۷۲۰۴۰۵
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

کاربران موبایلی، چه نوع محتوایی را می‌پسندند؟

بهینه‌سازی موبایل چیزی فراتر از این است که فقط مطمئن شوید وب‌سایتتان به خوبی در دستگاه‌های موبایل به نمایش در می‌آید. شما همچنین باید برای مخاطبان موبایلی محتوا تولید کنید. واقعیت این است که مخاطبان موبایلی نسبت به مخاطبین دسکتاپ تمایلات متفاوت‌تری در زمینه محتوا دارند. انتظارات آن‌ها از محتوا متفاوت است و شما باید این انتظارات را برآورده کنید، وگرنه محتواهایتان تاثیرگذاری چندانی نخواهند داشت.

برترین ها - ترجمه از حمید گنجی: در دسامبر سال ۲۰۱۷، ۵۶.۷۴ درصد از کل ترافیک اینترنت از دستگاه‌های موبایل ناشی شده است و سهم دسکتاپ‌ها فقط ۴۳.۲۶ درصد بوده است. انتظار می‌رود که سهم دستگاه‌های موبایل به رشد خود ادامه دهد. رشد سهم دستگاه‌های موبایل به این معناست که سایت و محتواهای آنلاین شما نیز باید برای مخاطبان موبایلی بهینه‌سازی شوند وگرنه کسب و کار، برند و فروش شما یک فرصت رشد را از دست خواهد داد.

بهینه‌سازی موبایل چیزی فراتر از این است که فقط مطمئن شوید وب‌سایتتان به خوبی در دستگاه‌های موبایل به نمایش در می‌آید. شما همچنین باید برای مخاطبان موبایلی محتوا تولید کنید.

واقعیت این است که مخاطبان موبایلی نسبت به مخاطبین دسکتاپ تمایلات متفاوت‌تری در زمینه محتوا دارند. انتظارات آن‌ها از محتوا متفاوت است و شما باید این انتظارات را برآورده کنید، وگرنه محتواهایتان تاثیرگذاری چندانی نخواهند داشت.

کاربران موبایلی، چه نوع محتوایی را می‌پسندند؟

هفت ترفند آورده شده در زیر به شما کمک خواهند مرد تا محتواهایی متناسب با دستگاه‌های موبایل ایجاد کنید. با هم این ترفندها را مرور خواهیم کرد.

۱- عنوان‌هایی مرتبط با جالب توجه بنویسید

هدلاین‌هایی که می‌نویسید باید احساسات کاربر را برانگیخته کند و چیزی مفید، معنادار و سرگرم‌کننده را به او وعده دهد. سعی کنید هدلاین‌های خود را به گونه‌ای بنویسید که افراد پس از دیدن آن در شبکه‌های اجتماعی، پیام‌های ایمیلی یا هر جای دیگری، روی آن کلیک کرده و مطلب شما را بخوانند.

البته اجازه ندهید خلاقیت در مسیر مرتبط بودن قرار بگیرد. محتوای شما باید دقیقا آن چیزی که در هدلاین وعده داده شده را به مخاطب ارائه دهد، وگرنه آن‌ها اعتماد خود به برند شما را از دست خواهند داد. در نتیجه افراد کمتری در آینده به سایت شما مراجعه خواهند کرد و مطالب شما بازدید کمتری دارد.

۲- مهم‌ترین اطلاعات را در ابتدا منتقل کنید

اگر همواره با مهم‌ترین پیام‌ها محتوای خود را آغاز کنید، کاربران موبایلی هرگز آن محتوا را از دست نخواهند داد. اسکرول کردن در دستگاه‌های موبایل ممکن است طاقت فرسا باشد، بنابراین هیچ فرصتی برای معرفی مقدماتی وجود ندارد. پس از انتقال نکات اصلی، می توانید جزئیات و داستان‌ها را با دقت توضیح دهید.

۳- مختصر بنویسید

مخاطبین موبایل سریع حرکت می‌کنند، بنابراین مطالب شما باید کوتاه باشند. این بدان معنا نیست که شما باید 100 پست وبلاگ منتشر کنید. مختصر نوشتن همواره به معنی کوتاه نوشتن نیست. بلکه مختصر نوشتن به این معناست که پیام‌های شما نه تنها باید اطلاعات لازم را در همان ابتدا انتقال دهند، بلکه باید بدون حواس پرتی و گیج کردن کاربر، بلافاصله در ذهن او حک شوند.

۴- از هدینگ‌ها به صورتی استراتژیک استفاده کنید

استفاده از هدینگ‌ها به صورتی استراتژیک باعث می‌شود که کاربران موبایلی بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن محتواهای شما را اسکن کنند. مهم‌ترین جزئیات باید در هدینگ یا ساب‌هدینگ‌ها آورده شود و کاربران بتوانند با اسکرول کردن، نکاتی که برای آن‌ها مهم است را به دست آورند و سپس جزئیات مربوط به هر نکته را بخوانند. خواندن محتواهای بلند در دستگاه‌های با نمایشگر کوچک بسیار دشوار است. بنابراین استفاده از هدینگ یک نقشه راه برای مخاطبان موبایلی محسوب می‌شود.

کاربران موبایلی، چه نوع محتوایی را می‌پسندند؟

5- از لیست‌ها استفاده کنید

همانطور که استفاده از هدینگ، خواندن محتوا را برای کاربران موبایلی آسان می‌کند، لیست‌ها نیز می‌توانند همین کار را انجام دهند. استفاده از نقطه یا شماره‌های لیستی به بازدیدکنندگان موبایلی اجازه می‌دهد تا از مکافات خواندن پاراگراف‌های بلند رهایی یابند. در صورت استفاده از نقاط یا شماره، این موارد را کوتاه بنویسید و اگر تعداد آیتم‌ها بالا رفت، برای هر آیتم از هدینگ استفاده کنید و با نوشتن پاراگراف هر مورد را توضیح دهید.

6- از تصاویر و ویدئو استفاده کنید

تصاویر و ویدئوها برای شکستن صفحات سنگین عالی هستند، اما در دستگاه‌های موبایل، آن‌ها حجم اضافه‌ای را به کاربرانی که می‌خواهند محتواهای شما را بخوانند تحمیل می‌کنند. بنابراین باید از تصاویر و ویدئوها به طرزی استراتژیک استفاده کنید. برای مثال، بجای استفاده از پاراگراف‌ها و متون طولانی برای انتقال پیام، از ویدئو یا تصاویر استفاده کنید. مخاطبان موبایلی حجم قابل توجهی از محتواهای ویدئویی را مشاهده می‌کنند، بنابراین عرضه کردن ویدئو به آن‌ها کاری عقلانی و حساب شده است.

7- موارد مزاحم را حذف کنید

موارد مزاحم نه تنها خواندن محتوا در دستگاه‌های موبایل را سخت می‌کنند، بلکه سرعت بارگذاری صفحه را نیز کاهش می‌دهند. کاربران موبایل قطعا منتظر لود شدن صفحه شما نخواهند ماند و اینقدر وقت ندارند که در بین انبوهی از تبلیغات، تصاویر نامرتبط و لینک‌ها به دنبال محتواهای اصلی بگردند. حذف موارد مزاحم باعث می‎‌شود که کاربران موبایل تمایل بیشتری برای خواندن، تعامل و به اشتراک‌گذاری محتواهای شما در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند.

قدم بعدی شما

اگر نمی‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن توجه کاربران موبایلی را جلب کنید، یک فرصت عالی برای اشتراک گذاری پیام برند و ارتباط با مخاطبان را از دست خواهید داد. شما فقط چند ثانیه برای این کار فرصت دارید، بنابراین باید نوشته‌ها و عرضه محتواهای خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که با مخاطبان موبایلی تعامل برقرار کنند. اگر نویسنده نیستید، از نویسنده‌های حرفه‌ای کمک بگیرید. گوگل محتواهای کم کیفیت را دوست ندارد و استفاده از این محتواها ممکن است ترافیک جستجوی سایت شما را کاهش دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناصری

      خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج