۶۶۴۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

مسائل اقتصادی چقدر برایتان مهم است

در خانه شما هم بر سر پول دعواست ؟

وقتي بحث پول مي‌شود، هركس موضع خاصي دارد كه ظاهرا جنسيت افراد هم در اين موضع‌گيري موثر است . ممكن است شما به‌عنوان يك زن يا شوهر بر اين باور باشيد كه اشكالي ندارد گاهي اوقات با آزادي كامل و با اغماض از مسائل جدي پول خرج كنيد.

در خانه شما هم بر سر پول دعواست ؟

در خانه شما هم بر سر پول دعواست ؟

هر كس در مورد آقاي محترم «اسكناس» داستاني دارد كه ويژه شخص اوست و البته داستان آدم‌ها در اين مورد خاص يك تفاوت كلي دارد و آن‌ اين‌كه قصه بعضي‌ها شادتر از ديگران است. ماجراها و اتفاقات مربوط به امور مالي و پول بسيار وسيع، جدي و البته در اولويت است چون به مسائل مهم و نگران‌كننده‌اي از قبيل امنيت، موفقيت و ترس از بي‌پولي و نداري مي‌پردازد كه تماما جنبه‌هاي احساسي و عاطفي را در بر مي‌گيرد. بعضي از مردم طوري بزرگ شده و پرورش پيدا كرده‌اند كه اصلا به مسائل مالي خانواده فكر نمي‌كنند درحالي‌كه بعضي ديگر در اين زمينه چنان وارد هستند كه در سنين كم به اندازه يك بزرگسال مي‌توان در مورد مسائل مالي به آن‌ها تكيه كرد. آگاهي در مورد مسئله پول بايد از كودكي و حين فرآيند رشد و تكامل به‌وجود بيايد و ذهنيت آدم‌ها در اين مورد به هر صورتي كه شكل بگيرد روي نحوه پاسخ آن‌ها به مسائل مالي در بزرگسالي تاثير مي‌گذارد. قرار نيست هميشه بين زن و شوهرها جنگ پول مطرح باشد اما به هر حال نقطه نظر و ديدگاه زن و مرد در مورد مسائل مالي برخوردهايي ايجاد مي‌كند چون در هر حال مشابهت كاملي با هم ندارند.


همسرتان پس‌انداز مي‌كند؟

ممكن است شما به‌عنوان يك زن يا شوهر بر اين باور باشيد كه اشكالي ندارد گاهي اوقات با آزادي كامل و با اغماض از مسائل جدي پول خرج كنيد. حالا اگر همسر شما با اين كار كاملا مخالف باشد، شما از اين موضوع ناراحت شده و حس مي‌كنيد همسرتان مي‌خواهد شادي شما را خراب كند يا برعكس شما از آن دست افرادی باشيد كه يك پس‌انداز‌كننده تمام عيار است و مي‌خواهيد از هر فرصتي استفاده كنيد تا حساب بانكي‌تان پر‌تر باشد و تمركزتان فقط روي امنيت مالي است و مهم‌ترين دغدغه شما همين است. اگر همسرتان مثل شما نباشد حس مي‌كنيد همسرتان بي‌فكر است و اصلا به آينده خانواده اهميت نمي‌دهد.

در اين ماجرا مهم‌ترين نكته اين است كه دليل مخالفت همسرتان با شما در مسائل مالي اين نيست كه مي‌خواهد شما را ناراحت كند يا مشكلاتي براي‌تان به‌وجود آورد. همسرتان فقط و فقط روي باورهاي خود در مسائل مالي تاكيد دارد، همان‌طور كه شما بر باورهاي‌تان پافشاري مي‌كنيد. درست مثل تفاوت‌ها در ساير مسائل، با اين اختلاف مهم كه مسائل مالي جدي‌تر است و اصلا شوخي‌بردار نيست و تفاوت‌ها در مورد آن به‌دليل چند جانبه بودن‌شان نمود و اهميت ويژه‌اي پيدا مي‌كنند.


چگونه سازش‌كنيد؟

براي آن‌كه در مورد مسائل مالي ارتباطي موفق داشته باشيد شما و همسرتان بايد ياد بگيريد چگونه حين خرج كردن ديدگاه ديگري را هم درنظر داشته باشيد. مصالحه و سازش تقريبا هميشه ضروري است و براي موفق شدن مصالحه بايد تفاوت‌هاي اساسي برقراري ارتباط بين زن و مرد را بدانيد. در اكثر موارد آنچه مي‌گوييد مشكل ساز نيست بلكه نحوه گفتن نظرات‌تان است كه مشكل ساز است. نكته جالب و عجيب اين است كه شايد بد نباشد يك فرد ولخرج با فردي اهل پس‌انداز با هم ازدواج كنند چون هر كدام مي‌توانند به ديگري كمك كنند تا در مورد نحوه خرج كردن، تعديلاتي اتفاق بيفتد كه برايند آن به نفع خانواده باشد.


پشت پرده چيست؟

چه پولدار باشيد چه بي‌پول و چه در حد وسط قرار داشته باشيد شما و همسرتان بر سر ماجراي پول اختلاف نظر و جر و بحث پيدا مي‌كنيد حالا اين اختلاف نظر مي‌تواند در مورد نحوه پول درآوردن، پس انداز كردن يا خرج كردن آن باشد. اما چگونه مي‌توان از اين مانع عبور كرد؟ كليد حل اين معما اين است كه فقط به جيب‌تان نگاه نكرده و ديدگاهي عميق‌تر داشته باشيد. هميشه اين پول نيست كه ريشه اختلاف‌نظرهاست. ممكن است مركز اصلي اختلاف‌ها موارد ديگري بوده اما به‌صورت مسائل مالي تظاهر كرده باشد. اگر همين حالا در جريان اختلاف نظرمالي با همسرتان قرار داريد در مورد موضوعي كه جروبحث داريد و دليل آن خوب فكر كنيد. آيا موضوعي ديگر هم وجود دارد كه از آن اجتناب مي‌كنيد؟ آيا با اين‌كار مشكلي را كه از قبل وجود داشته دوباره به ياد مي‌آوريد؟ يا اين‌كه واقعا مشكل شما اختلاف نظر اساسي در مورد نحوه خرج كردن پول است؟


در خانه شما هم بر سر پول دعواست ؟

چرا خانم‌ها خريد مي‌كنند؟

عمده خريد خانه به‌عهده خانم‌هاست. منظور فقط خريد موادخوراكي نيست. اما چرا خانم‌ها با وجود اين همه گرفتاري در تله خريد مي‌افتند و درگير آن مي‌شوند؟! دليل آن بسيار ساده است: خريد كردن به خانم‌ها احساس خوبي مي‌دهد.

خريد كردن براي خانم‌ها فرصتي است كه با اجتماع ارتباط پيدا مي‌كنند، حتي اگر به تنهايي خريد كنند باز‌هم مي‌توانند با سايرين ارتباط برقرار كرده و صحبت كنند.

اما اگر خانمي به‌طورمنظم و به‌منظور كسب حس آرامش خريد كند، نشان مي‌دهد كه نيازهاي او در زندگي مشترك برآورده نمي‌شود و ناچار است با خريد كردن در بيرون از منزل به‌نحوي اين نيازها را برآورده كند غافل از اين‌كه خريد كردن به‌منظور ارضاي نيازهاي عاطفي راه حل محسوب نمي‌شود.


جنگ قدرت را تمام كنيد

نكته‌اي كه نبايد فراموش كنيد اين است كه در زندگي مشترك در پشت مشكلات مالي اغلب جنگ قدرت و به دست آوردن كنترل وجود دارد. مثلا اگر خانم نان‌آور خانه باشد و حتي در اين زمينه توافق هم وجود داشته باشد مرد به‌تدريج حس مي‌كند نقش او در زندگي مشترك كاهش پيدا كرده است. در اين حال اگر خانم حس كند در ساير زمينه‌هاي زندگي و به‌خصوص جنبه‌هاي عاطفي مورد حمايت نيست و در ضمن نسبت به آقا پول بيشتري به منزل مي‌آورد به‌تدريج مي‌رنجد و دلگير مي‌شود. روابط مشترك بين زن و مرد در دنياي امروزي به تساوي و برابري بستگي دارد.


در خانه شما هم بر سر پول دعواست ؟

مشكلات را حل كنيد

براي آن‌كه انتظارات مالي مناسبي براي خانواده در نظر بگيريد به اين نكات كليدي توجه كنيد.
  • توافق كنيد تا در مورد مسائل مالي با همسرتان به راحتي صحبت كنيد. هرچه در اين مورد با هم بيشتر صحبت كرده و برنامه‌ريزي كنيد، ثروت شما بيشتر مي‌شود.
  • هزينه‌هاي خانواده را با جزئيات برآورد كنيد تا بدانيد در كدام مقطع مي‌توانيد پول بيشتري حفظ كنيد و هزينه‌ها را كم كنيد.
  • فهرستي با تمام جزئيات در موارد زير تهيه كنيد:
مواد ضروري: غذا، تسهيلات، وام و مخارج اتومبيل

پس‌انداز: براي تحصيلات، بازنشستگي، موارد اضطراري مخارج سنگين و ناگهاني

موارد تجملاتي: صرف غذا بيرون از منزل، تعطيلات، مسافرت
  • با همسرتان توافق كنيد كه حساب مشترك مي‌خواهيد، مجزا مي‌خواهيد يا هر دو!
  • براي پرداخت قبوض، وام و مسائلي از اين قبيل به نوبت اين كار را انجام دهيد تا هر دو در جريان مخارج قرار بگيريد.
  • هر سال اندوخته ثابت خود را محاسبه كنيد.
  • براي اهداف يك ساله، ۵ ساله و بيشتر در خانواده برنامه‌ريزي كنيد.
اين ايده‌ها صلح و ثروت بيشتري براي خانواده به همراه دارد. اگر مسائل عاطفي را از موارد مالي جدا كنيد و اهداف مشترك داشته و كنترل و مسئوليت هر ۲ نفرتان روي خانواده يكسان باشد تمركزي مثبت روي امور مالي پيدا مي‌كنيد. به اين ترتيب زندگي مشترك شما براي دريافت فرصت‌هاي طلايي باز خواهد ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • fahime

      aaaaaaaaaaalllllliiiiiiiiiiiiiiiiiiiii buuuuuuuuud

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج