adexo3
۵۷۹۸۱
۵۰۲۶
۵۰۲۶
پ

پس از یک مصاحبه کاری بد چکار باید کرد؟

وقتی مصاحبه کاری بد پیش می رود، متقاضی شهامت و حس استقلال خود را از دست می دهد و احساس ناامیدی، خجالت و گاهی افسردگی پیدا می کند.

پس از یک مصاحبه کاری بد چکار باید کرد؟





برترین ها: در این مطلب 7 کاری را نام برده ایم که پس از مصاحبه کاری بد باید انجام دهید. وقتی مصاحبه کاری بد پیش می رود، متقاضی شهامت و حس استقلال خود را از دست می دهد و احساس ناامیدی، خجالت و گاهی افسردگی پیدا می کند. همیشه همه مردم دوست دارند خود را موفق فرض کنند و هنگام رودررویی با شرایط مخالف این تفکر، همه تصوراتشان در هم می شکند و احساس شکست می کنند.

پس از یک مصاحبه کاری بد چکار باید کرد؟

اینکه پس از مصاحبه کاری بد، احساس بدی داشته باشید کاملا طبیعی است. مخصوصا افراد بیکاری که شدیدا به دنبال یافتن کار مناسب هستند، بیشتر از همه آسیب پذیر و زودرنج خواهند بود. «مصاحبه کاری بد» می تواند افکار ناراحت کننده بیشماری را به ذهن متقاضی سرازیر می کند: متقاضی شاید تصور کند در پاسخ به سوال های اصلی اشتباه کرده است؛ او برای مصاحبه آماده نبوده است؛ لباس مناسب پوشیده بوده است؛ دیر به مصاحبه رسیده است؛ حرفی نامربوطی بیان کرده است؛ یا مشکلی شخصی همچون فوت یکی از نزدیکان یا جدایی از همسر باعث شده تا در طول مصاحبه تمرکز نداشته است.

کارشناسان معتقد هستند اگر توانایی و استعدادهای متقاضی برای سازمانی اهمیت داشته باشد و آنها واقعا متقاضی را بخواهند، کمتر به اشتباهات و مشکلات او توجه می کنند. هنگامی که فرد به خودش شک دارد نمی تواند از موضع قدرت مصاحبه را به دست بگیرد و شاید اشتباهاتی انجام دهد که قابل جبران نباشد. هنگامی که متقاضی تشخیص می دهد مصاحبه خوب پیش نمی رود و متوجه شوید کارفرما واکنشی نشان نمی دهد، می توانید امید داشته باشید که این وضعیت را به سمت بهتر شدن هدایت کنید. در این حالت بهترین کار این است که همه چیز را به سمت بهتر شدن پیش ببرید.

شما نمی توانید نظر مدیر یا کارفرما را تغییر دهید و مصاحبه دوباره ای ترتیب دهید. اما پس از یک مصاحبه کاری بد می توانید کارهایی انجام دهید تا دوباره در آینده این اتفاق تکرار نشود.

۱. یافتن نقاط ضعف

پس از مصاحبه کاری بد و بی نتیجه، ابتدا از خود بپرسید چه چیزهایی خوب بود و کجاها جلسه در جهت مسیر پیش می رفت. سپس به زمان هایی فکر کنید که می توانستید در حین انجام مصاحبه تغییر دهید یا بهتر کنید. وقتی بتوانید مشکلات مصاحبه را کشف و درک کنید، در مصاحبه های بعدی آنها را تکرار نخواهید کرد.

۲. درس گرفتن

از همه اشتباه های خود در طول مصاحبه یادداشت بردارید، از آنها درس بگیرید و دیگر در مصاحبه بعدی تکرار نکنید. مزیت مصاحبه کاری بد این است که می توانید مسایل مختلفی از آن بیاموزید. از این که یک بار شکست خورده اید ناامید و متاسف نباشید و از این مساله به عنوان بهانه ای برای عدم جست‌وجوی شغل مناسب استفاده نکنید. در عوض، اشتباهات خود را یادداشت کنید و سعی کنید تا دیگر مرتکب نشوید. سعی کنید خود را برای سوالات مشکل یا ناگهانی آماده کنید و دست و پای خود را گم نکنید.

پس از یک مصاحبه کاری بد چکار باید کرد؟

۳. یاد بگیرید که خود را ببخشید

شکست خوردن باعث می شود تا دفعه بعد بهتر در صحنه حاضر شوید. سرزنش کردن خود هیچ سودی برای شما ندارد. کاملا طبیعی است پس از مصاحبه کاری بد و بی نتیجه، برای مدتی احساس ناراحتی داشته باشید. اما این امر نباید ادامه پیدا کند و مانع از انجام تلاش های بیشتر شما بشود. سعی کنید اشتباهات خود را قبول کنید و از آنها درس بگیرید.

۴. نامه عذرخواهی و تشکر بنویسید

هرگز برای اشتباهات خود بهانه نیاورید و آنها را قبول کنید. به طور مثال، اگر متقاضی متوجه شود که به سوالی اشتباه پاسخ داده است می تواند نامه ای برای مصاحبه کننده ارسال کند و بگوید سوال او را اشتباه برداشت کرده است. این کار شاید در نظر کارفرما تغییری ایجاد کند.

۵. در نامه تشکر همه مسایلی که فراموش کرده بودید را بیان کنید

شاید متقاضی به دلایل مختلف فراموش کند در مورد تجارب کاری خود یا تحصیلاتش برای کارفرما حرفی بزند. یا به طور مثال، ارتباط نزدیک خود با سازمان ایکس را نگفته بشد. این نوع اطلاعات را می توانید در ایمیل تشکر از کارفرما برای او یادآور شوید. این نامه بهترین فرصت برای تاکید روی توانایی ها خود و مسایلی است که در طول مصاحبه خوب پیشرفته اند.

۶. دلایل حواس پرتی یا اشتباهات خود را به کارفرما توضیح دهید

اگر در زندگی شخصی خود مشکل بزرگی دارید و دلیل بد پیش رفتن مصاحبه کاری نیز به واسطه آن بوده است، بد نیست این مساله را با مصاحبه کننده یا کارفرما در میان بگذارید. این کار شاید باعث تجدید نظر آنها بشود.

پس از یک مصاحبه کاری بد چکار باید کرد؟

۷. هرگز برای مصاحبه بد داشتن عذرخواهی نکنید اما برای برخی از اشتباهات خود متاسف باشید

به یاد داشته باشید که شما در ذهن مصاحبه کننده نیستید. شاید خودتان تصور کنید همه چیز خیلی بد پیش رفته است اما از نظر کارفرما این گونه نباشد. هنگامی که برای اشتباهات خود از مصاحبه کننده عذرخواهی می کنید، در واقع مسایلی که شاید او توجه نکرده است را برایش یادآوری می کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج