جاباما
۹۴۷۶۱۶
۶ نظر
۵۱۴۲
۶ نظر
۵۱۴۲
پ

۱۰ خانه - هتل سنتی و قدیمی شگفت‌انگیز ایرانی

عمارت‌های مجلل و زیبایی که به قدمت زمان در تاریخ کشورمان ریشه دارند، در بیشتر نقاط ایران و شهر‌های بزرگ جای خوش کرده‌اند. امروزه در بسیاری از شهر‌های تاریخی ایران می‌توان این خانه‌هایی قدیمی و سنتی را یافت که تبدیل به اقامتگاه‌ها وهتل‌هایی زیبا و شگفت انگیز شده اند که تجربه‌ای بی نظیر و نوستالژیک از ایران قدیم را برای مهمانان خود به ارمغان می‌آورند.

مجله اینترنتی ایران گزت: عمارت‌های مجلل و زیبایی که به قدمت زمان در تاریخ کشورمان ریشه دارند، در بیشتر نقاط ایران و شهر‌های بزرگ جای خوش کرده‌اند. امروزه در بسیاری از شهر‌های تاریخی ایران می‌توان این خانه‌هایی قدیمی و سنتی را یافت که تبدیل به اقامتگاه‌ها وهتل‌هایی زیبا و شگفت انگیز شده اند که تجربه‌ای بی نظیر و نوستالژیک از ایران قدیم را برای مهمانان خود به ارمغان می‌آورند. در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا به شما ۱۰ تا از بهترین خانه - هتل‌های سنتی ایرانی را معرفی کنیم.

خانه عامری‌ها - کاشان

۱۰ خانه - هتل سنتی و قدیمی شگفت‌انگیز ایرانی

سرای عامری‌ها یکی از باارزش‌ترین خانه‌های سنتی در بین خانه‌های تاریخی معروف کاشان است. این خانه در محله «سلطان امیر احمد»، در خیابان علوی و نزدیک میدان کمال الملک قرار دارد. به احتمال زیاد قدمت بنای این ساختمان به پیش از دوران چنگیزخان باز می‌گردد. بر اساس اسناد تاریخی، رابطه‌ای بین سلسله زندیه در دهه ۱۷۰۰ میلادی و بازسازی این بنا در دوره قاجار توسط ابراهیم خلیل خان قاجار وجود دارد.

خانه منوچهری‌ها - کاشان

۱۰ خانه - هتل سنتی و قدیمی شگفت‌انگیز ایرانی

خانه منوچهری یکی از هتل‌های شهر کاشان است. این خانه یکی از زیباترین خانه‌های سنتی در مناطق کویری ایران محسوب می‌شود. این خانه دارای بنای بسیار زیبایی است که ساختار و ویژگی‌های سنتی و بومی کویر را با امکانات مدرن درهم آمیخته است. این هتل کلیه دارای کلیه ویژگی‌های معماری سنتی ایرانی از جمله ایوان، حوض و حیاط است و با مبلمان سنتی هم مبله شده است.

هتل منوچهری دارای اتاق‌های مهمان، گالری هنری، یک سالن غذاخوری زیبا با پنجره‌هایی رنگارنگ، آمفی تئاتر سنتی و یک کارگاه بزرگ پارچه بافی است. پارچه‌های گرانبها و نادر این کارگاه در غرفه صنایع دستی این هتل به فروش می‌رسد. در سرتاسر این هتل، ظروف شیشه‌ای و سفالی به چشم می‌خورد و این شانس برای مهمانان وجود دارد که هنر کاشان را از نزدیک لمس کنند.

هتل داد - یزد

۱۰ خانه - هتل سنتی و قدیمی شگفت‌انگیز ایرانی

هتل داد در قلب دومین شهر تاریخی جهان با بیش از ۳ هزار سال قدمت واقع شده است که با نزدیکی به جاذبه‌های تاریخی توریستی از جمله آتشکده زرتشتیان و مجموعه امیرچخماق از موقعیت ممتازی برخوردار است. این هتل ۶۱ اتاق یک تخته، دوتخته و سه تخته و همچنین سوئیت‌های استاندارد، VIP و ماه عسل است که همگی با ترکیبی از معماری سنتی ایرانی و امکانات مدرن ارائه شده اند. علاوه بر این، هتل داد دارای سالن‌های مختلفی است که می‌تواند برای برگزاری جشن ها، سمینارها، نشست‌ها و جلسات مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

خانه لاله - یزد

۱۰ خانه - هتل سنتی و قدیمی شگفت‌انگیز ایرانی

هتل لاله (مجموعه تاریخی گلشن) متعلق به دوره قاجار است. این بنا تا پیش از انقلاب به عنوان یک مجموعه مسکونی شناخته می‌شد. تا اینکه در سال ۲۰۰۱ مورد بازسازی قرار گرفت و بعد از ۳ سال به یک هتل سنتی تغییر کاربری داد. هتل لاله موقعیت مکانی استثنایی دارد و در مجاورت آب انبار تاریخی «گلشن»، در قلب بافت قدیمی شهر واقع شده است. اتاق‌های این هتل شامل اتاق‌های یک تخته و دوتخته و نیز سوئیت ها، تلفیقی از معماری قدیمی و امکانات مدرن هستند.

هتل ملک التجار - یزد

۱۰ خانه - هتل سنتی و قدیمی شگفت‌انگیز ایرانی

این هتل یک عمارتی باستانی است که روزگاری متعلق به یکی از تاجران مشهور عصر قاجار به نام «حاج علی عسگر شیرازی» داشت که لقب «ملک التجار» هم به واسطه درستی و قابل اعتماد بودن وی از جانب ناصرالدین شاه قاجار به او اعطا شده بود. چهار نسل از نوادگان ملک التجار در این خانه زندگی کرده اند.

هتل ملک التجار به عنوان نخستین هتل خشت و گلی جهان شناخته می‌شود که در سال ۱۹۹۷ میلادی افتتاح شد و ۲۳ اتاق و ۷۷ تخت دارد. ویژگی‌های منحصر به فرد این هتل، آن را تبدیل به مکانی آرمانی برای کسانی کرده است که به دنبال مدتی آرامش و راحتی هستند. از حیاط مرکزی و زیرزمین هتل به عنوان رستوران سنتی استفاده می‌شود که غذا‌های محلی و بین المللی را برای مهمانان سرو می‌شود.

هتل سنتی اصفهان

۱۰ خانه - هتل سنتی و قدیمی شگفت‌انگیز ایرانی

قدمت این هتل به ۸۰ سال پیش برمی گردد و یکی از زیباترین خانه-هتل‌های تاریخی اصفهان است. این هتل دارای ۱۶ اتاق است که در حال حاضر دارای ۱۰ اتاق دوتخته، ۵ سوئیت و یک رویال سوئیت است که تمام این اتاق‌ها به سبک سنتی تزئین شده و همچنین به حمام، تلویزیون ماهواره ای، رادیو و سایر امکانات رفاهی مجهز شده اند.

خانه بخردی - اصفهان

۱۰ خانه - هتل سنتی و قدیمی شگفت‌انگیز ایرانی

خانه تاریخی بخردی، اولین و تنها خانه تاریخی متعلق به دوره صفویه است که از سال ۲۰۰۵ میلادی تا کنون به عنوان یک اقامتگاه سنتی، مرمت و مورد استفاده قرار گرفته است. هتل سنتی بخردی برای کسانی که به دنبال راحتی یک هتل به همراه حریم خصوصی و آرامش یک خانه و اقامتی به یاد ماندنی در یک خانه تاریخی موزه مانند می‌گردند، بهترین گزینه است. هرکدام از اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل سنتی بخردی به شیوه‌ای منحصر به فرد و جداگانه طراحی شده اند تا هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های سنتی منحصر به خود را دارا باشد تا در کنار امکانات مدرن خود، اقامتی فراموش نشدنی را برای مهمانان رقم بزنند.

هتل نیایش - شیراز

۱۰ خانه - هتل سنتی و قدیمی شگفت‌انگیز ایرانی

هتل نیایش در مرکز شهر شیراز و در میان مجموعه‌ای تاریخی و فرهنگی از موزه ها، مساجد، کلیساها، کنیسه ها، صومعه‌ها و آتشکده‌های های باستانی واقع شده است. بودن همه‌ی این مکان‌ها در یک منطقه با هم، موجب شده است تا این مکان یک نقطه فرهنگی و تاریخی غنی و بی نظیر در ایران باشد.
هتل نیایش از ۷۴ اتاق دوتخته و یک تخته و یک واحد خوابگاه شش تخته تشکیل شده است.

هتل مشیرالممالک - یزد

۱۰ خانه - هتل سنتی و قدیمی شگفت‌انگیز ایرانی

هتل مشیرالممالک نخستین باغ هتل ایرانی با ۱۳ هزار مترمربع مساحت است. بنای این هتل متعلق به دوره قاجار است. این مکان نمونه‌ای بارز از معماری سنتی یزد است. حیاطی زیبا با گل‌ها و درختانی که روح را جلا می‌بخشند، استخری بزرگ با فواره ها، جوی‌های آب و دو طوطی دم بلند که در حیاط باغ قرار دارند، از این مکان یک بهشت ساخته اند. نشستن روی تخت‌های سنتی در باغ و نوشیدن یک لیوان نوشیدنی یک راه عالی برای رسیدن به آرامش در پایان روز است. معماری‌های سنتی ایرانی در کنار تمام امکانات لازم رفاهی، اقامتی به یاد ماندنی و آرامش بخش را برای شما رقم می‌زنند.

هتل سنتی یزد

۱۰ خانه - هتل سنتی و قدیمی شگفت‌انگیز ایرانی

این هتل یک خانه تاریخی زیبا است که نمادی از فرهنگ و معماری این منطقه به شمار می‌رود و در بافت تاریخی شهر یزد و در مجاورت مجموعه امیرچخماق و بازار تاریخی این شهر قرار دارد. این هتل دارای ۳ حیاط، ۲۴ اتاق، ۲ رستوران، سالن کنفرانس، کافی شاپ و فست فود است که ترکیبی از معماری سنتی و امکانات مدرن هستند. امکاناتی، چون سونا، جکوزی، تلویزیون، کافی نت، ماساژ درمانی و گیاه درمانی را هم می‌توان در این هتل تجربه کرد. در عین حال می‌توان از نشستن در حیاط، استشمام بوی گل‌ها و چشم انداز زیبای هتل هم لذت ببرید.

منبع: irangazette

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه کسی این هتل هارو رفته ممنون میشم نظرشو بگه

      پاسخ ها

      • زهرا

        ما فقط رفتیم عامریها نهار خوردیم. واقعا ارامش بخش بود. عاااالی بود.

      • نیکی

        من هتل یزد عکس آخریه رو رفتم تو میدان امیر چخماق عالی بود عالی

    • بدون نام

      هتل عباسی هم هست. اتقهاش هرکدوم اثر هنریه

      پاسخ ها

      • مهری افشاری

        هتل لاله یزد پارسال رفتم بسیار قشنگ و ارام بخش به طوری که دوست نداشتم از اونجا بیام

    • Shah K

      سلام. من الان ماه هتل داد اقامت داشتم. واقعن بی نظیره.. روز ی قاب دارین و شب ک چراغ ها روشن بشه انگار رفتین ی جای دیگه.. عالیه نما و شیک بودن هتل.. توی بهترین نقطه شهر هم هست ب راحتی به همه ی جاهای دیدنی دسترسی دارین.. صبحونه شونم واقعن پرفکت و نمونه س

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج