جاباما
۱۱۱۸۶۴۷
۱ نظر
۵۰۲۵
۱ نظر
۵۰۲۵
پ

چراغ راهنمایی‌آبی و هات‌چاکلت با پنیر!

مروری بر آداب‌و‌رسوم عجیب‌و‌غریب بعضی کشور‌ها که کمتر شنیده شده و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند.

روزنامه خراسان: مروری بر آداب‌و‌رسوم عجیب‌و‌غریب بعضی کشور‌ها که کمتر شنیده شده و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند.

در سال‌های اخیر، این‌که مسافران آداب‌و‌رسوم و خوراکی‌های غیرمعمول کشور‌هایی را که به آن جا سفر کردند، در فضای‌مجازی با یکدیگر به اشتراک بگذارند، اتفاق پرتکراری شده است. در بستر شبکه‌های اجتماعی، مردم از سراسر جهان برخی از آداب و رسوم عجیب‌وغریب و شگفت‌انگیز را که بیش از همه آن‌ها را در باره کشور‌های دیگر متحیر می‌کند، به اطلاع دیگران می‌رسانند. یکی از این تصاویر، عکس پرچم کشور نپال به‌عنوان تنها پرچم غیر مستطیل است که تصویر آن را می‌بینید.

چراغ راهنمایی‌آبی و هات‌چاکلت با پنیر!

چراغ آبی، نشانه حرکت!

کجا؟ ژاپن| فرهنگ دیگری که مورد توجه افراد قرار گرفته، چراغ راهنمای آبی در ژاپن است. دلیل این اتفاق هم آن است که در زبان ژاپنی فقط یک کلمه برای آبی و سبز وجود دارد و از آن‌جایی‌که دولت مایل به تغییر کلمات نبوده، طی فرمانی آبی‌ترین طیف رنگ سبز را برای چراغ‌های راهنمایی تعیین کرده تا هم از لحاظ فنی سبز باشد و هم اگر همچنان آبی نامیده شد، اشکالی به وجود نیاید. با آن‌که ژاپنی‌های مدرن تفاوتی آشکار میان آبی و سبز قائل هستند، اما همچنان هم‌پوشانی دو رنگ آبی و سبز در فرهنگ و زبان ژاپنی ریشه دارد.

چراغ راهنمایی‌آبی و هات‌چاکلت با پنیر!

شکلات داغ همراه با چاشنی پنیر مرزه!

کجا؟ کلمبیا| در کلمبیا می‌توانید یکی از عجیب‌ترین نوشیدنی‌های دنیا را بچشید. در این کشور برای آماده کردن این نوشیدنی، پنیر نرم را کف فنجان قرار می‌دهند تا در انتهای فنجان بعد از اضافه کردن نوشیدنی گرمی که با شکلات تلخ درست می‌شود، ذوب شود.

چراغ راهنمایی‌آبی و هات‌چاکلت با پنیر!

یک عالمه ماهی سالم در یک تن!

کجا؟ سوئد| یکی دیگر از تصاویر گیج‌کننده درباره غذا‌های عجیب در جهان، یک غذای خاص سوئدی به‌نام سورسترمینگ است که تصویرش گویای همه چیز است و از شاه ماهی تخمیر شده تهیه می‌شود. این غذا روی تکه‌ای نان پهن و با سیب‌زمینی آب پز و سالاد سرو می‌شود.

چراغ راهنمایی‌آبی و هات‌چاکلت با پنیر!

درست کردن شیرینی با سینه‌مرغ!

کجا؟ ترکیه| یکی از جاذبه‌های ترکیه همین شیرینی تاووک گوگسو است که یکی از بهترین شیرینی‌های ترکیه محسوب می‌شود. این خوراکی خاص، یک پودینگ شیر ترکی است که با سینه مرغ خرد شده تهیه می‌شود و به‌عنوان یک میان وعده سنتی و اصیل ترکی جایگاه ویژه‌ای دارد. طبق افسانه‌ها، این شیرینی هنگامی ابداع شد که یک سلطان عثمانی از آشپزهایش خوراکی شیرین را درخواست کرد و تنها ماده خوراکی موجود در آشپزخانه برای تهیه دسر، مرغ بود! در حقیقت گوشت سفید از آن رو در طبخ تاووک گوگسو به کاربرده می‌شود که بافت کش سانی و غلیظی به دسر می‌دهد و طبخ طولانی مدت این گوشت در کنار شیر، نشانی از طعم گوشت مرغ به جا نمی‌گذارد. وقتی امتحانش کنید متوجه می‌شوید طعم تاووک گوگسو بیشتر شبیه پودینگ برنج است، با این فرق که در طبخ این دسر از برنج استفاده نمی‌کنند. برای مزه‌دار کردن این دسر خاص، از دارچین و وانیل بسیار استفاده می‌شود.

چراغ راهنمایی‌آبی و هات‌چاکلت با پنیر!

داشتن ۲ گذرنامه برای همه شهروندان!

کجا؟ روسیه| به گفته Bored Panda، همه شهروندان روسیه دو گذرنامه دارند! یکی به عنوان گذرنامه ملی عمل می‌کند و بیشتر به‌عنوان شناسنامه به‌کار برده می‌شود و دیگری عموما برای سفر به خارج از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشابه این اتفاق، تقریبا در هیچ کشور دیگری وجود ندارد که هر فرد، دو گذرنامه داشته باشد.

نگهداری از شام کریسمس در وان حمام!

کجا؟ اسلواکی|در اسلواکی، یک کپور زنده را قبل از این که برای شام کریسمس خانواده آماده شود، به مدت یک یا دو روز در وان حمام نگهداری می‌کنند. این اتفاق، یکی از عجیب‌و‌غریب‌ترین رسوم جهان محسوب می‌شود.

چراغ راهنمایی‌آبی و هات‌چاکلت با پنیر!

خشک کردن لباس به شیوه‌ای خاص!

کجا؟ سنگاپور|در سنگاپور، بعد از شستن لباس‌ها آن‌ها را روی یک سری میله‎های بامبو قرار می‌دهند و از سوراخ‌هایی خارج از پنجره‌های آشپزخانه آویزان می‌کنند، درست مثل چوب‌های پرچم که از کوچه‌ها آویزان می‌شود! این سیستم منحصر به فرد امکان خشک کردن لباس را در شهر‌های مرطوبی که فضای باز برای خشک کردن لباس‌ها کمیاب است، فراهم می‌کند.

چراغ راهنمایی‌آبی و هات‌چاکلت با پنیر!

خیابان‌هایی بدون اسم و شماره!

کجا؟ کاستاریکا| در کاستاریکا، بیشترجاده‌ها نام و شماره ندارند و در عوض مردم از نشان‌های برجسته و قابل مشاهده برای نشانی دادن استفاده می‌کنند، مثلا یک پرچم یا میدان خاص و ....

برش‌دهنده پنیر، وسیله‌ای ضروری در آشپزخانه!

کجا؟ سوئد|یک وسیله ضروری در آشپزخانه هر سوئدی یک برش‌دهنده پنیر است، زیرا آن‌ها به جای استفاده از چاقو، از این ابزار خاص و ظریف برای برش دادن قطعات پنیر استفاده می‌کنند. نکته جالب، ضروری بودن داشتن این وسیله در آشپزخانه هر خانه در سوئد است.

چراغ راهنمایی‌آبی و هات‌چاکلت با پنیر!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اون کنسرو ماهی رو نفهمیدم چی اش عجیبه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج