۶۶۸۷۹۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

بهترین انتخاب‌ها برای سفر به آفریقا (۲)

آفریقا قاره ای پهناور است که مقاصد مسافرتی بسیاری برای اکتشاف دارد. در سفری به آفریقا، شما می توانید با مردم ماسایی مارا در کنیا ملاقات کنید، از دشت های سرنگتی دیدن کنید و یا در جزیره ای استوایی به استراحت بپردازید.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: آفریقا قاره ای پهناور است که مقاصد مسافرتی بسیاری برای اکتشاف دارد. در سفری به آفریقا، شما می توانید با مردم ماسایی مارا در کنیا ملاقات کنید، از دشت های سرنگتی دیدن کنید و یا در جزیره ای استوایی به استراحت بپردازید.
آفریقا متنوع و زیباست، و هیچ پایانی برای دیدنی ها و اکتشافات در آنجا وجود ندارد. اگر برای سفری به آفریقا برنامه ریزی می کنید، حتماً حداقل یکی از این بهترین مکان ها برای بازدید در آفریقا را در لیست خود قرار دهید.
۱۲. پارک ملی دره رود سیاه، موریس (Black River Gorges National Park)
بهترین انتخاب‌ها برای سفر به آفریقا (۲)

موریس یکی دیگر از جزایر شگفت انگیز اقیانوس هند است که در کنار ساحل شرقی آفریقا قرار دارد. موریس که به خاطر ساحل ها و آب و هوای استوایی اش شناخته می شود، همچنین محل قرارگیری پارک ملی دره رود سیاه نیز است. این پارک تقریباً جدید است و در سال 1994 به منظور حفاظت از زیبایی طبیعی جزیره تأسیس شد. زمانی که از آنجا بازدید کنید، قادر خواهید بود که در امتداد مسیرهای زیبا پیاده روی کنید و تنوع وسیعی از حیات وحش بومی و آبشارهای زیبا را ببینید.

۱۱. قله کیلیمانجارو، تانزانیا (Mount Kilimanjaro)
بهترین انتخاب‌ها برای سفر به آفریقا (۲)

در شمال تانزانیا، نزدیک به مرز کنیا، قله معروف کیلیمانجارو قرار دارد. این بلندترین قله در آفریقا و بلندترین کوه مستقل در جهان است، که تبدیل به مقصد گردشگری پرطرفداری برای بسیاری از مسافران شده است. با اینکه افراد خیلی قوی از لحاظ جسمانی می توانند به بالای قله کیلیمانجارو صعود کنند، راه های دیگری نیز برای اکتشاف این منطقه وجود دارد. چندین مسیر کوهپیمایی کوتاه تر و آسان تر در پایین کوه به همراه چند آبشار باشکوه و مناظر فوق العاده فراوان وجود دارد.

۱۰. پارک ملی غیر قابل نفوذ بویندی، اوگاندا (Bwindi Impenetrable National Park)
بهترین انتخاب‌ها برای سفر به آفریقا (۲)

اگر علاقمند به دیدن حیات وحش کمیاب هستید، پس پارک ملی غیر قابل نفوذ بویندی در اوگاندا حتماً باید در برنامه سفر شما برای ماجراجویی در آفریقا باشد. با کسب مجوز از سازمان حیات وحش اوگاندا، شما می توانید از دو منطقه بوهوما به نکورینگو کوهپیمایی کنید و در دریاچه های باشکوه کایاک سواری کنید. با این حال، جذابیت اصلی این پارک ردیابی گوریل هاست. جنگل غیر قابل نفوذ بویندی یکی از بهترین مکان ها در جهان برای دیدن گوریل های کوهی در زیستگاه طبیعی شان است.

۹. پارک ملی کروگر، آفریقای جنوبی (Kruger National Park)
بهترین انتخاب‌ها برای سفر به آفریقا (۲)

بین پارک های زیادی که در آفریقای جنوبی قرار دارند، پارک ملی کروگر از همه معروف تر است که به نام پل کروگر رییس جمهور سابق آفریقای جنوبی نامگذاری شده است. این پارک سه هدف اصلی دارد: حفاظت، آموزش و گردشگری. با اینکه می توان مجوزی برای ورود به پارک و رانندگی توسط خود فرد خرید، ولی بیشتر بازدیدکنندگان ترجیح می دهند که به تورهای هدایت شده یا سافاری ملحق شوند. جاذبه های برتر پارک ملی کروگر شامل رود کروکودیل، دهکده عصر آهن به نام ماسورینی و فراوانی پنج حیوان بزرگ است: شیر، گاومیش آفریقایی، کرگدن، فیل آفریقایی و پلنگ.

۸. شهر مراکش، مراکش (Marrakech)
بهترین انتخاب‌ها برای سفر به آفریقا (۲)

شهر مراکش بعد از رباط و کازابلانکا، سومین شهر بزرگ کشور مراکش است. این شهر مقصد گردشگری پرطرفداری در این کشور است، چرا که شهری هیجان انگیز با تاریخی کهن و معماری فوق العاده است. ناحیه تاریخی شهر مراکش، مدینه نام دارد و میدان اصلی آن جامع الفناء است که در آنجا می توانید هیپنوتیزم کننده های مارها و بندبازها را ببینید و با بازدید از فروشگاه ها، شیرینی های محلی را خرید کنید. همچنین می توانید در سوق ها یا بازارهای فضای باز بگردید و در حمامی محلی آرامش کسب کنید.

۷. اقصر، مصر (Luxor)
بهترین انتخاب‌ها برای سفر به آفریقا (۲)

شهر باستانی اقصر به وسیله رود نیل به دو بخش تقسیم می شود. در کناره شرقی، معبد معروف اقصر و موزه هایی منحصر به فرد مثل موزه اقصر و موزه مومیایی را خواهید یافت. در کناره غربی رود نیل، قادر خواهید بود که دره پادشاهان و دره ملکه ها را اکتشاف کنید. دره پادشاهان یکی از نمادین ترین مقصدها در آفریقا است، چرا که محل دفن بسیار از پادشاهان مصری است.

۶. منطقه حفاظت شده انگورونگورو، تانزانیا (Ngorongoro Conservation Area)
بهترین انتخاب‌ها برای سفر به آفریقا (۲)

طبیعت حفاظت شده که به نام منطقه حفاظت شده انگورونگورو شناخته می شود یکی از جاذبه های فراوان تانزانیا است. این منطقه به نام دهانه آتشفشانی انگورونگورو نامگذاری شده، کاسه ای آتشفشانی که در مرکز این منطقه حفاظت شده قرار دارد.
این دهانه آتشفشانی یکی از نقاط برجسته منطقه است، و دره تنگ و پر شیبی به نام تنگ الدوای نیز از نقاط دیدنی دیگری در آنجاست. این منطقه حفاظت شده همچنین یکی از بهترین مکان ها در آفریقا برای عاشقان طبیعت است، و برخی از حیات وحشی که در هنگام بازدید ممکن است با آن مواجه شوید شامل گاومیش آفریقایی، کرگدن سیاه، اسب آبی، کل یالدار آبی‌رنگ و حتی یوزپلنگ تانزانیایی می شود.

۵. کیپ تاون، آفریقای جنوبی (Cape Town)
بهترین انتخاب‌ها برای سفر به آفریقا (۲)

کیپ تاون پایتخت آفریقای جنوبی است، شهری شگفت انگیز، تاریخی و سرزنده که بر اساس مکانش روی دماغه امید نیک (Cape of Good Hope) نامگذاری شده است. برای شناخت تاریخ کیپ تاون، حتماً از مناطق فوق خارق العاده مثل خانه های رنگی در محله بو-کاپ و همچنین جزیره روبن دیدن کنید، جایی که زندانیان سیاسی مثل نلسون ماندلا زمانی نگهداری می شدند. یکی از جاذبه های طبیعی برتر این منقه کوه تیبل است ، که چشم اندازهایی تماشایی بر فراز دماغه امید نیک و همچنین شهر ارائه می دهد. برای رسیدن به بالای کوه تیبل می توانید کوهپیمایی کنید یا اینکه سوار ماشین های کابلی شوید.

۴. حفاظتگاه طبیعی ماسایی مارا، کنیا (Masai Mara National Reserve)
بهترین انتخاب‌ها برای سفر به آفریقا (۲)

گروه های مختلفی از مردم در آفریقا ساکن هستند، ولی تعداد کمی از آن ها به اندازه قوم ماسای جذاب هستند. این گروه صاحب حفاظتگاه طبیعی ماسایی مارا در قسمت جنوبی کنیا هستند، و هر سال هزاران توریست به آنجا می آیند تا به اکتشاف منظره و حیات وحش بپردازند. علاوه بر دیدن همه چیز از کرگدن ها گرفته تا شیرها، می توانید از روستایی محلی دیدن کنید تا در مورد فرهنگ، خوراک، رسومات و لباس های ماسایی مارا آگاه شوید.

۳. آبشار ویکتوریا، زامبیا و زیمبابوه (Victoria Falls)
بهترین انتخاب‌ها برای سفر به آفریقا (۲)

آبشار ویکتوریا درست در مرز بین زامبیا و زیمبابوه قرار دارد، آبشاری شگفت انگیز در رود زامبزی. در زیمبابوه، این آبشار و همچنین شهر اطراف آن به نام آبشار ویکتوریا شناخته می شود. در مرز زامبیا، این آبشار به نام موسی اوآ تونیا نامیده می شود. از ماه دسامبر تا مارچ، به دلیل فصل بارانی این آبشار هیجان انگیزتر است ولی در بقیه سال می تواند چشم اندازی نامبهم تر ارائه دهد. علاوه بر تماشای چشم اندازها، می توانید در نزدیک پایین آبشار قایق سواری کنید.

۲. پارک ملی سرنگتی، تانزانیا (Serengeti National Park)
بهترین انتخاب‌ها برای سفر به آفریقا (۲)

پارک ملی سرنگتی در شمال شرقی تانزانیا قرار دارد، یکی از شگفت انگیزترین مناطق حفاظت شده در آفریقا. نام سرنگتی به معنای «دشت های بی پایان» است، و این دقیقاً همان چیزی است که در داخل پارک خواهید یافت. بیشتر از یک میلیون کل یالدار و بیش از 200 هزار گورخر، هر سال از طریق این دشت ها مهاجرت می کنند.
زمانی که از پارک ملی سرنگتی دیدن کنید، قادر خواهید بود که حیات وحشی مثل یوزپلنگ، پلنگ، زرافه، گاومیش، آهو و بسیاری حیوانات دیگر را ببینید. سفرهای بالون هوای گرم و همچنین سافاری های عکاسی هر دو راه هایی عالی برای حداکثر استفاده را بردن از سرنگتی است.

۱. مجموعه باستانی جیزه، مصر (Giza Necropolis)
بهترین انتخاب‌ها برای سفر به آفریقا (۲)

اگر همیشه می خواستید که اهرام مصر را ببینید، پس جیزه را مقصد مسافرتی بعدی خود کنید. جیزه دروازه ای به نمادین ترین بناهای مصر است، و بسیار نزدیک به شهر قاهره قرار دارد. زمانی که در جیزه هستید، می توانید وارد هرم بزرگ خوفو شوید، که حالا آخرین بنای باقی مانده از عجایب هفتگانه کهن جهان است. همچنین می توانید از مجسمه ابوالهول، چندین هرم کوچکتر و تعدادی موزه های شگفت انگیز دیدن کنید که کمک می کند تا نقش این هرم ها و اهمیتشان در تاریخ مصر را بهتر درک کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج