جاباما
۹۹۲۹۳۰
۹ نظر
۶۰۷۸
۹ نظر
۶۰۷۸
پ

پودر بچه و این‌همه کاربرد؟

پودر بچه (که به پودر طلق یا تالک نیز شناخته می‌شود) اساساً به منظور لطافت پوست و جلوگیری از عرق‌سوزشدن پا‌ها مورد نوزادان استفاده قرار می‌گیرد. اما در این مقاله با دیگر کاربرد‌های این پودر آشنا خواهید شد که غریب به یقین پیش از این نمی‌دانستید. مثلاً اینکه در روز‌های بسیار گرم تابستانی جلوی تعرق را می‌گیرد یا اینکه می‌تواند جایگزین مام زیر بغل باشد!

وب‌سایت روزیاتو - رضا جهان‌آبادی: پودر بچه (که به پودر طلق یا تالک نیز شناخته می‌شود) اساساً به منظور لطافت پوست و جلوگیری از عرق‌سوزشدن پا‌ها مورد نوزادان استفاده قرار می‌گیرد. اما در این مقاله با دیگر کاربرد‌های این پودر آشنا خواهید شد که غریب به یقین پیش از این نمی‌دانستید. مثلاً اینکه در روز‌های بسیار گرم تابستانی جلوی تعرق را می‌گیرد یا اینکه می‌تواند جایگزین مام زیر بغل باشد! حتی اگر حیوان خانگی دارید می‌توانید به جای شامپو از این پودر برای شستشوی حیوانتان استفاده کنید و یا اینکه آن را توی کفش‌هایتان بپاشید تا بوی بد پا و کفش را از بین ببرد. در ادامه با پانزده ترفند جالب آشنا خواهید شد که در هر یک می‌توانید این پودر را جایگزین وسیله‌ای کنید تا مشکلات احتمالی‌تان به سادگی رفع شوند.

۱. پودر بچه را جایگزین شامپوی حیوانات کنید

پودر بچه و این‌همه کاربرد؟

احتمالاً می‌دانید که این پودر را می‌توان به جای شامپوی خشک به کار برد، به همین منوال نیز می‌توانید آن را جایگزین شامپوی حیوانات کنید. برای اینکه از شر بوی بد سگتان پس از جست‌وخیز فراوان راحت شوید می‌توانید کمی از این پودر را به پشم‌هایش بمالید و پس از مدتی کوتاه بدنش را بتکانید. این کار باعث می‌شود پشمشمان بسیار تمیز و لطیف شود.

۲. پودر بچه را جایگزین بوگیر کفش کنید

پودر بچه و این‌همه کاربرد؟

اکثر کفش‌ها پس از مدتی استفاده بوی بسیار بدی به خود می‌گیرند که در نتیجه‌ی تعرق مداوم پاست. برای آنکه این بوی بد را از بین ببرید کافی است شب‌ها کمی این پودر جادویی را در کفشتان بپاشید و صبح‌ها نیز پیش از آنکه کفشتان را بپوشید خوب تکانش دهید تا پودر باقی‌مانده بیرون بریزد. با توجه به اینکه این پودر جاذب رطوبت است هر نوع بوی بد را از بین می‌برد.

۳. با پودر بچه مورچه‌ها را از مکان زندگی‌تان دور نگه دارید

پودر بچه و این‌همه کاربرد؟

اینطور که پیداست مورچه‌ها اصلاً از بوی پودر بچه خوششان نمی‌آید! اگر جایی از محل زندگی یا کارتان را سراغ دارید که مورچه جمع کرده است کافی است کمی از این پودر استفاده کنید تا مورچه‌ها را فراری دهید. بهترین زمان استفاده از این ترفند نیز هنگامی است که به پیکنیک رفته‌اید و می‌خواهید غذاهایتان را از گزند مورچه‌ها در امان نگه دارید.

۴. با پودر بچه پوستتان را لطف نگه دارید

پودر بچه و این‌همه کاربرد؟

پودر بچه عملاً یک افترشیو بسیار مناسب است، هم برای آقایان و هم برای بانوان. کافی است کمی از پودر را روی پوستتان بمالید تا اثر تحریک تیغ را از بین ببرید. این ترفند برای افرادی که پوست حساسی دارند و استفاده از تیغ موجب التهاب پوست و ایجاد جوش می‌شود بسیار مفید خواهد بود. از سویی دیگر قیمت پودر بچه بسیار کمتر از افترشیو‌های معمولی است، اما دقیقاً همان کار را انجام می‌دهد.

۵. پودر بچه صداخفه‌کن جیرجیر کف‌های چوبی

پودر بچه و این‌همه کاربرد؟

صدای جیرجیر کف‌پوش‌های چوبی بسیار آزارنده است، اما با این ترفند می‌توانید مانع چنین صدا‌های آزاردهنده‌ای شوید. کافی است کمی از این پودر را روی مجلی بپاشید که جیرجیر می‌کند.

۶. پودر بچه می‌تواند جایگزین اسپری بدن باشد

پودر بچه و این‌همه کاربرد؟

اگر اسپری بدنتان تمام شد لزوماً مجبور نیستید در شرایطی پا به خیابان بگذارید که نگران بوی بدنتان هستید. پس از حمام یک مشت از این پودر را زیر بغلتان بمالید تا مانع بوی بد تعرق شوید.

۷. با پودر بچه می‌توانید پوستتان را مرطوب نگه دارید

پودر بچه و این‌همه کاربرد؟

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد پودر بچه مرطوب‌کننده‌ای بسیار قوی است. برای اینکه پوستتان را مرطوب نگه دارید، خصوصاً هنگامی که پوست اضافه‌ی پاشنه‌ی پا را می‌تراشید، کافی است کمی از این پودر را روی محل مورد نظر بپاشید.

۸. با پودر بچه می‌توانید کمدتان را خوشبو نگه دارید

پودر بچه و این‌همه کاربرد؟

اگر کمدتان بوی نا گرفته است می‌توانید برای رفع این بوی ناخوشایند از پودر بچه استفاده کنید. بدین‌منظور باید مقداری پودر بچه را درون ظرفی بریزید و چند ساعتی و یا طی شب در کمدتان نگه دارید. همچنین می‌توانید برای رفع بوی سیگار یا بوی بد فرش و موکت نیز از این پودر استفاده کنید.

۹. با پودر بچه می‌توانید ورق بازی را نرم و لطیف کنید

پودر بچه و این‌همه کاربرد؟

ورق‌های بازی معمولاً به هم می‌چسبند، اما با این ترفند می‌توانید ورق‌های نرم و لطیف داشته باشید. برای این کار همانطور که تصویر نیز مشخص است کافی است ورق‌ها را درون کیسه‌ای بگذارید و توی کیسه نیز کمی از این پودر بپاشید. بعد حسابی کیسه را تکان دهید.

۱۰. با پودر بچه مانع ساییده‌شدن و التهاب پوست شوید

پودر بچه و این‌همه کاربرد؟

این ترفند خصوصاً برای افرادی بسیار مفید خواهد بود که با گرمای هوا و پیاده‌روی در معرض ساییده‌شدن و التهاب پوست قرار می‌گیرند؛ بنابراین پیش از آنکه پیاده‌روی‌تان را آغاز کنید پودر بچه را در محل‌هایی بمالید که معمولاً دچار چنین التهابی می‌شوند. بدین‌ترتیب از بروز چنین التهابی در امان خواهید بود.

۱۱. با پودر بچه مانع تورم پا شوید

پودر بچه و این‌همه کاربرد؟

کفش‌های پاشنه‌بلند زیبایی بی‌حد و حصری دارند، اما اگر از خانم‌ها بپرسید خواهند گفت که پوشیدنشان آن هم به مدت طولانی اصلاً خوشایند نیست. این نوع کفش‌ها موجب تورم پا می‌شوند و برای جلوگیری از تورم پا و مشکلات مشابه می‌توانید کمی پودر بچه درون این کفش‌ها بپاشید.

۱۲. پودر بچه می‌تواند از پژمردن گل و گیاهانتان جلوگیری کند

پودر بچه و این‌همه کاربرد؟

برای حفاظت از گل و گیاهانتان در مقابل انواع آفت‌ها کافی است مقداری از این پودر به ریشه‌شان بپاشید. بدین‌ترتیب تمام حشرات و آفت‌ها از آن‌ها دوری می‌کنند.

۱۳. اگزمای پوستی را با پودر بچه رفع کنید

پودر بچه و این‌همه کاربرد؟

اگر دچار اگزمای پوستی شده‌اید برای جلوگیری از خواش آن نواحی کافی است کمی از این پودر را رویش بمالید تا اثر التهاب کاهش یابد.

۱۴. ماندگاری ماتیک را با پودر بچه بیشتر کنید

پودر بچه و این‌همه کاربرد؟

برای آنکه ماندگاری ماتیکتان بیشتر شود کافی است پس از آنکه ماتیک را به لب مالیدید یک تکه دستمال کاغذی روی لب‌ها بگذارید آهسته کمی از این پودر را روی لب‌ها بپاشید. سپس یک بار دیگر لب‌هایتان را ماتیک بزنید.

۱۵. با پودر بچه مانع بود بد لیتِرباکس شوید

پودر بچه و این‌همه کاربرد؟

بوی لیترباکس حیوان خانگی‌تان را می‌توانید با پودر بچه رفع کنید. همچنین برای اینکه لیترباکس در فواصل نظافت بوی خوشی داشته باشد می‌توانید مقداری از این پودر را درون ظرفی بریزید و روی آن بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی 11

      ممنون، عالی بود

    • ایرانیم

      عاااالی

    • ..

      چشمم روشن ورق ؟ در مملکت اسلامی ترویج ورق بازی می کنید و قمار رواج می دهید

      پاسخ ها

      • دکتر

        منم تعجب کردم. برترین ها حواست باشه.

    • بدون نام

      ورقِ بازی !!!!!!!!

    • trissa

      واقعا کاربردهای پودر بچه برای پوست درست هستش حتی برای قارچ پوستی هم خوب هستش

    • بدون نام

      بسیار مطلب مفیدی بود.سپاس ازشما

    • بدون نام

      حالا همتون توی خونه از این ورقا دارید، میاین اینجا میگید فلان!

    • بدون نام

      یه سوال زیر بغل میمالیم خمیر نمیشه ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج