۶۵۲۵۴۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

۳ نکته برای نوشتن پروفایل‌های حرفه‌ای در لینکدین

برای اینکه بتوانید خود را به‌عنوان یک فروشنده موفق در لینکدین معرفی کنید، باید پروفایل‌هایی حرفه‌ای داشته باشید. پروفایل شما اولین چیزی است که بازدیدکننده با آن مواجه می‌شود و از روی پروفایلتان می‌توان درجه حرفه‌ای بودن شما را حدس زد.

برترین ها - ترجمه از حمید گنجی: این روزها، همه افراد را می‌توان به‌نوعی یک فروشنده دانست. شما ممکن است محصولی را به فروش برسانید، ایده‌ای را به رئیس خود بفروشید و یا تجربه‌ای را به مشتری احتمالی عرضه کنید. در صورت انجام این کارها و بسیاری موارد دیگر، شما یک فروشنده محسوب می‌شوید و یکی از بهترین ابزارها برای شغل فروشندگی، پروفایل شبکه اجتماعی لینکدین است.
برای اینکه بتوانید خود را به‌عنوان یک فروشنده موفق در لینکدین معرفی کنید، باید پروفایل‌هایی حرفه‌ای داشته باشید. پروفایل شما اولین چیزی است که بازدیدکننده با آن مواجه می‌شود و از روی پروفایلتان می‌توان درجه حرفه‌ای بودن شما را حدس زد. بنابراین نوشتن پروفایل‌هایی قوی و گیرا از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر، در این مطلب از مجله برترین‌ها قصد داریم سه ترفند برای نوشتن پروفایل‌هایی حرفه‌ای را با شما به اشتراک بگذاریم. تا پایان با ما همراه باشید.
۳ نکته برای نوشتن پروفایل‌های حرفه‌ای در لینکدین

با «چرا» آغاز کنید و این سوال را از خودتان بپرسید

اگر شما یک آدم نرمال هستید و خودخواهی و خودپرستی در شما جایی ندارد، توصیف خودتان با عبارات و جملاتی درخشان کمی سخت می‌شود. این نرمال بودن شما هرچقدر هم که ویژگی مثبتی باشد، اما نوشتن پروفایل‌های لینکدین را سخت می‌کند. اما می‌توان این مشکل را به‌نوعی حل کرد.

سوالی که در ادامه با شما اشتراک گذاشته می‌شود، توسط ما به افراد مختلفی عرضه شده است تا آن‌ها از طریق این سوال بتوانند «چرایی» خود را شناسایی کنند. این سوال به همه کمک می‌کند که در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند. چرا شما کاری را انجام می‌دهید؟ چرا برای دنبال کردن یک مسیر شغلی خاص انگیزه دارید؟ چرا موفق شده‌اید؟

این سوال را از خودتان بپرسید: فلسفه راهنمایی در حرفه من چه بوده است؟

بگذارید برای فهم بهتر این موضوع، مثالی بزنم: یکی از مدیرانی که من این سوال را از او پرسیدم گفت که او با ارتش رستگاری خود بسیار فعال است. شعار آن‌ها این بود: «انجام بهترین کارها» و او گفت که این ایده با او، چه ازلحاظ شخصی و چه ازلحاظ حرفه‌ای، عجین شده است. او تلاش می‌کند که زندگی خود را با همین اخلاق به‌پیش ببرد و همچنین این اخلاق را در تعاملات خود با مشتریان نیز بگنجاند. او خودش را در چالشی قرار می‌دهد که بهترین کار ممکن را برای خود و سازمان انجام دهد. و این دقیقا کلید موفقیت او بوده و به او کمک کرده است تا به‌عنوان یک شریک قابل‌اعتماد نزد همه شناخته شود.

مشتریان او می‌دانند که او علاقه‌اش را در قلبش نگهداری می‌کند و بنابراین کسب‌وکارهای خود را به دست او می‌سپارند و نه سازمانش.

بعدازاینکه شما نیز فلسفه راهنمایی خود را شناسایی کردید، آن را به داستانی که در لینکدین در مورد خودتان می‌گویید بچسبانید.

فروش را برجسته کنید

همه ما ممکن است با چنین شرایطی مواجه هستیم. شما یک کنفرانس تلفنی دارید و یا قرار است برای اولین بار با یک مشتری احتمالی ملاقات داشته باشید. چک کردن پروفایل لینکدین آن‌ها یکی از آن کارهایی است که باید پیش از انجام این دیدارها انجام دهید.

اما چقدر احتمال دارید که بخواهید اساسا تمامی شرکت‌هایی که شخص مقابل شما در طول 15 سال گذشته در آن‌ها مشغول به کار بوده است را مطالعه کنید؟ اگر مانند من باشید، که احتمالا هرگز. شما اول هدلاین را می‌خوانید و با کلیت موضوع آشنا می‌شوید. سپس به بخش تجربه‌ها می‌روید تا ببینید که شخص موردنظر شما در کجا مشغول به کار بوده است و شاید نگاهی نیز به تحصیلات او داشته باشید.

بنابراین شما واقعا نیاز دارید که «فروش» را در پروفایل خود برجسته کنید. برای این کار باید روی هدلاین و بخش خلاصه پروفایل خود متمرکز شوید. برای این کار می‌توانید از ترفندهای زیر بهره بگیرید:

هدلاینی گیرا و جذاب بنویسید: شما می‌توانید عنوان شغلی خود را در بخش هدلاین بیاورید. اما این حرکت را نمی‌توان یک حرکت متمایز و خوب دانست. در این صورت شما بجای چرایی انجام کار، در حال انتقال عنوان شغلی خود به مخاطب هستید. رویکرد بهتر این است که یک نگاه اجمالی از خود را ارائه دهید و این ارائه دادن را در عباراتی بیاورید که به این سوال بازدیدکننده پروفایلتان پاسخ بدهد: «چه چیزی در آن برای من وجود دارد؟». بخش هدلاین درواقع مانند یک بیلبورد بین جاده‌ای است. شما شما فقط 3 ثانیه وقت دارید تا توجه شخصی با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت را جلب کنید.

روی بخش خلاصه زمان صرف کنید: بخش خلاصه همان‌جایی است که شما یک داستان را در مورد خودتان می‌گویید. من به‌شخصه دوست دارم این بخش را با یک جمله سرآغاز شروع کنم و سپس پاراگراف‌هایی کوتاه بنویسم که ارزش کاری‌ام را به‌خوبی نمایش می‌دهد.
۳ نکته برای نوشتن پروفایل‌های حرفه‌ای در لینکدین

وجهه‌ای انسانی به خود بگیرید

بیایید شفاف صحبت کنیم. لینکدین هنوز یک شبکه حرفه‌ای است. اما به‌تازگی دیده‌شده است که عنوان‌هایی غیرحرفه‌ای نیز در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود. لینکدین یک سایت برای دوست‌یابی یا سایتی مانند ردیت نیست. لینکدین سایتی نیست که بخواهید در آن در مورد آخرین سردرد خود صحبت کنید.
شما می‌توانید از طریق پروفایل وجهه انسانی خود را به نمایش بگذارید. عضویت در گروه داوطلبانه نجات حیوانات؟ قرار گرفتن در جایگاه هیئت مدیره یک سازمان غیرانتفاعی؟ این موارد را می‌توانید به بخش داوطلبانه‌های پروفایل خود اضافه کنید. همچنین توجه داشته باشید که هر فعالیتی که در خارج از چارچوب کاری خود انجام می‌دهید از طریقی به فلسفه راهنمایی شما مربوط می‌شود و بنابراین برای پروفایل شما نیز بسیار مناسب است.

روش دیگری که می‌توانید از طریق آن وجهه‌ای انسانی به پروفایل خود بدهید این است که URL پروفایل را از حالت پیش‌فرض خارج کنید و برای آن یک آدرس کاربری منحصربه‌فرد بنویسید. URL های پیش‌فرض لینکدین طولانی و حاوی عبارات و اعداد اضافی هستند.

نکته آخر

شاید برای اولین‌بار در چند سال گذشته است که می‌خواهید دستی به سر و گوش پروفایل خود بکشید و متوجه می‌شوید که موارد زیادی به به‌روزرسانی نیاز دارند. بدترین کاری که در این موقع می‌توانید انجام دهید این است که شبکه‌های خود را از تغییرات کوچک ایجادشده در پروفایل مطلع کنید. اگر حواستان جمع نباشد، این تغییرات در نیوزفید شبکه‌تان نمایش داده می‌شوند.

برای اینکه مطمئن شوید چنین فاجعه‌ای رخ نمی‌دهد، Share profile changes را به NO تغییر دهید. وقتی‌که پروفایل خود را آپدیت می‌کنید، این گزینه را در پایین هر بخش می‌توانید مشاهده کنید.

می‌دانم که به‌روزرسانی پروفایل لینکدین‌تان ممکن است کاری دشوار باشد و وقتی‌که بیش‌ازحد مشغول هستید قطعا آن را مدام پشت گوش خواهید انداخت. اما این کار هرچقدر هم که دشوار و زمان‌بر باشد اما مهم است و ارزشش را دارد. زیرا همان‌طور که گفتم، همه ما به‌نوعی یک فروشنده هستیم. حتی خود شما.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج