adexo3
۱۳۰۷۱۵
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

طنز؛ تاثیر بیکاری بر ممنوع البیانی خاتمی!

امان از بیکاری. واقعا قدیمی ها بیخود نمی گفتند «بیکاری مادر همه دردهاست»؛ حق با شماست. قدیمی ها هیچ وقت چنین جمله ای را نگفته اند و مشخص است ما این را از خودمان درآوردیم اما خب راستش گفتیم شاید این بهترین جمله ای باشدکه می توانیم به کار ببریم.

طنز؛ تاثیر بیکاری بر ممنوع البیانی خاتمی!





مجله خط خطی - وحید میرزایی: امان از بیکاری. واقعا قدیمی ها بیخود نمی گفتند «بیکاری مادر همه دردهاست»؛ حق با شماست. قدیمی ها هیچ وقت چنین جمله ای را نگفته اند و مشخص است ما این را از خودمان درآوردیم اما خب راستش گفتیم شاید این بهترین جمله ای باشدکه برای شروع مطلب می توانیم به کار ببریم.

حالا بگذریم. عرض می کردیم آدم که بیکار می شود، شروع می کند به فکرها و توهم های بیخودی. آدم بیکار که می شود، شروع می کند به پیله کردن و گیر دادن به بقیه. مثلا من یک پدربزرگی دارم، بنده خدا چند سالی است بیکار شده، یعنی به ترک دیوار هم پیله می کند. چند روز پیش آمده بود خانه ما، من را دیده، می گوید «تو چرا اینقدر راه می ری، بگیر بشین.» ما گفتیم «چشم» و نشستیم. هنوز یک دقیقه نگذشته بود، آمد بالای سرم و گفت «چرا اینقدر بیکار نشستی تو؟ پاشو یه کاری بکن.» گفتیم «چشم» و رفتیم خودمان را به کاری مشغول کردیم. دوباره آمد و گفت «حالم از این جوونایی که تمام روز کار می کنن و از زندگی لذت نمی برن بهم می خوره. وخیز منو ببر خونه داییت اصلا.»

رفت آنجا و دو ساعت بعد دوباره برگشت خانه ما. گفتیم «چرا برگشتید؟» گفت «خونه شون سرد بود. حوصله زن داییت رو هم نداشتم. همش جلو آینه با خودش ور می ره.» حالا شما تصور کن در این گرمای تخم مرغ پزان، آدم سردش بشود. مخلص اینکه، بیکاری بد دردیست.

حالا حکایت برخی نمایندگان مجلس خودمان است. سرشان که خلوت می شود، فکر و خیالات عجیب و اقدامات خلق الساعه می کنند. نشسته اند دور هم، دیدند بیکار شده اند، با خودشان گفتند «خب اینجوری که نمی شه، حوصلمون سر رفت، یه چیزی نگیم؟ یه کار نکنیم؟ مطهری، عکسی چیزی از ساپورت نداری ببینیم؟»

به هر شکل برخی نمایندگان مانند «کریمی قدوسی» با گفتن امثال الحکم لحافی، سر خودشان را گرم کردند اما عده ای از نمایندگان که دیگر حوصله سررفتگی شان بدجور زده بود بالا، طی نامه ای به وزیر دادگستری خواهان ممنوع التصویر شدن، ممنوع البیان شدن و ممنوع الخروج شدن محمد خاتمی شدند و از بیکاری درآمدند. یاللعجب!

عرض کردم که بیکاری بد دردیست. ببینید به کجاهای آدم ضربه می زند! ممنوع التصویر؟ ممنوع البیان؟ ممنوع الخروج؟ این بنده خدا آقای خاتمی اصلا مگر حرف می زند؟ نشسته خانه کتاب می خواند و کارهای فرهنگی انجام می دهد. دقیقا کدام بیانشان را می خواهند ممنوع کنند؟ یا اصلا از آقای خاتمی مگر تصویری پخش می شود که ممنوع التصویر شود؟ فوقش بعد عمری، مهناز افشار شوهر کند، یک خطبه عقدی بخواند، حالا یک عکس هم آن وسط گرفته شود. والا ما که هر وقت پیچ تلویزیون را باز می کنیم تصویر همین دوستان مجلس و دوستان دوستانشان در حال پخش است.

حالا اینها هیچی. ممنوع الخروج را کجایمان بگذاریم که نسوزد؟ آقای خاتمی مگر از کشور خارج می شود؟ کلا با خودتان چندچندید؟ می خواهید یک فلافلی شریکی بزنیم از بیکاری دربیایم؟ من هم بعدازظهر که بیکارم، پایه ام. نوبتی هر روز یکی مان می روی پای فِر. دخل رو هم یکسان تقسیم می کنیم. جدی.

اما در راستای اینکه نمایندگان مجلس دقیقا تقاضای ممنوعیت فعالیت هایی را کرده اند که اصلا آقای خاتمی در حالت نرمال هم انجامشان نمی دهند، ما نیز به عنوان چشم بیدار رسانه، برای کمک به پالوده کردن فضای سیاسی کشور، در نامه ای به وزیر دادگستری خواستار ممنوعیت برخی فعالیت ها از جانب افراد زیر هستیم. بدیهی است هیچ یک از این فعالیت ها در حالت عادی توسط این افراد انجام نمی شود.

ممنوعیت «خوشبینی خارج از عرف» و «آرام صحبت کردن» مهدی کوچک زاده چون آقای کوچک زاده اساسا هر مشکلی از جمله خراب بودن موتورخانه آپارتمانشان، گرم بودن هوا، شور بودن غذایشان و ... را دسیسه غرب و استکبار جهانی می دانند و از طرف دیگر حنجره و تارهای صوتی شان به خاطر فریادهای دلسوزانه، دچار عارضه شده است، از وزیر محترم خواهشمندیم بدون فوت وقت، حکم «ممنوعیت خوشبینی» و ممنوعیت «فریاد با بسامد بالای 5 دسی بل» ایشان را صادر کنند.

«ممنوع الادب بودن مرد» و «ممنوع البه ز دولت بودن» آقای احمدی نژاد چون آقای احمدی نژاد ادبیات بکر و جالبی داشتند و کلا با اعضا و جوارح انسان ها خیلی ندار بودند و آنها را توی جمع به اسم کوچک صدا می کردند، تقاضای ممنوعیت ایشان از صحبت توی جمع و جلسات مهم و به خاطر کارآمد بودن دولت ایشان از هر حیث، درخواست ممنوعیت مدیریت کارآمد و مهرورزی را در اسرع وقت داریم. لطفا این یکی را در اولویت قرار دهید.

«ممنوع اللحاف کردن» کریمی قدوسی به خاطر کنجکاوی بی مورد ایشان در مورد محتوای زیر لحاف اعتدال و در نظر نگرفتن عرف موجود در جامعه در این موارد حساس، که به حریم خصوصی افراد مربوط است، از وزیر دادگستری خواهشمندیم در حکمی ایشان را تا آخر عمر از داشتن لحاف ممنوع و محروم کنند. بدیهی است عواقبی همچون سینه پهلو کردن یا چاییدن ایشان بر اثر نبود لحاف و گرمایش نامناسب به ما ربطی ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پدرام

      خيلى حال كردم عالى بود

    • بدون نام

      آورین قشنگ بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج