۱۳۰۱۰۱۳
۹۷۴۷
۹۷۴۷
پ

عکس‌های عجیبی که باور نمی‌کنید واقعی باشند!

عکس‌هایی که در اینجا می‌بینید آنقدر عجیب و جالب هستند که احتمالا جعلی به نظرتان می‌رسند؛ در حالیکه صحنه‌ها و مناظری کاملا واقعی را به تصویر می‌کشند.

فرادید: تکنیک‌های دستکاری عکس این روز‌ها آنقدر پیشرفته هستند که دیگر نمی‌توانیم برای تشخیص واقعی یا جعلی بودن عکس‌ها فقط به چشممان اعتماد کنیم. هر موجود عجیب و غریبی را می‌شود خیلی راحت در عکس‌ها خلق کرد و موقعیت‌های غیرمنتظره و شگفت‌آور را می‌توان طوری جعل کرد که کاملا واقعی به نظر برسند.

بعضی‌وقت‌ها عکس‌هایی می‌بینیم که مطمئنیم واقعی هستند، اما بعد معلوم می‌شود که کسانی با اهداف خاصی آن‌ها را جعل کرده‌اند. اما برعکس این هم صادق است. بعضی وقت‌ها ممکن است در شبکه‌های اجتماعی یا وبسایت‌های مختلف عکس‌هایی کاملا واقعی را ببینیم که به خاطر عجیب و غریب بودنشان فکر کنیم دستکاری‌شده و غیر واقعی هستند.

تصاویری که در اینجا می‌بینید از همین نوع دوم هستند؛ عکس‌هایی واقعی که موقعیت‌ها یا چیز‌هایی عجیب را به تصویر می‌کشند؛ آنقدر عجیب که باور واقعی بودن عکس‌ها را مشکل می‌کنند!

۱. آب‌های شفاف

عکس‌های عجیبی که باور نمی‌کنید واقعی باشند!

دریاچه Morrison’s Quarry در نزدیکی اتاوای کانادا آب‌های بسیار شفافی دارد و به همین خاطر بهشتی برای غواصان تفریحی است. هواپیمای غرق شده در ساحل این دریاچه یکی از جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای است که غواصان عاشق عکس گرفتن با آن هستند.

۲. خرگوش صورتی غول‌آسا

عکس‌های عجیبی که باور نمی‌کنید واقعی باشند!

این عروسک عجیب و شگفت‌انگیز در سال ۲۰۰۵ در ارتفاع ۱۵۰۰ متری کوهستان‌های شمال ایتالیا قرار داده شد. این خرگوش حدودا ۶۰ متری را گروهی از هنرمندان اتریشی با پارچه و کاه ساخته بودند. سازندگان انتظار داشتند که این عروسک نرم و پشمالو تا سال ۲۰۲۵ دوام بیاورد، اما خرگوش صورتی در سال ۲۰۱۶ دیگر تقریبا به طور کامل دچار پوسیدگی شد و از هم پاشید.

۳. گالیور، غول مهربان

عکس‌های عجیبی که باور نمی‌کنید واقعی باشند!

مجسمۀ گالیور غول‌آسا تا قبل از سال ۲۰۱۱ بزرگترین مجسمۀ سیمانی دنیا بود. این مجسمۀ توخالی را هنرمندی به اسم جیمز بویل در سال ۱۹۷۶ ساخت. این مجسمه که ۳۰ متر طول داشت به تدریج حالتی بی‌ثبات پیدا کرد و در نتیجه مسئولان محلی تصمیم به برچیدن آن گرفتند. تصویر ماهواره‌ای این مجسمه شبیه غولی است که دارد در یک مرداب فرو می‌رود.

۴. حفرۀ کراکِن

عکس‌های عجیبی که باور نمی‌کنید واقعی باشند!

شاید دوست داشته باشیم این عکس ترسناک حاصل یک جور کار فوتوشاپی باشد، اما متاسفانه عکس کاملا واقعی است! این حفرۀ مصنوعی در دریاچۀ پشت سد کالیفرنیا ساخته شده است تا آب اضافی سد را تخلیه کند؛ حفره‌ای که هم اسمش ترسناک است و هم خودش.

۵. معدن میر

عکس‌های عجیبی که باور نمی‌کنید واقعی باشند!

معدن الماس میر در روسیه با ۵۲۵ متر عمق و قطر ۱۲۰۰ متر یکی از ژرف‌ترین گودال‌هایی است که بشر تا کنون در زمین کنده است. گسترش یک شهر معدنی در کنار این حفرۀ عظیم، منظرۀ فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده که احتمالا برای خیلی از ما شبیه تصاویر تخیلی به نظر می‌رسد.

۶. حفرۀ گوتمالا

عکس‌های عجیبی که باور نمی‌کنید واقعی باشند!

در سال ۲۰۱۰ شهر گواتمالاسیتی بعد از تجربۀ یک طوفان استوایی شدید موسوم به آگاتا، با این گودال عمیق و ترسناک روبه‌رو شد. قطر این گودال ۲۰ متر و عمق آن بیش از ۹۰ متر بود. این فرونشست هولناک، ساختمان سه طبقۀ یک کارخانه را به درون زمین کشید. این رویداد علل مختلفی داشت؛ از نشت سیستم فاضلاب شهر گرفته تا طوفان آگاتا و همچنین فوران آتشفشان پاکایا.

۷. هواپیما در سراشیبی

عکس‌های عجیبی که باور نمی‌کنید واقعی باشند!

این تصویر پرواز ۸۲۶۶ خطوط هوایی پگاسوس است که وقتی به شهر ترابوزان ترکیه رسید، روی مسیر باند دچار انحراف شد و به سمت پرتگاه ساحلی لغزید. خوشبختانه هواپیما خیلی زود متوقف شد و دماغۀ آن به سطح زمین برخورد نکرد. در این حادثه هیچ کس آسیبی ندید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج