۶۵۹۶
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

ماسك‌هايي كه مي‌توانيد با هندوانه درست كنيد

یکی از دوستان پوست شما

در اين فصل گرم هيچ‌چيز بيشتر از يك ماسك طبيعي نمي‌تواند پوست شما را سرحال كند، يك ماسك ساده و ارزان با يك ميوه خوشمزه كه اين روزها در بيشتر خانه‌ها پيدا مي‌شود

یکی از دوستان پوست شما

در اين فصل گرم هيچ‌چيز بيشتر از يك ماسك طبيعي نمي‌تواند پوست شما را سرحال كند، يك ماسك ساده و ارزان با يك ميوه خوشمزه كه اين روزها در بيشتر خانه‌ها پيدا مي‌شود، به‌خصوص وقتي بعد از يك روز گرم به خانه مي‌رسيد و احساس مي‌كنيد از روي پوست‌تان آتش بلند مي‌شود، اين ماسك مي‌تواند حسابي پوست شما را خنك كند و در نتيجه التهاب آن را بگيرد، البته مي‌توان با افزودن مواد مختلف به آن، يك ماسك مغذي‌تر و اثربخش‌تري ساخت. در اينجا ما به شما ياد مي‌دهيم، چگونه با هندوانه انواع ماسك‌ها را براي پوست‌تان بسازيد و هر روز پوستي بهتر از ديروز داشته‌باشيد.


یکی از دوستان پوست شما

اگر پوست ‌شما سوخته‌است

اين روزها افراد زيادي هستند كه به واسطه اين آفتاب سوزان پوست‌شان دچار سوختگي مي‌شود و به‌دنبال راه‌حلي هستند كه به نوعي از اين سوختگي رهايي يابند. آب هندوانه مي‌تواند از پوست شما در مقابل آفتاب‌سوختگي محافظت كند.

  • مواد لازم:
خيار: چند تكه
هندوانه: يك چهارم فنجان

  • روش تهيه:
اين ماسك با مخلوط كردن مقداري مساوي خيار و هندوانه تهيه مي‌شود و بايد هر كدام را پوست بكنيد سپس آن‌ها را له كرده و با هم مخلوط كنيد و حدود 20 دقيقه روي پوست بگذاريد. اين ماسك آفتاب سوختگي‌هاي پوست‌تان را التيام مي‌دهد و رنگ چهره‌تان را روشن‌تر مي‌كند.


ماسك بعد از اصلاح

خانم‌هاي‌زيادي هستند كه بعد از اصلاح، پوست‌شان شديدا ملتهب مي‌شود. اگر بعد از اصلاح به نوعي پوست خود را خنك كنيد، هم التهاب زودتر مي‌خوابد و هم احتمال جوش زدن كمتر ‌مي‌شود، اين ماسك براي پوست‌هاي جوش‌دار بسيار مناسب است.

  • مواد لازم:
قسمت سفيد داخلي پوست هندوانه: يك چهارم فنجان
خيار: يك تكه
سيب زميني خام با پوست: يك تكه
جوانه ماش : يك قاشق غذا خوري
ماست شيرين و تازه: يك قاشق غذا خوري
  • روش تهیه:
همه مواد را با هم در مخلوط كن بريزيد و مدت 20 دقيقه اين مخلوط را روي پوست بگذاريد و بعد با آب خنك آب كشي كنيد. افرادي كه پوست خشك دارند مي‌توانند، به جاي ماست، از يك قاشق خامه استفاده كنند و بعد از شستن ماسك (براي مرطوب كردن پوست) حتما روغن بادام شيرين به‌صورت بمالند. همچنين دقت كنيد كه اين ماسك را بلافاصله بعد از درست كردن به‌صورت بماليد.براي صرفه جويي بهتر است كه از قسمت سفيد هندوانه استفاده كنيد. البته استفاده از قسمت قرمز هندوانه هم مانعي ندارد.


یکی از دوستان پوست شما

براي پوست حساس و معمولي

اين ماسك مي‌تواند حسابي پوست صورت شما را خنك كند و اگر آن را روي پوست آفتاب زده يا حساس بگذاريد، نتيجه خوبي مي‌گيريد.

  • مواد لازم:
هندوانه:يك تكه
سيب زميني: يك تكه
خيار: يك تكه
نخود آبگوشتي: 3 قاشق غذاخوري نخود پخته
روغن بادام شيرين : يك قاشق چاي خوري
خامه: يك قاشق غذاخوري

  • روش تهیه:
تمام مواد را در مخلوط كن ريخته تا خوب مخلوط شوند. سپس 10 دقيقه روي پوست بگذاريد. بعد با آب ولرم بشوييد. اين ماسك را مي‌توانيد در هفته 3 الي 4 بار استفاده كنيد. نخود پخته در اين ماسك مي‌تواند پوست شما را به‌خوبي تغذيه كند.


یکی از دوستان پوست شما

براي اين كه پوست‌ صاف و شفاف شود

اين ماسك را به كساني پيشنهاد مي‌كنيم كه اولا پوستي معمولي يا حساس دارند و دوم اين‌كه احساس مي‌كنند، پوست‌شان طراوت و تازگي خود را از دست داده و به‌دنبال راه‌حلي براي شفاف كردن پوست‌شان هستند.

  • مواد لازم:
بادام: به مقدار كم
شير: نصف فنجان
آب هندوانه : نصف فنجان

  • روش تهیه:
تعدادي بادام را در شير خيس كرده و يك شب آن را در يخچال بگذاريد. سپس آن‌ها را رنده كرده و به شكل خمير درآوريد. يك قاشق غذاخوري آب هندوانه را در خمير ريخته تا جايي كه مخلوط شما حالت چسبي شكل پيدا كند، اين مخلوط را حدود ۱۵ دقيقه روي صورت‌تان بگذاريد و سپس با آب سرد بشوييد. بادام هم پوست شما را تغذيه مي‌كند و هم با لايه‌برداري مختصري، سلول‌هاي مرده را از بين مي‌برد. شير نيز به‌عنوان يك پاك‌كننده، حسابي پوست‌تان را تميز مي‌كند و در نهايت هندوانه پوست را آبرساني كرده و ليكوپن موجود در آن رنگ پوست را روشن كرده و باعث درخشندگي و طراوت آن مي‌شود.


ماسك‌هايي كه مي‌توانيد در تابستان استفاده كنيد

پوست هندوانه را از قسمت گوشت آن به‌طور كامل پاك كنيد و بشوييد و چند تكه كنيد. تكه‌ها را در يخچال بگذاريد و در ميان روز يا وقتي از اين هواي گرم به خانه برمي‌گرديد پوست را از داخل يخچال برداريد و روي صورت بگذاريد تا حسابي پوست‌تان خنك شود براي آرامش و شادابي پوست مي‌توانيد همين كار را بعد از هركدام از ماسك‌هاي ديگر نيز انجام دهيد.

پيشنهاد مي‌كنيم، اين ماسك انرژي‌بخش را حتما امتحان كنيد، اين ماسك پوست شما را خنك و تميز مي‌كند و ظاهر آن را جوان نگه مي‌دارد. يك فنجان هندوانه را له كنيد و سپس آن را روي صورت و گردن بماليد. سپس بعد از 15 دقيقه صورت‌تان را بشوييد، خيلي زود پوست شما طراوت و تازگي خود را پيدا مي‌كند.


یکی از دوستان پوست شما

به پوست‌تان آرامش دهيد

اگر بعد از يك روز سخت كاري در اين روزهاي گرم مي‌خواهيد كمي به پوست‌تان آرامش دهيد بد نيست اين ماسك را امتحان كنيد تا به پوست‌تان آرامش دهيد. همچنين بعد از ورزش كردن نيز اين ماسك به پوست نشاط و شادابي مي‌دهد.

  • مواد لازم:
خيار با پوست : يك تكه
سيب با پوست : يك تكه
سيب زميني خام با پوست : يك تكه
هندوانه: يك تكه كوچك
آب هويج: يك قاشق غذاخوري
برگ كاهو: يك عدد كوچك برگ كاهو
برگ كلم سفيد: يك عدد يا يك تكه كوچك

  • روش تهيه:
همه مواد را در مخلوط‌كن بريزيد. صورت خود را تميز كنيد و مواد مخلوط شده را در حالت استراحت ۱۰ دقيقه روي پوست بگذاريد و سپس صورت را با آب بشوييد. اين ماسك براي پوست‌هاي چرب و معمولي مناسب است. اگر پوست‌تان خشك است، يك قاشق غذاخوري خامه و يك قاشق چاي‌خوري روغن بادام شيرين به ماسك اضافه كنيد، افرادي هم كه جوش زياد يا پوست حساس دارند فقط از خيار و سيب زميني و تكه كوچكي برگ كلم استفاده كنند. ماسك را بلافاصله بعد از تهيه به‌صورت بزنيد و اضافي آن را به دست‌ها و گردن بماليد و مقدار اضافي آن را دور بريزيد. بهتر است هفته‌اي يك بار از اين ماسك استفاده كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • leila.n

      ali bud.

    • elham

      همه موارد در دسترس وارزان است انشاا...وقت داشته باشيم والبته كمي حوصله

      پاسخ ها

      • reihane

        mvafgham.

    • siamak

      ماسک واسه از بین بردن جوش صورتم معرفی کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج