تلافی‌جویانه به همسر خود خیانت می‌کند. گاهی اختلال عمده روانپزشکی وجود ندارد اما به دلیل نبود مکانیسم‌‌های تطابقی یا ضعف این مکانیسم‌ها، فرد برای مواجهه با بحران‌های زندگی (احساس طرد شدگی از جانب همسر، احساس نداشتن تفاهم با همسر، ارضا نشدن نیازهای جنسی از جانب همسر، عدم تعهد و مسئولیت‌پذیری نسبت به طرف مقابل) و فرار از آنها دست به این عمل می‌زند. در این موارد، فرد به جای اینکه علت اصلی مسئله را شناسايی کند و در صدد رفع آن برآید راه حل خیانت به همسر را بر می‌گزیند. در واقع این رابطه خارج از زناشویی در حکم یک مسکن موقت است.

دکتر افسر افشارنادری: در برخی از موارد، روابط موثر میان زن و شوهر جای خود را به خشم و نزاع می‌دهد. در نزاع هم هدف طرفین، ضربه زدن به دیگری است و فردی که خشم وجودش را فراگرفته، برای وارد کردن این ضربه، از هر سلاحی استفاده می‌کند. پس متاسفانه باید بگوییم این خشم نسنجیده و مهار نشده، می‌تواند انگیزه چنین رفتاری باشد.

هرایر دانلیان: در زمان روبه‌رو شدن با یک مشکل یا تجربه یک احساس ناخوشایند، افراد در اولین قدم به دنبال راهی برای برطرف کردن مشکل هستند. آنها یک راه را امتحان می‌کنند و در صورت نتیجه نگرفتن، به شیوه‌های دیگری برای برطرف شدن مشکل تلاش می‌کنند. اما وقتی این تلاش‌های ناموفق تکرار می‌شوند و به ثمر نمی‌رسند، افراد احساس ناکامی و خشم می‌کنند و به دنبال یک رفتار جبرانی برای کاهش خشم می‌گردند. این رفتار جبرانی برای برخی از افراد تلافی است و می‌تواند به شکل خیانت ابراز شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تهران

      من کاملا موافقم! اما اگه طرف همسرش رو دوست داشته باشه و يکم معرفت داشته باشه! اون مرد ميتونه به نفس خودش غلبه کنه..... که آقايون ميدونن واقعا سخته!!!

    • شلغم

      تا اونجایی که ما تو جریانیم این حرفها همش کشکه خانم عزیز دعاکن شوهرت ذاتا مریض نباشه مرد مریض اگر بهترین و کدبانوترین زن دنیا هم داشته باشه دنبال هوا حوس خودشه همچنین یک زن تنوع طلب مریض کاریش نمیشه کرد در مورد هر دوشون یا باید ازش جدا بشی یا باید با هاش کنار اومد

      پاسخ ها

      • بی تو

        کاملا موافقم

      • حسين

        حوس نه مجيد جان، هوس

    • حدیث

      دلیل نداره بیشتر مردا خائنن...ذاتشون خرابه

      پاسخ ها

      • بی تو

        اصلا اینطور نیست خیلی بد قضاوت می کنی خیانت مربوط به هر دو نفر میشود و زن و مرد ندارد

      • تهران

        حديث خانم همه رو جمع نبند!! خوبه ما مردا هم بگيم همه زن ها اون جوريند؟؟؟ اول فکر کن بعد بنويس.........

      • امیرح

        سلام حدیث خانم. یخورده منطقی تر صحبت کنید ممنون میشم!!!
        آیا مردی که خیانت میکنه با یه جنسه سومی که نه مرده نه زن رابطه برقرار میکنه؟ خب اون نفر سوم هم یه زنه دیگه! اون زنه (شخص سوم) ذاتش پاکه؟ "از کوزه همون برون طراوت که در اوست"
        درثانی اون مرد بد؛ شخص سوم چرا به رابطه پنهانی چراغ سبز نشون میشه! پس با ذکر همین دلایل من هم میتونم دقیقا جمله شمارو بصورت برعکس بیان کنم. بلاخره زمین گرده دیگه!
        ====
        این در جهت پاسخگویی به حرف شما بود نظر اصلی من رو میتونید در پایین بخونید
        موفق باشید

      • بدون نام

        چند بار شوهر کردی؟

      • حدیــــث

        تهران جان نوشتم بیشتر...ن همه...بله خیانت از هردوشونه اما فعلا اینجا مطلب در مورد آقایونه...
        مردای خوب زیاده بخصوص اینکه خیلیاشونم جز بچه های سایت هستند...

      • مجید

        حتما اون کمترها یکیشون باباجووونته.که الهی فداش بشی لنگه نداره.واگه نامزد داشته باشی یکیشم اونه...!. .واقعا که...!!!

      • حدیث

        بله بابا جونم ک هست و *خدا* نکنه نامزد داشته باشمو عاشق بشم...من دارم میگم بیشتر و خب همیشه تعداد بدها بیشتر از خوباست...نگفتم یکی دو نفر مرد هست که خوبه ... این همه جنس مرد...چرا ب خودتون گرفتین مگه بخودتون شک دارین...

    • بدون نام

      این مطلب زنونه مردونه نداره ممکنه زنها هم به همین دلایل خیانت کنند

      پاسخ ها

      • بی تو

        موافقم

    • موندی

      بی خودی وقت صرف این مسائل نکنید هردو موجود ازبین آنها خائن پیدا میشه بلاخره مرد نمیره با دیوار رابطه برقرار کنه می ره با زنی که پایبند زندکیش نیست رفیق میشن زن هم همینطوریه

    • مهسا

      واقعأ هم زن خیانتکار هست هم مرد؛؛پس نمیشه گفت ک خیانت فقط و فقط تو ذات مردونست

    • امیرح

      مرسی مجله. نمیخوام دلیل و برهان بیارم که چرا اینارو گفتید و ایراد بگیرم و مو از ماست بکشم. نه.. مرسی بابت اطلاع رسانیتون.اینا هم لازمه.. مشخصه که هدفتون تحکیم خانواده و زندگی هاست.
      ----
      اما:
      هر از گاهی هم درباره معرفت های مردانه علتهای داشتم یه زندگی پایدار و خوشبخت. بارهای سنگین زندگی که یه مرد رو برازنده کلمه مرد بودن میکنه؛ کم کردن استرس ها در زندگی. از بین بردن همین بار منفیه حتی فکر کردن به اینجور روابط که چه سووتفاهم هایی میتونه بوجود بیاره و یا راه های دور کردن افکار منفی و خانمان سوز هم مطلب بزنید-
      عمده مطالب خانواده شده چگونه مچ همسر خود را بگیریم. چگونه سرمون کلاه نره. چگونه زن یا مرد رو اسیر خودمون کنیم اونو تسخیر کنیم. زنها بگن مردها مقصر اند مردها بگن زنها
      اینا زندگی های ارام رو هم تحت شعاع قرار میده عزیزان!
      ----
      الان طوری شده که اگه یه زوج خوشبخت و خوش و موفق رو به هم معرفی کنیم کسی باور نمیکنه! میگیم دروغه فریبه یا جلوی جمع دارن تظاهر میکنن. چراااااااااا؟؟؟؟؟؟
      چون ایییینقدر که به اتفاقات منفی زندگی همدیگه پرداختیم به اتفاقات مثبت زندگی نپرداختیم. همش دنبال این هستیم که از هم آتو بگیریم
      -------
      بقول سهراب:
      زندگی سیبی ست. گاز باید زد با پوست

      پاسخ ها

      • حمیدرضا

        دمت گرم دادا
        کاملا درسته حرفات ++++++++++++++++++++

    • حمید همت

      به نظر من مردها کاملا بی تقصیرند،مرد اون چیزی را بیرون از خانواده طلب می کنه که در دایره زندگی زنش ازش دریغ میکنه.

      پاسخ ها

      • الی

        چرند.....

    • hoori

      نمیدونم خط چندم بود ولی نوشته بودی از چاه در آمدن و به چاله رفتم.برعکسش درسته.ممنون.به نظر منم زن و مرد نداره.یه سوال.اصلا چی شد که اینجوری شد واقعا؟!! دلم واسه بچه هاشون میسوزه

      پاسخ ها

      • حمیدرضا

        hoori جان قبلا نظرت یه چیز دیگه بود که در این مورد
        یادته ؟
        قبلا یه چیز دیگه گفتی ولی الان میگی زن و مرد نداره
        تابلوئه اون موقع از چیزی ناراحت بودیا که الان نظرت تفاوت داره با قبل

    • رامین

      تنوع طلبی ازصفات ذاتی جنس نرمیباشد.قیودات اخلاقی ومذهبی است که میتواندمردان را ازان دورنگاه دارد.زنان غیرهمسر روشهائی برای جذب مردان بلدند که متاسفانه زنان مابااین شیوه هااشنا نیستند ویانمیخواهندانراباهمسران خودتجربه نمایند.

    • پرند

      این هم مردونش کردین رفتن به استودیومه که فقط مختص مرد هاست .
      زن و مرد باید بدونن خط قرمز یه رابطه خیانت کردنه و زشتی و گناهشو کوچک نگیرن .

    • Lili

      خانمهای معتقدبه مذهب واخلاق بهیچ وجه درهرکجای این کره ی خاکی که باشند امکان نداره تن به خیانت وپستی بدن حتی در مقام تلافی وبرای وجود خودشون خیلی ارزش قائلن اما آقایون متاسفانه چه مذهبی چه بی مذهب وجه بااخلاق وچه بی........

    • بدون نام

      وقتی مرد یا زن از لحاظ روحی و عاطفی در خانه تامین نمیشه به همسرش خیانت میکنه.

    • سميرا

      تنوع طلبي جزو ذات همه مردان است و خوب است به اين خواسته احترام گذاشت. ضمن اينكه به تحكيم خانواده نيز كمك ميكند. بنده اين مسئله را تجربه اش كرده ام و خيلي هم راضي ام چون همسرم به آرامش عجيبي رسيده است.

      پاسخ ها

      • کاربر

        خاک تو.........

      • بدون نام

        به تو ميگن آدم چيز فهم

      • بدون نام

        مطمئنن همسرت با این تنوع طلبی به ارامش نمیرسه بلکه همش با این کار حریص تر میشه در ضمن تو با این سکوت و ازترس همسرت به آرامش رسیدی!

    • بدون نام

      عشق از هیچ قانون خاصی پیروی نمیکند و در هیچ چارچوب مشخصی نمیگنجد . پس هرگز یک قرارداد نیست . نه اندازه گیری میشود و نه میتوان قیمتی بر آن نهاد . بشریت برای عشق تنها نامی را انتخاب کرده و بقیه همه و همه در وجود آدمی است .

    • کتایون

      اولین چیزی که ما باید به بچه هایمان آموزش دهیم وفاداری است که متاسفانه نادیده گرفته می شود ، به نظر من کسی که خیانت به همسر می کند انسان ترسو و بی منطقی است که به جای صحبت و حل مشکلات درست به کارهای ناهنجار می زند.

    • الی

      به نظر من مرد های خوبم کم نیستن یکیشون همسر خودم که از دو تا چشمم بیشتر بهش اعتماد دارم ؛باید یه زن بتونه مردش را درک کنه و با تفاوت های بین دو جنس کنار بیاد این جوری زندگی برای دو طرف راحت تر می شه چقدر خوب بود می تونستیم بدون دعوا با هم صحبت کنیم و نیاز هامون را بدون ترس به هم بگیم

    • بدون نام

      بيخيال ازدواج شير تو شير اينجا.

    • kosar

      یه سوال از پسرا دارم.
      اگر بعد از یک سال رابطه با یک نفر ازش جدا شین و بهش خیانت کنید از روی هوس، بعدش پشیمونم میشین؟ یاد اون نفر قبلی و خاطرات و خوبیهاشم میفتید؟ دلتون تنگ میشه؟بعد از چند بار رابطه به فکر برگشت می افتید؟
      خدایی راستشو بگید،حرف دلتونو.مرسی

    • هانی

      خداییش خیانت خیلی باحاله

    • H

      بیخی بابا جمع کنید.... تو این اوضاع مملکت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج