adexo3
۱۲۸۹۸۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طنز؛ مصادیق منکراتی گردشگران خارجی!

طرحی در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال بررسی است که در آن بحث امر به معروف و نهی از منکر گردشگران خارجی هم لحاظ شده است تا آنها هم به راه راست هدایت بشوند.

ایسنا: طرحی در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال بررسی است که در آن بحث امر به معروف و نهی از منکر گردشگران خارجی هم لحاظ شده است تا آنها هم به راه راست هدایت بشوند. این طرح مانند دیگر طرح‌های خوب مجلس با واکنش منتقدان مواجه شده است و بسیاری گفته‌اند که گردشگر خارجی نیازی به امر به معروف و نهی از منکر ندارد و آنها همه ضوابط کشور ما را رعایت می‌کنند.

اما شما بهتر از من می‌دانید که گردشگران خارجی در کشور ما به دنبال فسق‌وفجور، اباحه‌گری، تساهل‌وتسامح و مخصوصا کشف حجاب هستند تا جوانان ما را فریب بدهند. بنده در این فرصت چند مورد از مصادیق منکراتی گردشگران خارجی را عنوان می‌کنم و از طرح کمیسیون فرهنگی دفاع می‌کنم.

۱- مشروبات الکلی: برعکس ما ایرانی‌ها که روزانه آب و چای می‌خوریم تا آب بدن‌مان تامین بشود خارجی‌ها متاسفانه از انواع مشروبات الکلی استفاده می‌کنند. آنها از وقتی که پای‌شان را به داخل کشور می‌گذارند دقیقا مثل ما که پای‌مان را به خارج کشور می‌گذاریم به دنبال بار و دیسکو و مشروب می‌گردند و چون زهرماری پیدا نمی‌کنند دست‌ به دامان فروشنده‌های غیرمجاز می‌شوند. فروشنده‌های غیرمجاز هم یا برای‌شان مشروب پلمب خارجی تاریخ روز می‌آورند یا مشروب دست‌ساز غیرقانونی ساخت داخل را تقدیم‌شان می‌کنند. گردشگران خارجی با دیدن مشروب ساخت کشور خودشان در ایران شگفت‌زده می‌شوند و از خوردن مشروب مرغوب دست‌ساز داخلی از خودبی‌خود می‌شوند و به ابنیه تاریخی ما صدمه می‌زنند. بعد هم که به کشور خودشان بازگشتند می‌گویند در ایران همه چیز هست و ارزان هم هست و ایرانی‌ها خیلی دست‌ودلبازند!

۲- مسئله پوشش: در بحث پوشش کاری به کار این ندارم که آقایان گردشگر خارجی شلوارک می‌پوشند و خانم‌های‌شان شلوار. می‌دانم که اغلب بدن‌شان پوشیده است و رعایت می‌کنند. اما آنها چیزی دارند که نمی‌توانند از دید مرد نامحرم ایرانی پنهان کنند و آن چیز بسیار مفسده‌انگیز است و آدمی را در هاویه گناه می‌اندازند. من اگر جای مجلسی‌ها بودم ورود هر گونه گردشگر بور را به کشور قدغن می‌کردم. به هر حال ما ملتی هستیم مومشکی و چشم‌سیاه و آنها ملت‌هایی هستند بور و چشم‌آبی. یعنی هم آنها برای ما می‌میرند و هم ما برای آنها هلاکیم و این مرگ و آن هلاکت چیزی نیست جز پنبه و آتشی که اگر گُر بگیرد خاموش کردنش به این سادگی‌ها نیست.

۳- مسئله نسبت: این خارجی‌ها وقتی در کشور خودشان هم هستند معلوم نیست چه نسبتی با هم دارند. اینجا هم که می‌آیند تفکیک کردن‌شان خیلی مشکل است. من خودم بارها دیده‌ام که گردشگران خارجی با هم در ایران آشنا شده‌اند. یک بار در کاشان دیدم که یک فرانسوی با یک کره‌یی دوست شده بود و زبانم لال هی با هم می‌رفتند و می‌آمدند. یعنی تفکیک جنسیتی گردشگران خارجی نه فقط از لحاظ اخلاقی بلکه از نظر ژنتیک بشری هم مهم است. یعنی ما اگر الآن سخت نگیریم ممکن است نسل بعد فرانسوی‌ها چشم‌بادامی بشوند که این خوب نیست.

باقی بقای‌تان!

رضا ساکی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج