۵۸۴۶۵۵
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

گردشگری به کمک اینترنت

در دنیای امروز و با حضور جدی اینترنت در زندگی، بسیاری از مسائل دچار تغییر و دگرگونی شده اند. در بحث سفر، تفریح و گردشگری هم این موضوع با تغییرات اساسی و بنیادین مواجه شده است و می توان گفت کمک شایانی کرده تا افراد برنامه ریزی بهتری برای تفریحاتشان انجام دهند.

ماهنامه معیشت - احسان عسگریان دماوندی: در دنیای امروز و با حضور جدی اینترنت در زندگی، بسیاری از مسائل دچار تغییر و دگرگونی شده اند. در بحث سفر، تفریح و گردشگری هم این موضوع با تغییرات اساسی و بنیادین مواجه شده است و می توان گفت کمک شایانی کرده تا افراد برنامه ریزی بهتری برای تفریحاتشان انجام دهند. از جنبه اقتصادی هم این موضوع مهم است.
امروزه تقریبا تمام هتل ها، اقامتگاه ها، رستوران ها، مراکز تفریحی و... دارای سایت یا حداقل یک صفحه در صفحات مجازی هستند و البته سایت های فراوان دیگری نیز وجود دارند که اطلاعات کاملی از این ها در اختیار کاربران قرار می دهند. این موضوع کمک می کند که پیش از شروع سفر و گردش یا حتی یک رستوران رفتن ساده، از کیفیت و کمیت جایی که می خواهیم برویم، مطلع باشیم و بتوانیم تخمین خوبی از هزینه ها به دست بیاوریم و بر مبنای همان تصمیم گیری کنیم.

در کشور ما چند سالی است که سایت ها و اپلیکیشن های موبایلی متعددی با محوریت مسائل مرتبط با سفر و گردشگری به وجود آمده است. غیر از این در شبکه های اینستاگرام یا پیام رسان تلگرام هم صفحات، گروه ها و کانال هایی به معرفی و بیشتر تبلیغ درباره این موضوعات پرداخته اند.
گردشگری به کمک اینترنت

به جز مواردی که جنبه تبلیغاتی دارد، عموم سایت ها و اپلیکیشن های مرتبط با این موضوع در حوزه رستوران ها هستند که مواردی را چون منوی رستوران، آدرس، راهنمایی درخصوص جای پارک، تصاویری از رستوران و گاهی نظر کاربرانی را که از آن رستوران استفاده کرده اند، قرار می دهد که معروف ترین آن ها سایت و اپلیکیشن قدیمی «فیدیلیو» است.

درباره هتل ها و مراکز اقامتی هم سایت هایی وجود دارد که البته بیشتر در حوزه رزرو هتل هستند؛ اما اطلاعات خوبی را درباره هتل ها در اختیار کاربران قرار می دهند. البته ایراد بزرگ آن ها هم این است که اگر با هتلی قرارداد همکاری نداشته باشند، آن را در سایت خود قرار نمی دهند و همچنین از سایر مراکز اقامتی غیر از هتل ها هم اطلاعات بسیار کمی را در اختیار مخاطبان قرار می دهند.

این اتفاق در حالی در کشور ما دارد رخ می دهد که در دنیای اپلیکیشن هایی در حال توسعه است که موضوع گردشگری را نه فقط در یک جغرافیای خاص بلکه برای همه دنیا مورد توجه قرار می دهد. نکته دیگر در مورد این اپلیکیشن ها و سایت ها این است که توجه بسیار زیادی به مقوله اقتصادی شدن سفر دارند؛ چیزی که در کشور ما اصلا به آن توجه نمی شود و فقط گه گاه برای تبلیغات برخی رستوران ها و امکان گردشگری و گاهی هتل ها تخفیفاتی ارائه می دهند، که البته بیش از این هم نیست.

اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، اقبال زیاد به مسافرت های برون مرزی است. سفر خارجی که زمانی تنها برای اقشار مرفه جامعه بود، امروز به جایی رسیده است که حتی افراد زیر متوسط هم با قرض و وام و سفر قسطی سهمی در رفتن به خارج از ایران دارند.

در مورد دلایل این سفرها بحث زیاد است که جایش اینجا نیست؛ اما موضوع این است که اکنون عموم افراد با تورهای مسافرتی اقدام به مسافرت های خارج از کشور می کنند؛ در حال یکه روش های دیگری نیز وجود دارد و با هزینه بسیار کمتر می توان به سفرهای خارجی رفت. بیشتر این روش ها متکی بر اپلیکیشن ها و سایت هایی است که سفر و گردشگری را آسان تر و ارزان تر می کند. در ادامه به معرفی چند برنامه و سایت مشهور بین المللی که مرتبط با سفر و گردشگری هستند، می پردازیم.

1. برنامه Ebooking

وب سایت ebooking.com یکی از قدیمی ترین و معتبرترین سایت ها در زمینه رزرو هتل در تمام دنیاست که اپلیکیشن آن نیز وجود دارد. در کشور ما از این سایت برای مسافرت های خارجی می توان بهره برد؛ اما با توجه به اینکه پرداخت ها با ارزهای بین المللی است و نیازمند حساب و کارت های بین المللی، کمی محدودیت برای این کار وجود دارد.
گردشگری به کمک اینترنت
البته از این سایت می توانیم برای بررسی هتل ها و اقامتگاه های منطقه ای که قصد مسافرت به آن را داریم نیز بهره ببریم. در مورد اماکن اقامتی در عموم کشورها اطلاعات دقیق همراه با تصاویر و فیلم و نظر افرادی که در این اماکن اقامت داشته اند، وجود دارد که می توان از آن ها بهره برد و حتی قیمت های آن ها را با قیمت هایی که احیانا تورها و آژانس های مسافرتی اعلام می کنند، مقایسه کرد.

2. وب سایت و اپلیکیشن Trip Advisor

سایت tripadvisor.com و اپلیکیشن آن، که البته بیشتر از اپلیکیشن آن استفاده می شود، نیز یکی از سایت های معتبر و بسیار مفید درباره گردشگری است. با استفاده از این برنامه علاوه بر رزرو هتل و بلیت هواپیما می توانید از سایر اماکن تفریحی، اقامتی، رستوران ها و همچنین دیگر تفریحات مطلع شوید.
گردشگری به کمک اینترنت

در این برنامه شما می توانید سفر خود را معین کنید و با استفاده از تالارهای گفت و گو با افراد مقیم در آن کشور و افرادی که این سفر را انجام داده اند، گفت و گو و تبادل نظر کنید. این برنامه همچنین امکانی فراهم می کند که شما اطلاعات خود را نیز به دیگران منتقل کنید و حتی گزارش سفر خود را هم منتشر کنید.

۳. برنامه Couchsurfing

این برنامه و اپلیکیشن که سایت آن coichsurfing.com است یکی از مشهورترین برنامه های دنیاست که اکنون بیش از 15 میلیون کاربر فعال در سرتاسر دنیا از جمله ایران از آن بهره می برند که تعدادشان روز به روز در حال گسترش است. این برنامه این امکان را فراهم می آورد که افراد بتوانند به عنوان «میزبان» خانه های خود را در اختیار گردشگران قرار دهند.

طبق قوانین این برنامه حداقل امکاناتی که برای میزبانی باید در اختیار گردشگر قرار داد، سرویس بهداشتی، حمام و جای خواب (حتی در حد یک مبل یا روی زمین). البته به صورت رایگان است و باقی امکانات اختیاری است. برای مثال در سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا خود را به عنوان میزبان به این سایت معرفی کرده اند.
گردشگری به کمک اینترنت

این برنامه امکان امتیازدهی و ارائه نظر گردشگران درباره میزبانان را هم می دهد. استفاده از این برنامه هزینه های مسافرت را به شدت پایین می آورد؛ چرا که گردشگر هزینه اقامتش صفر است. همچنین به کمک این برنامه با توجه به راهنمایی های متعددی که اعضا درباره کشور و شهر و منطقه خود ارائه می دهند، گردشگران می توانند با برنامه ریزی دقیق تر در یک مدت محدود، امکان بیشتری را ببینند و سایر هزینه ها از جمله خوراک و رفت و آمد خود را نیز کاهش دهند.
بسیاری از هم وطنان ما نیز در حال حاضر از شهرهای مختلف در این برنامه حضور دارند و با معرفی شهر و محل زندگی خود میزبانی را نیز برعهده گرفته اند و البته مهمان دیگر شهروندان کشورهای دیگر هم بوده اند.

در کشور ما عموم مسافرت های خارجی از طریق تورهای مسافرتی است (به دلیل اطمینان بیشتر) و البته عده قلیلی هم که سابقه سفر بیشتری دارند، خودشان اقدام به سفرهای خارجی و رزرو هتل و پرواز می کنند. این برنامه نیز در کشور ما با اقبال مواجه شده است و کم کم جای خود را در بین افرادی که دوست دارند سفرهای ارزانی داشته باشند، باز می کند. در صورتی که کاربر برنامه آشنایی با زبان انگلیسی داشته باشد، طبعا بهتر می تواند از امکانات آن استفاده کند.

4. برنامه Foursquare

این برنامه هم یکی از مشهورترین اپلیکیشن هایی است که در حوزه گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد و در سایت foursquare.com در دسترس است. این برنامه در ایران هم در حوزه رستوران ها، اماکن تفریحی و گردشگری، مراکز خرید، کافه ها و... است. در این برنامه اطلاعات کامل و جامعی از مراکزی که ذکر شد وجود دارد که می توانیم با توجه به مکانی که در آن قرار داریم، کسب اطلاع کنیم؛ ضمن اینکه امتیازات و توضیحاتی که افراد در مورد آن ها داده اند نیز وجود دارد.
گردشگری به کمک اینترنت

همچنین با استفاده از این برنامه، در صورت روشن بودن ردیاب تلفن همراه، از هر مسیری که کاربر برنامه عبور می کند، اماکن مذکور را به اطلاع کاربر برنامه می رساند؛ برای مثال اینکه در صدمتری شما کافه یا موزه وجود دارد و کاربر می تواند امتیازات و توضیحاتی که دیگران درباره این محل دادهاند و همچنین آدرس دقیقه و شماره تلفن آن را دریافت کند. این برنامه در ایران نیز تمام امکانات مذکور را در اختیار کاربر قرار می دهد و می توان از آن استفاده کرد.

این چهار برنامه جزو مشهورترین و پراستفاده ترین برنامه ها در زمینه گردشگری به ویژه گردشگری در خارج از مرزهاست. استفاده از این برنامه و سایر برنامه های مشابه برنامه ریزی برای سفر و گردشگری بسیار دقیق تر را امکان پذیر می کند و مهم تر از آن هزینه های مرتبط با سفر و گردشگری کمتر می شود. این کمتر شدن هزینه و اقتصادی تر شدن سفر این امکان را به وجود می آورد که با بودجه ای محدود سفرهای پربارتر و بیشتری صورت بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج