جاباما
۷۱۱۰۷
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

چند توصیه برای تبدیل سرگرمی به شغل

شما چطور شغل خود را انتخاب کرده اید؟ آیا شغلی را انتخاب کرده اید که فکر می کردیدجذاب است؟به احتمال زیاد تصمیمات خود را بر اساس علایق تان نگرفته اید، ولی باید این کار را می کردید. چرا؟ زیرا علایق چیزهایی هستندکه احتمالاً در آنها مهارت دارید.

چند توصیه برای تبدیل سرگرمی به شغل





برترین ها: شما چطور شغل خود را انتخاب کرده اید؟ آیا شغلی را انتخاب کرده اید که فکر می کردید آسان است؟ یا جذاب است؟ یا باکلاس است؟ یا حرفه ای را دنبال کرده اید که به علایق و سرگرمی هایتان ربط دارد؟ به احتمال زیاد تصمیمات خود را بر اساس علایق تان نگرفته اید، ولی باید این کار را می کردید.

چرا؟ زیرا سرگرمی ها و علایق چیزهایی هستند که شما آنها را انتخاب می کنید، و فعالیت هایی هستند که احتمالاً در آنها مهارت دارید و تمایلات واقعی شما را نشان می دهند.

در اینجا به چند راه برای استفاده صحیح از سرگرمی ها و علایق اشاره می کنیم:

• به دیگران یاد بدهید چطور کاری که دوست دارید انجام دهند. تدریس پیانو، آشپزی، یا زبان های خارجی کنید. می توانید در آموزشگاه ها درس بدهید یا برای خودتان کلاس های خصوصی تشکیل دهید. همچنین می تواند کلاس های اینترنتی بگذارید.

چند توصیه برای تبدیل سرگرمی به شغل

• محصولات یا لوازمی برای مشتاقان سرگرمی خود اختراع کنید/بسازید/وارد کنید/بفروشید. برای مثال، اگر به خوراکی خاصی علاقه دارید می توانید لیوان، تیشرت و وسایل دیگری با موضوع آن بسازید و تولید کنید و بفروشید.

• بیزنس آن سرگرمی را تدریس کنید. برای مثال اگر به صنعت نشر علاقه دارید، ولی عاشق آشپزی هستید، می توانید به افرادی که در صنعت مواد غذایی هستند یاد بدهید که چطور کتاب های آشپزی خود را چاپ کنند.

• در مورد سرگرمی خود حرف بزنید یا بنویسید. موضوعاتی که به سرگرمی ها، چشم اندازهای تاریخی و داستان های آنها مربوط می شوند برای علاقمندان بسیار جالب اند.

• در مورد آنچه دوست دارید و به آن علاقه دارید، تور درست کنید. برای مثال اگر به پیتزا علاقه دارید، تور پیتزاخوری بگذارید یا اگر به دوچرخه سواری علاقه داری، تور دوچرخه سواری در مناطق مختلف بگذارید.

• وسایلی که به موضوع علاقه شما مربوط هستند را تعمیر کنید. اکثر سرگرمی ها برای خودشان وسایل خاصی دارند، که تعمیر آنها به مهارت و دانش افراد علاقمند نیاز دارد. می توانید کامپیوتر تعمیر کنید، دوچرخه تعمیر کنید یا قطعات گمشده لوازم غیرعادی را تأمین کنید.

اگر می خواهید از سرگرمی های خود درآمد داشته باشید، باید در جستجوی کارآفرین های موفق در حوزه سرگرمی خود باشید و روند موفقیت آنها را دنبال کنید. از خودتان بپرسید آیا می توانید از خدمات مشاوره، ویدئوها، لوازم فرعی، کلاس ها و سمینارها، فروش محصولات و قطعات و غیره درآمد داشته باشید؟ با این کار مدل ها و الگوهایی برای درآمدزایی از سرگرمی های خود می یابید و می توانید از آنها کسب اطلاعات کنید.

شغل ها و حرفه های مربوط به ۱۰ سرگرمی محبوب:

باغبانی:

معمار فضای سبز، گلفروش، باغدار، مدیر مهد کودک، طراح گل و گیاه، درخت شناس

چند توصیه برای تبدیل سرگرمی به شغل

نقاشی/رسم/هنر/طراحی:

هنرمند، مربی هنر، خوشنویس، طراح داخلی، عکاس

ساختمان/طراحی:

معمار، مهندس، پیمانکار، نجار، طراح داخلی، مبل ساز

بازی با حیوانات خانگی:

دامپزشک، مراقب حیوانات، عکاس حیوانات، مربی حیوانات، جانورشناس

مسافرت:

راهنمای تور، مهماندار/خلبان، زمین شناس، واردکننده/صادرکننده، مترجم، دیپلمات

خوراکی/آشپزی:

سرآشپز، آشپز یا تهیه کننده غذا، مربی آشپزی، نویسنده کتاب های آشپزی، منتقد آشپزی، مدیر/مالک رستوران یا قنادی، متخصص تغذیه

خرید/فشن:

طراح، فروشنده، استایلیست، تاجر، نویسنده/وبلاگ نویس فشن، عکاس، مدل

نوشتن/مطالعه:

رمان نویس، نویسنده آزاد، وبلاگ نویس، ژورنالیست، ادیتور، نویسنده فنی، منتقد، ناشر

چند توصیه برای تبدیل سرگرمی به شغل

سلامت/ورزش/فیتنس:

مربی فیتنس، پزشک، مربی، ورزشکار حرفه ای، نویسنده ورزشی، مالک فروشگاه ورزشی، متخصص رژیم غذایی و تغذیه، مالک باشگاه ورزشی

موسیقی/فیلم و سینما:

بازیگر، خواننده، نوازنده، کارگردان، تهیه کننده، فیلمبردار، تکنیسین نور، گریمور، طراح لباس، ادیتور، نویسنده (موسیقی/فیلم/نمایشنامه)، منتقد، مدیر برنامه، طراح صحنه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیلا

      برای هر کارآفرینی نیاز به پول هست و طبیعتا مثلا من که بازیگری دوست دارم و پول کلاس رو ندارم باید مدتی کاری رو انجام بدنم که دوست ندارم و این ممکنه تمام زندگیمو تحت تاثیر قرار بده . اینایی که نوشتین رو کاغذ قشنگه اما در واقعیت . . .

    • mina

      واقعااا موافقم باهاتون شیلا خانوم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج