۸۵۲۷۸۹
۵۰۹۵
۵۰۹۵
پ

۱۲ راهکار مفید برای رهایی از روزمرگی در کار

آیا تا به حال اسیر این نوع از خشکی کار شده اید؟ یا در حال حاضر در چنین شرایطی گیر کرده اید؟ آیا شما هم به دنبال راهکار‌هایی برای رهایی از روزمرگی هستید؟ این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ خواهد داد. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

برترین ها - یگانه سهرابی: آیا تا به حال اسیر این نوع از خشکی کار شده اید؟ یا در حال حاضر در چنین شرایطی گیر کرده اید؟ آیا شما هم به دنبال راهکار‌هایی برای رهایی از روزمرگی هستید؟ این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ خواهد داد. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

به عقیده‌ی ما خشکی کار از بین برنده‌ی الهام و ایده‌های جدید است. به شخصه تبدیل شدن کار روزمره به یک عادت خشک را، جاروبرقی خلاقیت می‌نامم. این مسئله می‌تواند شرایط وخیمی را برای انسان رقم بزند. حتی ممکن است باعث شود که زمان بیشتری را روی کارتان تلف کنید، در حالی که هیچ نتیجه‌ی بهتری را دریافت نمی‌کنید. در حالی که من به عنوان یک کارمند در حالت عادی فردی خلاق هستم و کم پیش می‌آید که به درون عادات خشک کشیده شوم؛ مخصوصاً وقتی مرتباً و پشت سر هم کار می‌کنم. در حین چنین اوقاتی، ممکن است کل روز را مقابل کامپیوتر بنشینم، اما هیچ کاری انجام ندهم. این مسئله واقعاً می‌تواند ناامید کننده باشد.

۱۲ راهکار مفید برای رهایی از روزمرگی در کار

به همین خاطر من در گذر زمان، روش‌های متعددی را برای بیرون آمدن از عادات و رهایی از روزمرگی امتحان کرده ام. اگر شما هم چنین اوضاعی را تجربه می‌کنید، حال ممکن است یک پروفسور، نویسنده، یا وبلاگ نویس و حتی یک دانش آموز باشید، اما به هر حال برای شما هم مفید خواهد بود. این هم از ۱۲ راهی که شخصاً با استفاده از آن‌ها از باتلاق خشکی بیرون آمده ام و با به کارگیری آن‌ها رهایی از روزمرگی را با تمام وجود احساس کردم که باعث شد دوباره از لحظه لحظه زمان کار کردنم لذت ببرم. با ما همراه باشید.

۱. کارهایتان را به وظایف کوچکتر تقسیم کنید

وقتی در یک عادت خشک گیر افتاده اید، سعی کنید آن را خرد کنید. برای رهایی از روزمرگی می‌توانید وظایف کوچکتر و آسانتر را دانه دانه از بین ببرید. به ایمیل‌ها جواب بدهید، مدارکتان را سازماندهی کنید، موارد اضافی تان را حذف کنید و به پیغام‌های شخصی تان پاسخ دهید. هروقت انجام این کار را تمام کردید، می‌توانید برای کار‌های بعدی آماده شوید.

۲. اندکی از میز کارتان فاصله بگیرید

برای رهایی از روزمرگی لازم است که گاهی خودتان را از میز جدا کرده و قدمی بزنید. به حمام بروید، یا از دفتر کارتان بیرون بروید و یک میان وعده دلچسب و خوشمزه بخورید. ذهن شما بیش از حد شلوغ شده و نیاز به هواخوری دارد. برای خودم خیلی اوقات پیش آمده که گاهی اوقات دقیقاً بعد از این که از دفتر کارم بیرون می‌روم، ایده‌ی بکری به ذهنم می‌رسد.

۳. خودتان را بروز رسانی کنید

از این زمان استراحت برای بروز رسانی خودتان استفاده کنید. به یک سمینار بروید. درباره محصولات جدید مطالعه‌ای داشته باشید. به یادگیری زبان جدیدی مشغول شوید تا در جهت رهایی از روزمرگی قدم بردارید.

کامپیوتر‌های مدرن از فونت‌های مختلفی استفاده می‌کنند، چرا که استیو جابز به یک کلاس با همین مضمون رفته بود. این مسئله چگونه توانست برای او الهام بخش شود؟ سعی کنید شما هم چنین کاری را تکرار کنید.

۴. با یک دوست صحبت کنید

۱۲ راهکار مفید برای رهایی از روزمرگی در کار

از این زمان استراحت و صحبت کردن با یک دوست استفاده کنید. از هر موضوعی حرف بزنید. از حرف زدن راجع به موضوعات روزمره گرفته، تا موضوعات عمیق که شدیداً برای شما اهمیت دارند. از تأثیر این کار شگفت زده خواهید شد.

۵. کمال گرایی را فراموش کنید

اگر شما در چنین عادتی گیر افتاده اید، برای رهایی از روزمرگی، بهتر است از راه رفتن بر روی پنجه‌ی پا و کمال گرایی خودداری کنید. با کار‌های کوچک شروع کنید و هرکاری که از دستتان برمی آید را انجام دهید و گاهی به خودتان اجازه‌ی اشتباه کردن بدهید.

دیر یا زود، الهام‌های بزرگی به سمت شما خواهند آمد؛ و سپس، شما توانایی انجام کار‌های خارق العاده‌ای را خواهید داشت و قبل از این که بفهمید، ایده‌های محشری به ذهنتان خواهند رسید.

۶. از یک جلوه‌ی بصری برای کارتان استفاده کنید

اگر شما هم همانند من مدام مشغول انجام کاری هستید که ممکن است هر روز به عادت خشکی دچار شوید، پس بهتر است برای رهایی از روزمرگی، از تصویری استفاده کنید که به شما الهام بدهد.

به خاطر چه هدفی کار می‌کنید؟ می‌خواهید که در آینده به چه چیزی برسید؟ از این تفکرات برای انتخاب تصویرتان کمک بگیرید. تا حد امکان نیز آن را به صورت تصویری برسانید. مطمئن شوید که این تصویر می‌تواند ماشه‌ی اعمال شما را بکشد.

۷. کتاب یا وبلاگی را مطالعه کنید

چیز‌هایی که ما می‌خوانیم مثل غذای ذهنمان می‌مانند. اگر هیچ ایده‌ای برای کار کردن بر روی آن‌ها ندارید، پس وقت تغذیه‌ی ذهنتان است؛ بنابراین یکی دیگر از راه‌های رهایی از روزمرگی، جست و جو کردن لیست بهترین وبلاگ‌ها یا کتاب‌ها در گوگل و پیدا کردن موارد دلخواهتان است.

۸. یک چرت کوتاه بزنید

اگر در خانه کار می‌کنید، پس حتماً یک چرت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه‌ای را امتحان کنید. این کار می‌تواند ذهن شما را تمیز کند و هیچ چیز مثل یک شروع تازه نمی‌تواند ذهن شما را جلا دهد.

۹. دلیل انجام کارتان را به یاد بیاورید

۱۲ راهکار مفید برای رهایی از روزمرگی در کار

گاهی وقت‌ها دلیل انجام یک کار را فراموش می‌کنیم و به همین دلیل بعد از مدتی کوتاه اشتها و یا انگیزه‌ی کاری خود را از دست می‌دهیم. در صورتی که یک یادآوری کوچک می‌تواند همه چیز را درست کند. به این فکر کنید که چرا اول از همه این کار را شروع کردید؟ برای رهایی از روزمرگی می‌توانید افکار آن زمانتان را دوباره فرا بخوانید و اندکی درونشان به گشت و گذار بپردازید.

۱۰. به دنبال اندکی رقابت باشید

هیچ چیز مثل یک فضای رقابتی سالم نمی‌تواند ما را به جلو سوق دهد. اگر هیچ ایده‌ای ندارید، می‌توانید به افراد دیگری که در محیط شما مشغول به کار هستند مراجعه کنید. همکاران فضای کاری، رقیبانی در فضای تولیدی یا سایت‌های رقابتی، همه و همه می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

۱۱. ورزش کنید

از آنجایی که تمام فکر و ذهن ما مشغول به کار و پیش بردن پروژه هایمان است، پس ممکن است وقت انجام تمارین ورزشی را نداشته باشید. گاهی مواقع به طور کلی فراموشی و زیبایی انداممان را از خاطر می‌بریم. اگر می‌خواهید رهایی از روزمرگی را تجربه کنید، پس بهتر است که بدوید، شنا کنید یا به هر ورزشی که دوست دارید بپردازید. همین طور که سلامت جسمانی خود را بهتر می‌کنید، سلامت روحی و روانی شما نیز بهبود پیدا می‌کند. به این دلیل که تمام مفاصل بدن ما در سلامتی به یکدیگر وصل هستند.

۱۲. یک استراحت توپ داشته باشید

گرفتاری در عادات غلط و خشکی فضای کاری بدین معناست که شما به مدت زیادی، به مقدار زیادی کار کرده اید. پس وقت استراحت است. سوای تمام مواردی که قبل‌تر به شما گوشزد کردیم، بهتر است که یک تا دو روز از فضای کاری خود فاصله بگیرید. ریلکس کنید و به فعالیت‌های مورد علاقه تان بپردازید. سپس می‌توانید بعد از استراحت به کارتان بازگردید.

برخلاف باور عامه مردم، جهان با کناره گیری موقتی شما از کارتان نمی‌ایستد. در حقیقت، بعد از یک استراحت درست و درمان، می‌توانید آمادگی خیلی بیشتری برای کار داشته باشید. همان طور که گفتم بهترین ایده‌ها و الهامات من زمانی به ذهنم رسیدند که اندکی از کارم فاصله گرفته بودم.

منبع: lifehack

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج