adexo3
۱۱۲۶۵۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

زندگی یک «شیزوفرنی» در قاب دوربین

حالات مختلف یک بیمار شیزوفرنیک موضوعی است که «جولیا سایبولارتز» در مجموعه عکس‌های «ریاضیدان» خود به آن پرداخته است.

ایسنا: حالات مختلف یک بیمار شیزوفرنیک موضوعی است که «جولیا سایبولارتز» در مجموعه عکس‌های «ریاضیدان» خود به آن پرداخته است.

عکاسان از جمله هنرمندانی هستند که برای دقت به نکات ریز دنیای اطراف و به تصویر کشیدن احساسات ناگفتنی شهرت دارند. زندگی روزمره مردی که بیش از ۲۰ سال از عمرش را با بیماری روانی شیزوفرنی درگیر است، سوژه‌ مجموعه عکس‌های جولیا سایبولارتز شده است.

«اسلاوک کوزمالا» در اصل پسرخاله عکاس است که در این مستند بی‌کلام داستان زندگیش روایت شده است. سایبولارتز در این عکس‌ها اسلاوک را در حالات مختلف از جمله تکیه داده به تنه درخت و در حال تماشای یکی از اعضای خانواده‌اش در خواب نشان داده تا گوشه‌هایی از تنهایی او را به تصویر بکشد.

زندگی یک «شیزوفرنی» در قاب دوربین

به گزارش هافینگتون پست، این هنرمند درباره سوژه خاص عکس‌هایش گفت: من تحت تأثیر دیدگاه بی‌همتای اسلاوک نسبت به دنیا و رویکرد مثبت وی نسبت به چالش‌های مهم زندگی‌اش قرار گرفتم. اسلاوک پسرخاله من است، اما من او را دوست خود می‌دانم. ما سال‌های زیادی را در کنار هم گذراندیم، با هم بزرگ شدیم و تعطیلات زیادی را با هم سپری کردیم.

این عکاس کارهای خود را مستندگونه نمی‌داند، بلکه به زعم خودش این‌ها کارهایی هستند که مرز بین واقعیت و خیال را از بین می‌برند. تمام پس زمینه‌ها و مناظر مجموعه «ریاضیدان» دست‌نخورده و مربوط به زندگی روزمره سوژه هستند تا مخاطب مستقیما با آنچه اسلاوک در طول روز با آن برخورد دارد، روبرو شود.

سایبورلاتز در پایان مصاحبه‌اش با هافینگتون‌پست اظهار داشت: عکس‌های این مجموعه قرار است چگونگی به چالش کشیده شدن و تقویت تعاملات روزانه توسط یک بیماری را نشان دهد. این تصاویر به جای این که به تنهایی توضیح‌دهنده‌ی یک حالت باشند، لحظاتی را به ثبت رساندند که مخاطب را به یک روایت جمعی می‌رساند.

زندگی یک «شیزوفرنی» در قاب دوربین

زندگی یک «شیزوفرنی» در قاب دوربین

زندگی یک «شیزوفرنی» در قاب دوربین

زندگی یک «شیزوفرنی» در قاب دوربین

زندگی یک «شیزوفرنی» در قاب دوربین
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج