جاباما
۶۹۸۷۸۴
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

باید و نبایدهای طراحی اتاق ‎نشیمن

شاید بتوان گفت اتاق نشیمن مهمترین فضای هر خانه برای دکوراسیون است. این فضا دقیقا مکانی است که در آن از مهمان ها و کسانی که دوستشان دارید پذیرایی می کنید و دقیقا مکانی است که اعضای خانواده بیشترین وقت خود را با هم صرف می کنند.

وب سایت دکو بوم: شاید بتوان گفت اتاق نشیمن مهمترین فضای هر خانه برای دکوراسیون است. این فضا دقیقا مکانی است که در آن از مهمان ها و کسانی که دوستشان دارید پذیرایی می کنید و دقیقا مکانی است که اعضای خانواده بیشترین وقت خود را، زمانی که در خانه هستند، با هم صرف می کنند (البته بعد از آشپزخانه). بنابراین برای آنکه مطمئن شوید این فضا به بهترین حالت ممکن ساماندهی شده است این فهرست از باید ها و نبایدها را در نظر بگیرید:

باید و نبایدهای طراحی اتاق ‎نشیمن

اولین کاری که می کنید انتخاب رنگ نباشد. رنگ ها در گستره وسیعی با تنوعی بیش از هزاران طیف در دسترس هستند و بنابراین به سادگی می توان رنگ دیگری را جایگزین کرد. گاهی شاید مرحله انتخاب رنگ، آخرین گزینه و بعد از اتمام همه کارها، باشد.

اقلامی که بیشتر از همه به آن ها علاقه دارید و گرانترین وسیله موجود در خانه تان هست را انتخاب کرده و طراحی دکوراسیون را حول آن انجام دهید.
از فرشی که خیلی کوچک است برای این فضا استفاده نکنید. این یکی از شایع ترین اشتباهاتی است که همه در طراحی دکوراسیون فضای نشیمن مرتکب می شوند.

باید و نبایدهای طراحی اتاق ‎نشیمن

مطمئن شوید که همه مبلمان ها روی فرش قرار می گیرند. در حالت ایده آل تمام چهار پایه مبل های اصلی باید روی فرش باشد. اما اگر این کار امکان پذیر نیست حداقل مطمئن شوید که دو پایه جلو حتما روی فرش قرار دارند. (پایه های عقبی می توانند خارج از فرش قرار بگیرند.) اما مبلمان های کوچکتر و میزها قطعا باید هر چهار پایه شان روی فرش باشد.
همه مبل ها را به دیوار نچسبانید.

مبل ها را تا جای ممکن از دیوارها دور کنید تا یک فضای مناسب برای گفتمان شکل گیرد.

باید و نبایدهای طراحی اتاق ‎نشیمن

آثار هنری مورد علاقه خود را خیلی بالا و نزدیک به سقف از دیوار آویزان نکنید.بیشتر افراد گرایش دارند که قاب های بزرگ تر را بیش از حد لازم نزدیک به سقف نصب کنند. این نکته برای همه فضا ها و نه تنها اتاق نشیمن حائز اهیمت است.
آثار هنری موردعلاقه خود را در تراز دید نصب کنید. البته که تراز دید برای افراد مختلف متفاوت است اما می توانید آنها را با تراز دید خود و دید معمول انسانی تنظیم کنید.
اهمیت استفاده از دیمر را برای تنظیم روشنایی این فضاها دست کم نگیرید. هر نوری در فضای نشیمن می بایست دیمر داشته باشد.

باید و نبایدهای طراحی اتاق ‎نشیمن

ترکیبی از نورهای تاکیدی، نورهای محیطی و نورهای بالاتاب را برای فضای نشیمن استفاده کنید. از آباژورهای ایستاده یا آباژورهای رومیزی و یا دیوارکوب ها، هر کدام که می پسندید، حتما استفاده کنید. فقط حتما از ترکیب انواع روشنایی استفاده کنید. این کار باعث می شود فضا پر نورتر شده و نه تنها دکوراسیون فضا بلکه کاربرانی که در آن حضور دارند نیز بهتر دیده شوند.

باید و نبایدهای طراحی اتاق ‎نشیمن

از کوسن های خیلی زیاد استفاده نکنید. کوسن ها برای اضافه کردن نقاط تاکیدی به فضا بسیار مناسب هستند اما استفاده بیش از حد از آنها باعث می شود مجبور شوید همه آنها را از روی کاناپه بردارید تا بتوانید بنشینید.

از کوسن ها آگاهانه استفاده کنید. از چند کوسن استفاده کنید که باعث می شوند زیبایی فضا و مبلمان ها بیشتر دیده شود. و همینطور از هزینه بیشتر برای کوسن ها، واهمه نداشته باشید. این بالشتک ها شاید کوچک باشند اما تاثیر بزرگی بر فضا دارند.

باید و نبایدهای طراحی اتاق ‎نشیمن

از ترکیب اجناس گران و ارزان نترسید. روش های مختلفی وجود دارد که بتوانید کمی اقتصادی تر عمل کنید جدا از آن برای دکوراسیون موثرتر گاهی هم باید کمی ولخرج بود.

با کیفیت ترین کاناپه ای را که می توانید بخرید. یک کاناپه بزرگ خوب مثل یک سرمایه است و تا مدت زیادی آن را نگه خواهید داشت. در نظر داشته باشید که یک کاناپه با کیفیت متوسط حدود ۱۰ سال حداقل عمر می کند و یک کاناپه با کیفیت خیلی بالا می تواند تا ۲۵ سال بدون تغییر حفظ شود.

باید و نبایدهای طراحی اتاق ‎نشیمن

از استفاده از نقش ها و پترن ها واهمه نداشته باشید. این نقش و نگارها می توانند به فضای شما زندگی و شخصیت و پویایی بخشند.

اصول اولیه استفاده از نقش و پترن در طراحی دکوراسیون داخلی را رعایت کنید. تعداد نقوش مختلف برای استفاده در یک فضای منحصر به فرد، سه نقش می باشد. مقیاس این نقوش را ترکیب کنید. از یک نقش با مقیاس بزرگ، یکی متوسط و یکی کوچکتر استفاده کنید ( و یا ترکیبات دیگر سه گانه)

اجازه ندهید که فرد دیگری به شما بگوید که برای دکوراسیون خانه تان چه کارهایی باید بکنید و چه کارهایی نکنید. این فضا خانه شماست و باید دقیقا برای شما طراحی شده باشد.

برای نتیجه گیری می توان گفت اصول اولیه طراحی و دکوراسیون را رعایت کنید اما بدانید این اصول برای این نیستند که به شما بگویند ظاهر منزل شما باید چگونه باشد بلکه استفاده از این اصول می تواند راهگشا برای خلق فضایی باشد که چشم نواز و کاربردی تر باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج