adexo3
۷۳۴۸۲
۷۸ نظر
۶۵۰۶
۷۸ نظر
۶۵۰۶
پ

متلک به دختران، حرکت زشتی که عادت شد!

متلک ها ممکن است رکیک باشد، ممکن است ایرادی از ظاهرت باشد یا نه کنایه های خیلی تمیز که تعریف از ظاهر و وجنات و کمالاتت است. به هر حال دختران باید به خاطر هر خصوصیتی که دارند، متلک بشنوند، دختر چاق یکجور، دختر لاغر یک جور، دخترها با مانتوی کوتاه یک نوع متلک می شنوند و با مانتوی بلند هم جور دیگر.

متلک به دختران، حرکت زشتی که عادت شد!

روزنامه هفت صبح: «پا می دی واسه فلج می خوام»، «پا می دی واست کفش بخرم»، «تفنگو بده خرس بزنیم»، «مداد نوکی رو ببین». متلک ها ممکن است رکیک باشد، ممکن است ایرادی از ظاهرت باشد یا نه کنایه های خیلی تمیز که تعریف از ظاهر و وجنات و کمالاتت است. به هر حال دختران باید به خاطر هر خصوصیتی که دارند، متلک بشنوند، دختر چاق یکجور، دختر لاغر یک جور، دخترها با مانتوی کوتاه یک نوع متلک می شنوند و با مانتوی بلند هم جور دیگر.

مثلا پسری اگر چاق باشد، کسی به او نمی گوید: «بادکنک، نختو بگیرم نری هوا؟». در صورتی که این متلک، متلک رایجی است که خیلی از دختران چاق می گویند به آنها در خیابان نسبت داده می شود.

یا مثلا جمله «دماغت ماستیه» متلکی است که دخترهایی که دماغشان را سربالا عمل کرده اند می شنوند. کمتر پسری تا به حال به خاطر لنگ زدنش در خیابان و از سوی آدم های غریبه متلک شنیده است، اما بعضی از دخترهایی که پایشان مشکل دارد می گویند پسرها به خاطر این مشکل مسخره شان کرده اند و متلک انداخته اند.

متلک به دختران، حرکت زشتی که عادت شد!

این فرهنگی است که طی سال ها با خوی بعضی از مردم جامعه عجین شده است. فرهنگ مسخره کردن، متلک انداختن و زیر ذره بین گذاشتن افرادی که نمی شناسیم. شاید هم راحت ترین جرمی که می شود در ایران مرتکب شد، همین باشد: «متلک انداختن به زنان عابر». جرمی که نه مجرمان از «جرم» بودنش اطلاع چندانی دارند و نه قربانی. زنان عابر با وجود ناراحتی از این مزاحمت ها، حتی نمی دانند این پدیده «متلک انداختن» در قانون ما جرم محسوب می شودو متلک اندازها هم با خیال راحت از اینکه کسی آنها را شماتت نمی کند و دنبال ماجرا را نمی گیرد، با آزار دادن دیگران تفریح می کنند.

سمانه دختری است که به گفته خودش بارها قربانی خشونت کلامی پسران رهگذر شده است. او به هفت صبح می گوید: «فقط دختران با پوشش مانتو نیستند که قربانی می شوند. این متلکها نصیب کسانی هم که چادری هستند می شود. من خودم یک دوست چادری دارم که بارها از متلکهایی که بهش گفته اند با هم حرف زده ایم.»

بد حرفی نیست، به سراغ یکی از دختران چادری می رویم تا از او هم درباره مزاحمت های گاه به گاه خیابانی بپرسیم. مهر اوه دختری چادری و دانشجو است. او می گوید: «من دختری هستم که نسبتا چاقم و با وجودی که چادر سرم می کنم این چاقی مشخص است. گاهی می شود که وقتی از مقابل دسته ای از پسران رد می شوم به من متلک های ناجور می گویند و چاقی ام را به رخم می کشند.» از او می پرسیم مثلا چه متلک هایی می گویند؟ چندتایش را که یادم می آید اینها بوده: «کیسه بوکسو ببینین» یا «تفنگو بده خسر بزنیم» یا «کو اون تفنگ فیل کش من».

با دختر دیگری حرف می زنیم که چادری نیست اما معمولا با مانتوی بلند و حجاب خوب در همه جا تردد می کند. او می گوید که محل کارش در خیابان مولوی است و هر دفعه که از جلوی مغازه ها رد می شود محال است متلک نشنود: «عروس خانوم، جهیزیه نمی خوای»، «چه دختری، حیف نیست تا الان ازدواج نکردی»، «پا می دی واست کفش بخرم؟». او در ادامه می گوید: «درست است که حرف های رکیک و زشتی نمی زنند ولی همین که دائم یک عده دور و بر گوشت پچ پچ کنند و بخواهند از تو ایرادی بگیرند یا درباره ات نظر بدهند، اعصابت را به هم می ریزد و آستانه تحملت را کم می کند اما متاسفانه چون هر روز از اینجا تردد می کنم ومحل کارم اینجاست نمی توانم به آنها چیزی بگویم، اینجور وقت ها آدم یک چیز هم بدهکار می شود.»

حتی کودکان و نوجوانان دختر هم از این نوع مزاحمت ها در امان نیستند. این نوع خشونت ها از سنین نوجوانی شروع می شود. یکی از دخترهای دانشجوی ۲۱ ساله در گفتگو با هفت صبح در این باره می گوید: «شاید ۱۱ سال بیشتر نداشتم که وقتی با مادرم برای خرید بیرون رفته بودیم من بیرون مغازه ایستاده بودم و ویترین را تماشا می کردم که یک مرد مسن به من تعرض جسمی کرد، این موضوع به شدت در ذهنم اثر منفی گذاشت و تا مدت ها از مردها بدم می آمد و فکر می کردم که من چه کار زشتی کرده ام که باید با من اینطور رفتار شود؟»

متلک فقط برای نوع پوشش نیست

وقتی از زنان چاق می پرسیم تا به حال در خیابان به شما متلک انداخته اند، یک قطار جمله ردیف می کنند: «تو چرا راه میری؟ باید قل بخوری»، «کدو قل قل زن تو ندیدی پیرزن؟»، «فرار کنید... غولا حمله کردن!»، «خانم یواش راه برو، زمینداره می لرزه»، «تانک وارد می شود». این متلکها و ده ها متلک دیگر که بعضی از آنها را حتی نمی شود به زبان آورد جملاتی هستند که شاید خنده دار به نظر بیایند، اما برای کسانی که مورد حمله و تمسخر دیگران با این جملات قرار می گیرند اصلا خنده دار نیست و البته پیکان این تیکه و کنایه ها به سمت «زنان چاق» است و نه مردان چاق. چون مردها، چاق بودنشان نه خیلی زیاد به چشم دیگران بد جلوه می کند و نه خودشان دغدغه چاقی و شکم جلو آمده شان را دارند.

البته فکر نکنید که دخترهای لاغر از این قاعده مستثنا هستند. آنها هم متلکهایی می شنوند از این قبیل که: «مداد نوکی» و ... گوشه و کنایه هایی که شاید در وهله اول خنده دار به نظر بیاید اما این سوال را به وجود می آورد که چطور یک نفر غریبه این شجاعت را دارد که خیلی راحت به یک فرد غریبه دیگر این صفت ها را نسبت دهد، در حالی که همین فرد اگر «مرد« باشد، این شجاعت را ندارند.

به سراغ جامعه مردان می رویم تا ببینیم پسران و مردان از گفتن این به اصطلاح «متلک»ها چه انگیزه ای دارند؟ با چند پسر در رنج سنی ۱۹ تا ۲۷ سال در این باره گفتگو کردیم. یکی از پسرها که ۲۵ سال دارد از انگیزه های دوستان هم سن و سالش می گوید: «پسرها با این کار به دنبال قدرت و تاییدطلبی هم سن و سال هایشان هستندکه مثلا طرف چقدر با جربزه ست که به فلان دختر چنین حرفی زد.»

پسرها: فرهنگ مسخره کردن از دبیرستان باب می شود

یکی از پسرهای دانشجو در گفتگو با هفت صبح می گوید که این نوع رفتارها ریشه در دوران دبیرستان دارد: «پسرها در دوره دبیرستان از هم سن و سال هایشان یاد می گیرندکه باید اینطور رفتار کنند تا مقبول جمع باشند.»

پسر دیگری می گوید که این مشکل به جدا بودن مدارس دخترانه و پسرانه ربط ندارد: «مشکل اصلی عقده های فروخفته جنسی است که بعضی از پسرها می خواهند با گفتن متلک تخلیه اش کنند، چون جای دیگری نیست که این هیجانات را تخلیه کنند.»

«۱۰ درصد دنبال تفریح هستند و بقیه دنبال برقراری ارتباط با دخترها هستند، برای همین گاهی هم اگر دختر جواب ندهدو یا بی تفاوت رد شود، ممکن است به او حرف بدی بزنند.»
این حرف پسری 25 ساله و دانشجوست. او معتقد است که متلک انداختن درجامعه ما تبدیل به یک جور عرف شده: «خودمن وقتی از کنار دبیرستان دخترانه رد می شوم، بارها شده که دخترهای دبیرستانی بهم متلک انداخته اند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرزاد

      بسیاری از مردهای ایرانی (نه همه) فقط برای خواهر و اطرافیان خود غیرت به خرج می دهند ولی نسبت به خانم های دیگر هیچ تعهد یا غیرتی ندارند. در کل از نظر فرهنگی خیلی پایین هستیم این یک واقعیته. خشونت علیه زنان حتما به معنای ضررب و شتم و تجاوز نیست. گاهی یه نگاه یا جمله می تونه مصداق خشونت باشه.

      پاسخ ها

      • مهدی

        موافقم

    • محبوب

      واقعا تاسف باره
      گشت ارشاد بايد بياد اينا رو جمع كنه
      نه اين كه به خانم ها گير بده
      از بچه كوچيك تا ...شامل ميشه
      اينا همش به خاطر بيكاري و نداشتن تربيت درست خانوادگي است

      پاسخ ها

      • sami

        یه بار توی تاکسی یه احمقی مزاحم خانوم بغل دستش شد از قضا روبروی کلانتری بودیم و راننده تاکسی هم نگه داشت که پلیسا حالشو بگیرن
        صد دفعه هم به 110 زنگ زدیم
        هیچ کس نیومد بگه چه خبر؟
        اما فقط کافیه روسری خانمی کمی عقب بره

      • علی

        نخیر اینا همش بخاطر نبود ازادی. چطور اون خانومی که بد میاد بیرون و بانفس جوونا بازی میکنه مقصر نیست اونوقت اون جوونو گشت ارشادبگیره. اگه توی ایران ازادی باشه دیگه هیچ مردی حتی به بدحجاب ترین زن هم نگاه نمیکنه چون دیگه عادی میشه

    • majid

      یعنی اون کسایی که این کارها را انجام می دهند خودشون ناموس ندارند!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • من زنم

        اونی که منفی داده به شما فکر منم یه متلک گوی بی نا.. که بهش برخورده

      • هتی

        آفرین مجید دقیقا همین جمله رو من میخواستم بگم..اونهایی که متلک های رکیک میگن اگه به ناموس خودشون بگن چی؟ تا حالا فکر کردن به این موضوع؟

      • بدون نام

        اتفاقا خودشون چون ذهن بیماری دارن رو زناشونم خیلی حساس می شن اما خبر ندارن از هر دستی بدن از همون دستم میگیرن

      • بدون نام

        نه ندارن! الان دیگه ناموس و غیرت و این حرفا بی کلاسیه!
        نمیدونم برای بعضیا الگوی رفتاری چیه؟ چون مطمئنم حتی غرب هم که اینقدر در موردش بد میگن اینقدر بی ناموس و بی رگ نیستن.

      • محبوب

        يه بار يكي از دوستام همينو به يكي از مزاحم ها گفت
        پسره برگشت گفت بي خود كردي در مورد خواهر و مارد من حرف ميزني
        خاك بر سرشون..خدا نگذره ازشون

    • حدیث

      وای واقعا من از این کار پسرا خیلی تعجب میکنم ک چطور یادشون میره *خدا* داره می بیندشون...یا چ دردی ازشون دوا میشه... توی خیابون هستنا اما ی دختر توی پیاده رو میبینن بدو بدو میان ک یچیزی بهش بگن من نمیدونم اینا وجدان ندارن ک عذاب بکشه؟؟؟

    • بدون نام

      خدا خیرت بده چی میگی؟؟من هیچ وقت به هیچ دختری متلک ننداختم چون ادم سبکی نیستم اما برعکسش شده.یعنی این که اونا متلک بندازن .کلا درک نمیکنم چی میگی.یا این که دخترای محیط زندگی شما فرق دارن یا این که شما داری قدیم ندیما سیر میکنی.چون من هر دختری دیدم که بش متلک گفتن نیشش تا بناگوش باز شده.اتفاقا لذت میبرن بعضیشون.به خاطر همین چیزا من کلا قید ازدواج زدم.چون کسی که بخوام باش ازدواج کنم از بین همین دختراست.یا 100 دست چرخیده تا به ما رسیده یا این که کلا اون چیزی که باید باشه نیس.متاسفانه پسرا دخترا رو خراب کردن.با چشمای خودم تو دانشگاه دیدم.طرف چی بود و چی شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه توقع داری تو با هر کسی میخوای دوست شی ولی طرفت کلا چشم و گوش بسته باشه

      • فاطمه

        تو خجالت نمیکشی که همه دخترا رو به یه چشم میبینی؟ واقعا برات متاسفم. همون بهتر که امثال تو اصلا ازدواج نکنن.

      • بدون نام

        تو از کجا میدونی با کسی دوستم یا نه؟ اتفاقا من تو محدوده ای که برای خودم مشخص کردم این چیزا نیست.

      • آیلین

        لطفا جمع نبندید من خودمو مثال میزنم که ۲۳ سالمه ولی تا الان به خودم اجازه ندادم با هیچ پسری دوست بشم با اینکه اصلا محجبه نیستم البته این کارا ربطی به محجبه بودن نداره .

      • پسرم .

        البته موضوع رواشتباه نفهمید .همه ی پسرا یکی نیستن وهمچنین دخترا

    • افشین

      پسر تنها به دختر متلک نمی اندازه.وقتی پسرا با هم هستن این قضیه پیش میاد همونطور که یه پسر تنها در جمع دختران مورد حمله متلکی قرار میگیره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما زن نیستی که بدونی پسر تنها که هیچی پیرمرد تنها مشکل دار هم متلک می اندازه

    • علیرضا

      عاقا شاید باورتون نشه ولی من میترسم از جلو مدرسه ذخترونه رد شم ....تیکه های دخترا خیلی بد ترن :|

      پاسخ ها

      • sami

        دخترای دبیرستانی الان که خیلی دریدن

      • فاطمه

        شمایی که اینو میگی تا حالا شنیدی یا دیدی که پیرزنی یا زنی که سن مامانتو داره بهت متلک بندازه یا یه آواز مبهم برات بخونه؟ اگه تو از جلو مدرسه دخترونه نمیتونی رد شی ما دخترا حتی با حجاب ترینمون هم به طور معمول از کنار اکثر مردا حتی پیرمردایی که سن پدربزرگمونو دارن توی یه کوچه تنها نمیتونیم رد شیم.بفهم.

      • کریم کورانی

        مجبورم - می فهمی - مجبور!

      • علیرضا

        فهمیدم.باو چرا میزنی؟؟؟

      • فاطمه

        همینو میخواستم، که بفهمی.

      • بدون نام

        خخخخخخ والا

      • Ali

        بدبخت پیرمرد زنش لابد فوت کرده باشه

    • شاکی

      به نظر من بخاطر بیگانه بودن دختر و پسر از هم و عدم شناخت دختران و پسران نسبت به یکدیگر است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند تا دوس دختر داری؟

      • محبوب

        نه بابا بچه دبستاني هم متلك ميگه
        اين ديگه تربيت خانوادگيه

      • علی

        ههه وقتی یک مدرسه پسرانه وسط چهارتا مدرسه پسرانه هست وهمه دنبال دوستی هستن دیگه چیی انتظار داری همه کمبود دارن

    • بانو

      دقت کردید متلک گویی بیشتر در قشر کم سواد. و همینطور یه مناطق خاص مثلا تو تهران سمت جنوب شهر خیلی بیشتر از شمال شهر ، تو بعضی از شهرستانهای کوچیک هم زیاده! جالبه که اینا قشری هستند که رو زنای خونوادشون خیلی حساسن

      پاسخ ها

      • محبوب

        اره محله كه خيلي تاثير دراه

    • شقایق

      متلک گویی یه واقعیت دردناکه
      من به خاطر کارهمسرم ساکن یه شهرستان کوچک شدم. پوشش خودم رو طبق عرف این شهرستان تغییر دادم یعنی پوشش کاملا بلند واستفاده از رنگهای تیره بیشتر مشکی!! در ضمن بدون آرایش ودیده شدن یک تار مو و حتما با حلقه ای که تو دستمه پس تمام نکات ایمنی از جانب من رعایت می شه !!!!!!، با اینحال متاسفانه اگه تنها بیرون برم حتما یه متلک رو می شنوم حتی از افراد مسن واین باعث شده بیشتر روزها خونه بمونم وتمایلی به بیرون رفتن نداشته باشم البته اینا برای روز، ساعت 6عصر آبان هم که رسما واسه یه خانوم تنها همه جوره ناامن می شه و فقط باید تاسف خورد برای این فقر فرهنگی که معلوم نیست کی درست می شه کاش یه گشتی هم باشه که اینارو ارشاد کنه و سطح خابونا رو واسه ما امن

    • حمیدرضا

      متاسفانه اخلاق از جامعه ما رخت بر بسته است و با اینکه ادعای دینداری و ادعای متمدن بودن در جامعه ما ،گوش فلک رو کر میکنه اما روز به روز شاهد افول اخلاقیات هستیم ،متلک انداختن یکیشه ،در جامعه ما پرخاش و تعرض به حقوق همدیگه به عادت تبدیل شده طوری که در جایی کسی از اخلاقیات صحبت کنه مورد تمسخر قرار میگیره

      شهرزاد حرف خوبی زد : " در کل از نظر فرهنگی خیلی پایین هستیم این یک واقعیته "
      ما فقط داریم ادعای تمدن و فرهنگ میکنیم اما رفتارمون بوی تمدن نمیده
      البته نمیشه از کوتاهی آموزش و پرورش و حتی رسانه ها چشم پوشی کرد ،رسانه ملی وقتی برنامه سخیفی به اسم خنده بازار پخش میکنه که سرتاسر این برنامه تمسخر و لودگی هست دیگه از جامعه چه انتظاری میشه داشت ؟

      وقتی در جامعه لات بودن و بد حرف زدن ، ضایع کردن حق دیگران ، بی احترامی به دیگران، سلیطه گری ، کلاه گذاشتن سر دیگران ، و ... زرنگی محسوب میشه دیگه نباید ادعای فرهنگ و تمدن و دینداری کرد ،ادعایی که گوش فلک رو کر کرده
      و ... خیلی مسائل دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        +++++++++++++++++++++++++

      • علی

        اقا حمید شما میدونیدچقدر امارتجاوز به عنف توی کشورمابالا رفته که بعضیاشم فاش میشه؟ شما میدونید ذهنیت اکثرجوونای ما توی مسایل جنسیه. چقدرفشارهای جنسی دارند؟چقدرامار خودارضایی توی جوونا بالا رفته که ضررهای زیادی هم داره؟ من باازادی خانه عفاف و موارد مشابه ان موافقم تا امنیت نوامیسمان درجامعه بیشتر بشه ومشکلات اینجوری جوونامونم حل بشه.

      • حمیدرضا

        مجله بازم نظرم رو سانسور کردی که
        یا نظرات رو کلا تائید نکن یا اگه تائید میکنی توش دست نبر

    • علی

      اقاحمید انتظار داری چکار کنند بیاند دوباره مثل اوایل انقلاب واسه جوونا محدودیتهای بیشتری بذارند تادوباره اغده ای بشند. من بااین رفتارها خیلی مخالفند چون نوامیس من هم دراین جامعه هستند ولی راهش این نیست.چرا درجوامع غربی که یک زن تقریبا کاملا برهنه میاد بیرون بااین مسایل روبرونمیشه؟چون ازادی هست ونیازی به این رفتارها ندارند جوناشونم مثل جوونای ذهنهای مخرب و روانی ندارند. توی غرب این چیزا حل شده است وخیلی هم راحت تر و بی دغدغه تر زندگی میکنند واز امنیت بالایی هم برخوردارند.

      پاسخ ها

      • حمیدرضا

        علی آقا سلام
        علی جان من کی گفتم محدودیت بذاریم؟
        من به هیچ وجه موافق محدودیت نیستم ، فکر کنم منظورم رو خوب متوجه نشدی
        من منظورم از حرفام این بود که متاسفانه ارزشها در جامعه ما وارونه شده ،به عنوان مثال کلاه گذاشتن سر دیگران و ضایع کردن حق دیگران در مملکت ما زرنگی حساب میشه
        چرا ؟
        چون در بی ارزشی ،ارزش محسوب میشه ،و ارزشها تمسخر میشه
        بنده هم حرف شما رو قبول دارم که محدودیت اصلا خوب نیست و البته به این اعتقاد دارم که آموزش و پرورش و رسانه های ما کوتاهی میکنن در زمینه فرهنگ و حتی جالبه بعضی رسانه ها مانند صدا و سیما بیشتر بی فرهنگی رو ترویج میدن چه خواسته یا ناخواسته
        با تمام احترامی که برای کارکنان آموزش و پرورش قائلم باید بگم که بزرگترین کوتاهی از جانب آموزش پرورشه
        من یه مستندی از مهدکودک های ژاپن در کانال الجزیره میدیدم که ژاپنیه میگفت ما اگه بخواهیم مسئله ی مثبتی رو در جامعه به عنوان یک فرهنگ جا بندازیم از طریق مهد کودک و مدارس(آموزش و پرورش) این کارو میکنیم
        عوض کردن فرهنگ کار 1 سال 2 سال نیست

      • علی

        اقاحمید من کاملا باهات موافقم ومنظور بدی هم نداشتم. فقط بگم وقتی میبینم جوونای کشورم به جای اینکه به علم وپیشرفت کشور وزنگی شون فکر میکنند وذهنشون توی این مسایل محدود میشه والبته دارند زجرمیکشند اعصابم خوردمیشه. دوست ندارم جوون ایرونی عزتش اینطوری ازبین بره. البته من خودم متاهلم و زندگیم واسم ارزش داره ولی به فضل خدا سعی کردم هیچ وقت این رویه های نامناسب رو توزندگیم نداشته باشم.

    • kerza

      متأسفانه فرهنگ خوب اول انقلاب که همه همدیگه را با کلمات جالب و زیبای برادر یا خواهر صدا می زدند که این طرز صدا زدن همدیگه یک حس خوب خانواده بودن کل مردم را تداعی می کرد وکسی بخود جرأت تمسخر یا تحقیر دیگری را بخود نمی داد، ولی الان حتی بین همان جماعت قدیم (متدین)هم از کلمات(محترمانه) حاج آقا و حاج خانم استفاده می شه !! که این پیوند ورشته معنوی که احساس می شد طرف مقابل شما از خانوداده شما است از بین رفته !!!

      پاسخ ها

      • علی

        شما بحث رو درست متوجه نشدی مسئله صدا کردن هم دیگه نیست چیز دیگست

      • kerza

        علی جون!! بنده بحث رو فهمیدم ،منظورم اینه وقتی از کلمه خواهریابرادر استفاده می شد شخص کسی را در مقابل خود می دید احساس می کرد برادریاخواهر واقعی اوست و او را به چشم جنس مخالف نمی دید و حرکت یا حرفی که این رابطه دینی را از بین می برد از خودشان بروز نمی دادند .

      • ali

        پسرا متلک میندازن به خاطر جذب .دخترا خودشون با نگاه هاشون پسرارو جذب میکنن دیگه معلومه .اما نه همه ی دخترا ون همه ی پسرا .پسر هایی داریم ک همونطور بنده دو سال شد ک نتونست به عشقش ک دوستش داره شب وروز تو فکرشه چیزی بهش بگه خدا یه چیز به عنوان خجالتی تو انسان گذاشته .واز این کارش بسیار ممنونم ومرا از بدترین کار ها دور میکنه .واول او اخر همون متلک انداختن .ک هیچ وقت نتونستم چیزی به دختری بگم .

    • محسن

      من چی بگم که هر روز صبح از یه محله پیاده رد میشم دخترا تیکه و متلک میندازن . روم نمیشه سر بالا کنم ! :)

      پاسخ ها

      • دختر محله محسن اینا

        بابا محسن اوشگله سرتو بالا کن یه نیگا به ما کن
        شماره کفشت چنده زنگ بزنم
        دوماد مامانم می شی

      • شیرین

        کدوم محله ای آقا محسن؟ کتابای تخیلی زیاد میبینی گویا....!!1

    • کریم کورانی

      فرهنگ
      هیچ می دونستین ما ایرانی ها یکی از بی فرهنگ ترین ملتهای دنیا هستیم.
      این هم یه واقعیته که به لحاظ تحقیقات جامعه شناختی اثبات شده.
      اما از بس که بی فرهنگ هستیم تو کتم نمیره که بتونیم انقدر بی فرهنگ باشیم.

      پاسخ ها

      • علی

        نه اینطوری نیست که میگی از اول بی فرهنگ نبودیم بی فرهنگمون کردند. پس تو درمورد اصلیتمون هیچ اطلاعی نداری که اینطور میگی

      • عباس

        طبق کدوم تحقیقات جامعه شناختی اثبات شده؟

    • بدون نام

      واقعا کار زشتیه من خودم تو این 22سال زندگیم تا الان به هیچ دختری متلک ننداختم

    • بدون نام

      اونهائي كه به ديگران متلك مي گويند يا مزاحمت ايجاد مي كنند مطمئنا ديگران براي مادر و خواهر ويا همسرشان اينكار را خواهند كرد !

    • زینب

      لطفا مطلب آقایون شهر شماهم اینجورین؟؟؟؟ رو از نی نی سایت بخونید تا به عمق فاجعه پی ببرید.
      اینم لینکشhttp://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=625084&ref=home0
      حرفی برای گفتن ندارم برترین ها لطفا سانسور نکن مرسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ظاهرا نی نی سایت صبح صفحات رو حذف کرده ولی کل ماجرا این بود که خانوما از اینکه تو خیابونای شهرشون راحت نمی تونن بیرون برن و از مزاحمت های کلامی و ... که اقایون بی فرهنگ براشون بوجود آوردن حرف زدن و درددل کردن که متاسفانه الان دیدم تاپیک رو حذف کردن

      • شاملو

        ای بابا من دیشب 2 صفحه اش رو خوندم بقیه اش رو می خواستم صبح بخونم ولی امروز برداشته بودن

      • زینب

        برترین ها یه بارم که شما گذاشتی ، حالا نی نی سایت برداشته
        به هر حال از اینکه به حرفم احترام گذاشتید متشکرم

    • بی نام

      رفتم چیزی نبود که

    • حمید

      بی ادبانه نباشه و خنده دار باشه به طوری که باعث ناراحتی خانمها نشه به نظر من بد نیست و لی خودم این کاره نیستم فقط یه نظر بود هر دو بخندیم مگه بده

      پاسخ ها

      • محبوب

        يعني چي بي ادبانه و خنده دار
        متلك متلكه ..هر جوري باشه باعث ناراحتي خانم هاس

      • بانو

        +++++++++++++++++++++++++++++++به خانم محبوب
        از نطر شما خنده داره اما از نظر اون خانم مزاحمت کلامی اگه آقایی به همسر یا خواهر شما هم این نگاه رو داشته باشه باز به نظرت خنده داره یا نه غیرتی می شی و دنبال چاقوی دسته زنجانیت می ری؟!

      • حمیدرضا

        حمید جان شما خودت دوست داری توی خیابون بهت متلک یا به قول خودت متلک خنده دار بگن ؟؟؟؟؟
        مسلما دوست نداری
        هر انسانی شخصیت داره واسه خودش ما حق نداریم با متلک یا هر چیز دیگه ای طرف رو اذیت کنیم چه زن باشه چه مرد

    • بدون نام

      ++++++++++++++++++++++++++++++hamidreza

    • ملیسا

      بزارین تیکه بندازن شما ها هم جوابشون رو بدین

    • رسول

      بسیاری از دختراها هستند که به پسرا متلک میندازن یکش خود من هر وقت بیرون میرم متلک می شنوم البته بی جواب نمی مونم

    • مهسا

      چندشم میشه ازینجور مردای کثیف

    • asa

      سلام.......مردان کشور من غیرتتون کجا رفته!
      چرا منی که ازارم به مورچه عم نمیرسه باید ازار ببینم با حرفاتون ....با مسخره کردناتون...... مگه من چه بدی در حقتون کردم
      چطور روتون میشهمحرم برا امام حسین برید و عزاداری کنید...
      چطور روتون میشه امام علی رو الگو خودتون قرار بدید/چطور مدعی هستید که از نسل کوروش و داریوشید!
      غیرت شهید ها ما کجا رفت...که برا ناموسشون رفتن و جنگیدن...........مردان کشور من !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • فرشاد

      سلام خواهشا حرف از سواد نزن من وشما که دازیم کجا گرفتیم

    • بدون نام

      ایشالارفع بشه مشکل خانوما.

    • تینا

      اینکه یه مرد مریض بخواد تیکه بپرونه دیگه واسم عادی شده ولی بعضی از همجنسای خودمونم خیلی عقده ای هستن از بغل آدم را میشن یه چیزی میگن واقعا چرا ما ایرانیا انقد فرهنگمون پایینه؟!!

    • الناز

      من با اینکه ی دختر ۱۵ سالم و پارسال این اتفاق برا من افتاد که یه پیرمردی افتاد دنبالم .اینقد ترسیدم ک اومدم خونه تا س روز هیچی نمیخوردم .تا دوماه بیرون نرفتم .حااا خدا رحم کرد ابجی بزرگم کنارم بود .ولی خدا از اینجور ادما نگذره مردای سن بالا از هر پسری خطرناکترن .واقعا ابروم تو محلمون رف همه فهمیدن ی مرد مسن دنبالم بوده .واقعا بعضیا با وجود زن و بچه بازم مریضن

    • بدون نام

      اینا یه مشت بدبخت بی چارن بابا بی کارن میان تو خیابون متلک میگن این دخترام باید متلک بلد باشن که به بعضیا بگن یه مشت چهار پایه دختر ندیدن دیگه از دخترا عقده دارن خجالتم نمیکشن البته هر دو طرف نباید تیک بندازن اگر به جای حجابو اینا به این جور چیزا رسیدگی کنن خیلی بهتر میشد

    • ناشناس

      سلام
      من دختری مذهبی هستم و یه جا داشتم با خواهرم که ازدواج کرده رد میشدم که به خواهرم گفتم آدم از هر چی بدش میاد سرش میاد
      بعد دو تا پسر که همونجا نشسته بودن یکیشون گفت معلوم نیست از کجا خونده
      اون یکی هم گفت آره راست میگی
      ببخشید منظور این پسر چی بوده از حرفش؟

    • یک دختر

      به نظر من دختر ها نباید سکوت کنن.
      بعضی وقت ها می خوام جوابش را که به من متلک می اندازن بدم.
      اما نمی تونم،چون می ترسم بازم تیکه بندازم.
      و چرا پسرا زود زود می خندن.وقتی اونا می خندن عصابم خراب می شه
      کاش می شد دختر ها هم به پسر های بی فرهنگ جوابش را بده
      اون وقت به من تیکه ی خیلی بدی انداختن دلم می خواست یک لگد بهش بزنم.قصد داشتم چون به پشتم هم افتاد اما نتونستم
      کل پسر ها این کار را می کنن
      اون قدر دختر ندیدن.

    • بدون نام

      وای وای

    • بدون نام

      من نمیدونم از کارشون چه نتیجه ای میگرن واقعا تاسف اوره

    • ویز ویز

      چیکار کنیم بمون متلک بندازن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج