۹۸۳۵۲۶
۲۷ نظر
۵۰۲۳
۲۷ نظر
۵۰۲۳
پ

رهبری زنان؛ دلیل مشترک پیروزی کشور‌ها بر کرونا

این رهبران را با مردانی مقایسه کنید که در میان بحران با سرزنش دیگران، بگیر و ببند‌های قضایی و محکوم کردن رسانه‌ها مردم را گیج کرده و می‌ترساند. به دنبال نمونه‌هایی از رهبری واقعی در بحران کرونایی جهان هستید؟ از ایسلند تا تایوان و از آلمان تا نیوزلند زنان در حال نمایش قدرت خود برای مدیریت اوضاع آشفته خانواده انسانی هستند.

وب‌سایت عصرایران: این رهبران را با مردانی مقایسه کنید که در میان بحران با سرزنش دیگران، بگیر و ببند‌های قضایی و محکوم کردن رسانه‌ها مردم را گیج کرده و می‌ترساند.

به دنبال نمونه‌هایی از رهبری واقعی در بحران کرونایی جهان هستید؟ از ایسلند تا تایوان و از آلمان تا نیوزلند زنان در حال نمایش قدرت خود برای مدیریت اوضاع آشفته خانواده انسانی هستند. در حالیکه آمریکا با تمامی نهاد‌های قانونی‌اش در انتظار افزایش گرمای هوا برای نابودی کروناست، شیوع بیماری جهانی در فنلاند، ایسلند و دانمارک که از کشور‌های سرد جهان هستند، نشان می‌دهد که مدیریت زنانه در بطن خود این گرما را دارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از فوربس، بسیاری بر این باورند که این کشور‌ها کوچک، کم جمعیت یا جزیره‌ای بوده و استثنائات زیادی دارند، اما آلمان بزرگ و پرجمعیت است و در مقابل بریتانیا کشوری جزیره‌ای با تفاوت‌های فراوان. اما رهبران زن این کشور‌ها به ما نشان داده‌اند که با قدرت و شیوه‌های منطقی و در عین حال زنانه کنترل امور را در دست گرفته و موفق عمل کرده‌اند. اما آن‌ها چه چیزی به ما یاد می‌دهند؟

حقیقت

"آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان سریعا ایستاد و خطاب به هموطنان خود گفت که بیماری یک مشکل بزرگ است و می‌تواند بیش از ۷۰ درصد از جمعیت را مبتلا کند. او گفت:"موضوع جدی است"، "آن را جدی بگیرید". مرکل بیماری را جدی گرفت و مردم او را جدی گرفتند. تست کرونا در آلمان از همان ابتدای واقعه شروع شد. آلمان سریعا از مراحل انکار، خشم، ناآرامی، ترس و عدم شفافیت که در دیگر نقاط دنیا شایع بود، عبور کرد. آمار بیماری در آلمان با وجود شیوع و شناسایی زودتر بیماری، بسیار کمتر از همسایگان اروپایی‌اش اعلام شد. نشانه‌های کنونی نیز حکایت از کاهش محدودیت‌های قرنطینه در این کشور در آینده نزدیک دارد.

۷ زن و ۷ کشور موفق در مبارزه با کرونا

رهبری زنان؛ دلیل مشترک پیروزی کشور‌ها بر کرونا

"تسای اینگ-ون" رئیس منطقه تایوان از اولین کسانی بود که سریع‌ترین واکنش را نسبت به شیوع بیماری کرونا نشان داد. او در ماه ژانویه، درست زمانی که اولین نشانه‌های بیماری ظاهر شد، ۱۲۴ دستورالعمل را برای توقف شیوع ویروس معرفی کرد. او برخلاف روش‌های رایج آن زمان از قرنطینه سفت‌و‌سخت در دیگر نقاط جهان استفاده نکرد. این رهبر تایوانی تاکنون بیش از ۱۰ میلیون ماسک را به آمریکا و اروپا فرستاده است. به گزارش سی‌ان‌ان، مدیریت "تسای" در میان "بهترین واکنش‌های جهان" در مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا قرار گرفته و این منطقه تنها ۶ مورد مرگ را گزارش کرده است.

آمار جان‌باختگان کرونا در کشور‌هایی به رهبری زنان

رهبری زنان؛ دلیل مشترک پیروزی کشور‌ها بر کرونا آمار؛ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های اروپا- تا ۱۲ آوریل ۲۰۲۰

"جاسیندا آردرن" نخست‌وزیر نیوزلند نیز خیلی زود همه جا را قرنطینه کرد و با شفافیت کریستالی، زنگ هشدار را در این کشور به صدا درآورد. با وجود شناسایی ۶ مورد مبتلا در نیوزلند او قرنطینه خانگی برای مسافران ورودی به این کشور را اجباری کرد و در اندک زمانی ورود خارجی‌ها را ممنوع کرد. "وضوح و قاطعیت" نیوزیلند را از یک طوفان بزرگ نجات داد. در اواسط ماه آوریل آن‌ها تنها با ۴ مرگ مواجه شدند. در حالیکه برخی از کشور‌ها از حذف قرنطینه و محدودیت‌ها صحبت می‌کنند، "آردرن" به برخی از قوانین سخت‌گیرانه برای مبارزه با کرونا افزوده است. در حال حاضر نیز همه کسانی که از خارج به نیوزلند باز می‌گردند به مدت ۱۴ روز باید در مکان‌های مشخص شده از سوی دولت، قرنطینه شوند.

ایسلند تحت رهبری نخست‌وزیر "کاترین یاکوبسدوتیر" تست‌های رایگان ویروس کرونا را به همه شهروندان خود ارائه می‌کند. این موضوع کلید اصلی ممانعت از شیوع کرونا و درک دقیق از نرخ واقعی مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ است. بیشتر کشور‌ها تست کرونا را به افرادی با علائم اکتیو بیماری محدود کردند، اما ایسلند این تست را کامل و سراسری اجرا می‌کند.

تکنولوژی

با توجه به نسبت جمعیتی، ایسلند تا کنون ۵ برابر کره جنوبی تست غربالگری انجام داده است. ایسلند حدود ۳۶۴ هزار نفر و کره جنوبی بیش از ۵۱ میلیون نفر جمعیت دارند با این وجود نسبت تست‌های غربالگری کرونا در ایسلند نسبت به کره بیشتر برآورد می‌شود. ایسلندی‌ها همچنین با ایجاد یک سیستم غربالگری به مهار بیماری پرداختند و با استفاده از این روش مجبور به تعطیل کردن مدارس و دانشگاه‌ها نشدند.

"سانا مارین" فنلاندی در دسامبر سال گذشته جوانترین رهبر دولت در جهان شد. او برای مبارزه با کرونا از اینفلوئنسر‌ها در فضای مجازی استفاده کرد. اقدامی که شاید برای دیگر رهبران جهان هزاران سال طول بکشد. این زن جوان ۳۴ ساله فنلاندی اینفلوئنسر‌های فضای مجازی را در هر گروه و رده سنی جمع کرد و از آن‌ها خواست تا اطلاعات واقعی و مستند برای مدیریت بحران را در اختیار فالوئر‌های خود قرار دهند. او بر این باور بود که بسیار مردم روزنامه و اخبار آژانس‌های خبری را نمی‌خوانند.

عشق

"ارنا سولبرگ" نخست وزیر نروژ از ایده خلاقانه‌ای برای گفت‌و‌گوی مستقیم با کودکان کشورش از طریق تلویزیون استفاده کرد. او در یک کنفرانس کوتاه مطبوعاتی به سوالات آنلاین تمام کودکان کشور پاسخ داد و به آن‌ها گفت که احساس ترس در این شرایط کاملا طبیعی است. این شفافیت و حس مادرانه در کنار ماهیت کرونا باعث شد تا بسیاری از مردمِ هراسان نفس راحتی بکشند.

در مجموع برقراری احساس همدلی و مراقبت درونی این رهبران با جامعه، از دنیای دیگری می‌آید که همگی ما به خوبی آن را می‌شناسیم. در بسیاری از مواقع احساس می‌کنید دستان آن‌ها از پشت صفحات نمایشگر بیرون می‌آید تا صمیمانه شما را در آغوش کشیده و محبت نثارتان کند. چه کسی تصور می‌کرد که این رهبران چنین واکنش‌هایی به بحران نشان داده و کارنامه‌هایی درخشان ارائه دهند.

این رهبران را با مردان بزرگ و قوی‌ای مقایسه کنید که در میان بحران با سرزنش دیگران، بگیر و ببند‌های قضایی و محکوم کردن رسانه‌ها به شیطنت، مردم را گیج کرده و می‌ترسانند.

نتیجه سال‌ها تحقیقات متفاوت و گسترده نشان می‌دهد که رهبری زنان همواره متفاوت و سودمند بوده است. در مقابل بسیاری از نهادها، سازمان‌ها و کمپانی‌ها زنان را برای موفقیت به تقلید از رفتار‌های مردانه تشویق یا مجبور می‌کنند. با این وجود رهبران زن ۷ کشور جهان "کیس‌های مطالعاتی" خوب با ویژگی‌های منحصر به فرد برای رهبران هستند که تمایل به آموزش مدیریت بحران دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما در کشوری هستیم که یکی از دلایل آخرزمان رو قدرت گرفتن و رهبری زنان می دونند.در اینجا نرینگی ستایش می شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در حدیث داریم که از علائم آخرالزمان اینه که زنان بی حیا می شوند و سوار مرکب ها می شوند و موهای خود را به شکل کوهان شترها در می آورند.
        حالا تو کی هستی و چه کاره ای و چه نظری داری در برابر نص روایاتی که از معصومین علیهم السلام به ما رسیده

      • بدون نام

        در کشور مادخود زنان همدیگه رو می کوبند تا چه برسد به زنان همه فقط بهدقر و فر خود می رسند خیلی کار داریم به اینا برسیم

      • Hasti

        احسنت

      • بدون نام

        حضرت ع فرمودند هر قومی که زمام امورشان بدست زنان افتاد هلاک شدند

    • بدون نام

      منو ببرید این کشورا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وایسا تا ماهان ایر تو رو هم با خودش ببره

    • بدون نام

      عزیزم جمعیت نیوزیلند به زور ۵ میلیون نفره
      ایسلند همین طور
      دست گذاشتین روی یه سری کشور دور افتاده کم جمعیت

      حالا آلمان یه حرفی
      انصافا آنگلا مرکل عالی عمل کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ ربطی نداره . اتفاقا اپیدمی ها در کشورها و جمعیت های کوچیک زودتر رواج پیدا میکنن

      • بدون نام

        به جمعیت ربط نداره
        به شعور ربط داره
        یعنی دقیقا همون چیزی که ازش بویی نبردید

    • مهدی

      مصاحبه مرکل رو گوش کنید
      آدم کیف میکنه از این همه درایت و تدبیر
      البته اونجا آلمانه
      تو ایران اگه یه زن حق کاندید شدن در ریاست جمهوری داشته باشه، قطعا یکی از شروطش اینه که در جوانی از سفارت امریکا بالا رفته باشه!

    • ح

      رهبری آینده دنیا مال زنان هست

    • بدون نام

      بهتر است به جای این نتیجه گیری های جنسیتی به این نکته توجه شود هر کشوری که به واقعیت اهمیت داد و پنهان کاری و سیاسی کاری نکرد موفق بود.

    • mahsa

      زنده باد جامعه زنان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنده باد بها دادن به افراد کارامد ،چه زن چه مرد

    • رضا بنتلی مولسان

      افرین واقعا خوب عمل کردند اما باید بدونیم بجز المان بقیه کشورهای کوچک ثروتمند و پیشرفته ای هستند بنابراین جای تعجبی نداره دوما اینا تصمیم گیرنده اصلی نیستند و مشاورانشان تصمیم گیرنده هستند المان رو مطم`نم سوما الصلا در ایران شدنی نیست فک کن وضعمون با مردا اینه حالا یه زن بیاد کشورو متلاشی میکنه با اینهمه مشکلات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا باید بگی طی چند دهه مردها در ایران و کشورهای جهان سوم ثابت کردن توانایی مدیریت درست کشورهاشون رو ندارن

      • بدون نام

        کشورهای کوچک و ثروتمند و پیشرفته ای هستند چون با وجود اینکه یکهزارم منابع این کشور را ندارند به جای لش بازی و چهل سال مرگ فرستادن به این و اون و شرارت و کرم ریزی، مثل آدم کار و زندگی کردند و حاصلش را هم گرفتند

    • بدون نام

      به زن بودنشان قطعا ارتباط داره
      و در عین حال، به فرهنگی که این زنان در آن رشد کرده اند هم قطعا ارتباط داره
      بعنوان مثال، نقطه مقابل، در ایران نیلوفر ابتکار داریم و مینو محرز (قرنطینه مال عصرحجر و کمونیستهاست) و میرسیدی (کرونای بیچاره فقط یک سرماخوردگی ساده است) و خانم دکتر (همه کره جهان باید کرونا بگیرند) و اون زنه که موقع فتح راهداری با انگشت علامت V نشون میداد
      منظور اینکه همه موضوع به زن بودن مربوط نمیشه بلکه سطح فهم و شعور اون زن هم خیلی مهمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با وجود اینکه یک زن مدافع حقوق زنان هستم ولی جملات شما عالی بود

    • بدون نام

      در امریکا زن کلینتون هست که نه فقط کوچکترین قدمی برای کمک به مردم برنداشته بلکه حتی این شرایط را هم ابزاری برای تسویه حساب سیاسی با ترامپ میبینه یا اون زن احمق ابله به اسم پلوسی که فیلمش هست که موقع شیوع کرونا از لج ترامپ به ملت میگفت هیچی نیست اصلا نگران نباشید برید محله چینیها و باهاشون جشن بگیرید!! الان هم معلوم نیست جون ناقابلش رو برداشته و کدوم سولاخی قایم شده. پس حواستون باشه که اینطور هم نیست که همه زنها علیه السلام باشند. خوب و بد هست

      پاسخ ها

      • ماهی

        توروخدا نگید سولاخ
        سوراخ سوراخ سوراخ
        تکرار کنید لطفا سوراخ سوراخ سوراخ

      • بدون نام

        کلینتون قدرت اجرایی نداره الان ،چطور انتظار داری کسی که مقام و قدرت اجرایی نداره در تصمیم گیری های کلان کشورش موثر باشه آخه؟
        دریغ از ذره ای عقلانیت

        ولی با جمله آخر موافقم . در واقع کارامد بودن افراد مهمه ،نه جنسیتشون

      • بدون نام

        منفی اشتباه اومد

    • بدون نام

      اتفاقا هیچ ربطی به جنسیت نداره
      از کوزه همان برون تراود که در اوست
      فرهنگ مردم اون کشورها آدم تربیت میکنه چه مرد و چه زن
      و جنون و توحش مردم ایران و امریکا هم مینو محرز و عاطفه میر سیدی و مهرناز اسدی قراباغی و هیلاری کلینتون و الیزابت وارن و نانسی پلوسی و امثال این موجودات تربیت میکنه چه مرد و چه زن
      نگفتم فرهنگ مردم ایران و امریکا. چون مردم ایران و امریکا چیزی به نام فرهنگ ندارند. جنون و توحشی است که اسم فرهنگ بر آن نهاده اند

    • بدون نام

      البته در گذشته ها ی دور زنان ریس بودن وخوبم ریاست میکردن رفیق بازیم تو کارشون نبودحییف که بخاطر حجباهایشان بهم میپرند واینطور تربیتشان کردن نمیدانیم اخر وعاقبت زنانه کشور چه خواهدشد خدا کمکمان که این مملکت روی مهربانی و وفوره نعمت روببینه این چه سایه ایست که روی مملکته ما سایه انداخته و شادی رخت بر بسته وهمه مارو افسرده ترین ملت کردن ارزومندیم که حقیقت بر ملا شده م انسانها به سمت درستی حرکت کنند اراه درست چبست راهی ست که نه ضرر به خودت بزنی نه دیگران

    • سرباز ولایت

      به خدا قسم این راهش نیست
      دارین راه را اشتباه میرین
      در اون کشورهایی که زنها قدرت دارند فساد و فحشا به اوج رسیده
      مردم به همجنس خودشون روی آوردند و با حیوانات ازدواج میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج