جاباما
۱۲۱۵۳۰۲
۱ نظر
۲۵۵۸
۱ نظر
۲۵۵۸
پ

معروف‌ترین پل‌‌های معلق ایران را می‌شناسید؟

پل‌ های معلق مدرن نخستین با در اوایل قرن ۱۹ ساخته شدند و کاربرد آن‌ها به تردد عابرین و وسایل نقلیه خلاصه می‌شد، اما به مرور زمان به دلیل ساختار و ظاهر متفاوت و القای هیجان مورد توجه گردشگران نیز قرار گرفتند

لست سکند: پل‌ های معلق مدرن نخستین با در اوایل قرن ۱۹ ساخته شدند و کاربرد آن‌ها به تردد عابرین و وسایل نقلیه خلاصه می‌شد، اما به مرور زمان به دلیل ساختار و ظاهر متفاوت و القای هیجان مورد توجه گردشگران نیز قرار گرفتند و امروزه در سراسر دنیا تردد میان پل‌ های معلق جنبه گردشگری پیدا کرده است. ایران هم از قضیه مستثنی نیست و پل‌ های معلق در ایران هم از جاذبه‌های پرطرفدار محسوب می‌شوند. از این جهت تصمیم گفتیم در این مطلب شما را با برخی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین پل های معلق در ایران آشنا کنیم.

پل معلق پیرتقی

 

  • آدرس: استان اردبیل، شهرستان خلخال، شهر هشتجین، میان رودخانه‌های گیوی چای و قزل اوزون

  • اندازه: ۱۶۵ متر طول، ۶۰ متر ارتفاع و ۱۰۰ سانتی متر عرض

  • تاریخ اتمام ساخت: ۱۳۸۸

اگر در فصل بهار دنبال یک مقصد گردشگری مهیج و در عین حال خوش آب‌ و هوا هستید، کافی است به شهرستان خلخال سفر کنید تا از طبیعت چشم‌نواز این منطقه و پل معلق پیرتقی اردبیل لذت ببرید. این پل معلق زیبا که روی دره‌ شهر هشتجین واقع شده است به نام پل هشتجین هم شهرت دارد. جالب است بدانید که پل معلق هشتجین اردبیل در ابتدا برای استفاده ساکنان محلی احداث شده بود و محل اتصال دو روخانه‌‌ گیوی چای و قزل اوزن بود، اما به مرور، زیبایی این منطقه گردشگران را به سمت بازدید از این پل معلق جذب کرد تا هیجان عبور از روی آن را تجربه کنند و تبدیل به یکی از پل های معلق ایران شد. گرچه به گفته‌ سازمان محیط زیست عبور از روی این پل معلق اردبیل چندان با اصول ایمنی مطابقت ندارد، پس بهتر است اگر به این منطقه آمدید به نکات ایمنی توجه لازم را داشته باشید.

 

معروف‌ترین پل‌‌های معلق ایران را می‌شناسید؟
معروف‌ترین پل‌‌های معلق ایران را می‌شناسید؟

پل معلق نهج البلاغه (پل آسمان)

 

  • آدرس: استان تهران، شهر تهران، بوستان نهج البلاغه

  • اندازه: ۲۸۰ متر طول، ۶۵ متر ارتفاع (ارتفاع حداکثری ۸۰ متر) و عرض ۲ متری

  • تاریخ اتمام ساخت: آباه ماه ۱۳۹۷

اگر در تهران زدگی می‌کنید و زمان کاری فقط به شما اجازه‌ رفع خستگی کوتاهی را می‌دهد، بوستان نهج‌الباغه قطعا برای شما گزینه‌ مناسبی است. بوستان نهج البلاغه در یکی از دره‌های تهران واقع شده است و به دلیل درختان و طبیعت زیبایش، محیطی مناسب برای وقت گذرانی محسوب می‌شود. نکته‌ جالب‌تر این است که یکی از پل‌ های معلق در ایران در این بوستان زیبا و بزرگ واقع شده است. این پل معلق، بوستان نهج ‌البلاغه را به بوستان پردیسان متصل می‌کند و قابلیت عبور یا توقف ۲۰۰ نفر را در عین واحد دارد. در کنار دسترسی مناسب پل نهج البلاغه، گردشگران می‌توانند طبیعت‌گردی و دوچرخه سواری کنند. پل معلق نهج البلاغه با عنوان پل معلق آسمان نیز شناخته می‌شود. نکته‌ بسیار مهم درباره‌ پل معلق آسمان این است که شما می‌توانید تجربه‌ مهیج عبور از یک پل معلق بزرگ را در کمال امنیت و ایمنی داشته باشید.

معروف‌ترین پل‌‌های معلق ایران را می‌شناسید؟
معروف‌ترین پل‌‌های معلق ایران را می‌شناسید؟

پل معلق هیر

 

  • آدرس: استان اردبیل، شهر هیر، دره دربند

  • اندازه: ۱۲۰ متر طول، ۸۰ متر ارتفاع ۱۲۰ سانتی متر عرض

  • تاریخ اتمام ساخت: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

اگر به دنبال تجربه‌ای فوق‌العاده هستید و به هیجان زیادی احتیاج دارید، فقط کافی است به سمت جنوب استان اردبیل بروید و از روی اولین پل معلق ایران که از شیشه است عبور کنید. عرشه‌ این پل معلق اردبیل از شیشه ساخته شده و کاملا قوسی شکل است. البته اگر بدانید این پل اولین پل معلق شیشه‌ای جهان است، هیجان بازدید از پل معلق هیر بیشتر هم می‌شود که هنگام عبور از روی آن روخانه‌ پرخروش هیر را زیر پایتان می‌بینید و در یک سمت زیبایی کوه سبلان پیش چشمتان است در سمت دیگر کوه‌های باغرو را خواهید دید که مجموعه‌ این‌ها زیبایی گذر از اولین پل معلق شیشه‌ای ایران و جهان را برای شما چندین برابر می‌کند. همچنین اطراف این پل، امکاناتی مثل زیپ لاین، بگ جامپ و پرش از ارتفاع ایجاد شده است که شرایط را برای تجربه بالاترین سطح هیجان در این منطقه فراهم می‌کند.

 

معروف‌ترین پل‌‌های معلق ایران را می‌شناسید؟

پل دره خزینه

 

  • آدرس: استان لرستان، شهرستان پلدختر، روستای دره خزینه

  • روستای دره خزینه شهرستان پلدختر

  • اندازه: ۱۱۲ متر طول، ۸۵ متر ارتفاع

  • تاریخ تخریب: ۶ فروردین ۱۳۹۷

ناراحت کننده است که اکنون باید درباره یکی از بزرگترین پل‌ های معلق ایران و خاورمیانه بنویسم که سال ۹۷ به دست افرادی ناشناس تخریب شد. پل دره خزینه یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان پلدختر بود که به عنوان یکی از مرتفع‌ترین پل‌ های خاور میانه نیز شناخته می‌شد. اما به هر حال بهتر است که بازدید از شهرستان زیبای پلدختر را از دست ندهید، هر چند جای پل چوبی مرتفع و زیبا آن که از روی رودخانه‌ خروشان رد می‌شد، هم اکنون بسیار خالی است.

معروف‌ترین پل‌‌های معلق ایران را می‌شناسید؟

 

پل معلق مشگین شهر

 

  • آدرس: استان اردبیل، شهر مشگین شهر، بخش غربی پارک جنگلی مشگین شهر

  • اندازه: ۳۶۵ متر طول ۸۰ متر ارتفاع و ۲ متر عرض

  • تاریخ اتمام ساخت: ۱۳۹۴

انگار باید اردبیل را شهر پل‌ های معلق ایران بنامیم. پل معلق مشگین شهر هم اکنون یکی از طولانی‌ترین پل های معلق خاورمیانه است که بر بلندای پارک جنگلی مشگین شهر واقع شده است و به شما فضایی برای بهره بردن از طبیعت مطلوب استان اردبیل را می‌دهد. این پل معلق بخشی از مجموعه گردشگری «نورسبلان» یا «خیاو تاگیردولی» است و همین امر سبب می‌شود که در این منطقه از سیر امکانات تفریحی و رفاهی هم بهره‌مند باشید و هم چنین عبور از پل معلق مرتفعی را مطابق با تمامی شرایط ایمنی تجربه کنید.

 

معروف‌ترین پل‌‌های معلق ایران را می‌شناسید؟

پل معلق نمک آبرود

 

  • آدرس: استان مازندران، شهرک نمک آبرود، قله دیو

  • اندازه: ۱۵۰ متر طول و ۴۵ متر ارتفاع

نمک آبرود با امکاناتی بکر و زیبا همواره مقصدی مناسب برای طبیعت‌گردان با سلیقه‌های گوناگون است. در فهرست پل‌ های معلق ایران هم نامی از نمک آبرود است. برای رسیدن به این پل معلق زیبا که بسیار یادآور عکس‌ها و فیلم‌های سینمایی است؛ سوار خط دوم تله کابین نمک‌آبرو شود و لذت عبور از پل معلق ساخته شده از چوب و طناب با عرض کم را تجربه کنید، در این صورت از دیدار طبیعت بکر منطقه هم قطعا به وجد می‌آیید. پل معلق نمک‌آبرود یکی از بهترین مقاصد برای ماجراجویی در طبیعت است.

 

معروف‌ترین پل‌‌های معلق ایران را می‌شناسید؟

پل معلق کوه صفه

 

  • آدرس: استان اصفهان، شهر اصفهان، بلوار شهدا صفه

  • اندازه: ۱۱۰ متر طول و ۴۵ متر ارتفاع

بیشتر ما، اصفهان را به گنبدهای آبی و کاشی‌کاری‌های خیره‌کننده‌اش می‌شناسیم، اما حتما برای شما جالب است که بدانید در این شهر پل معلق نیز وجود دارد. پل معلق کوه صفه در گردنه‌ باد و در مجاورت ایستگاه تله کابین کوه صفه واقع شده است. ارتفاع زیاد و عرض کم این پل که از جنس چوب و با طناب ساخته شده است، هیجان عبور از روی آن را چندین برابر می‌کند.

پل معلق کوه صفه به صورت موازی با تله کابین کوه صفه ساخته شده است. پل معلق کوه صفه ۱۱۰ متر طول دارد و ارتفاع آن حدود ۴۵ متر است. هنگام عبور از روی این پل مهیج، تمام توجه شما به عبور از پل خواهد بود و شاید کمتر به مقصد پیش رویتان فکر کنید. پس اگر به اصفهان سفر کردید، پل معلق صفه برای شما تجربه‌ای متفاوت در کنار سایر اماکن دیدنی خواهد بود.

 

معروف‌ترین پل‌‌های معلق ایران را می‌شناسید؟

پل معلق آبیدر

 

  • آدرس: استان کردستان، شهر سنندج، پارک جنگلی آبیدر

  • اندازه: ۳۲۰ متر طول، ۹۸ متر ارتفاع و ۱۲۰ سانتی متر عرض

  • تاریخ اتمام ساخت: ۱۳۹۹

پل معلق آبیدر در کنار زیپ لاین آبیدر در سال ۹۹ به عنوان جاذبه گردشگری شهر سنندج افتتاح شده است. پل معلق آبیدر به علت ارتفاع زیاد و همچنین واقع شدنش روی پارک جنگلی این منطقه، منظره‌ای زیبا و طبیعتی جذاب را پیش چشم شما قرار خواهد داد.

معروف‌ترین پل‌‌های معلق ایران را می‌شناسید؟
معروف‌ترین پل‌‌های معلق ایران را می‌شناسید؟

 

سخن آخر

 

در نهایت توصیه‌ ما به شما، سفر به این مقاصد به خصوص استان اردبیل است. زیرا همزمان می‌توانید از چندین پل معلق بازدید کنید. اگر در سفر کردن شخصیت شما به گونه‌ای است که به دنبال هیجان و تجربه‌اید، اصلا بازدید از پل‌ های معلق ایران را از دست ندهید، اما قبل از انتخاب این مقاصد به نکات ایمنی، فصل بازدید از این پل‌ها و همچنین ویژگی‌های فردی خود بسیار دقت کنید. برای مثال اگر ترس از ارتفاع دارید، احتمالا پل‌ های معلق و عبور از آن‌ها برای شما تجربه‌ مثبتی نیست، اما اگر همه‌ نکات را در نظر گرفته‌اید به جاده بزنید و هیجان را تجربه کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      برای نمک آبرود خیلی قشنگ بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج