adexo3
۱۴۱۶۲۶۸
۱۷۵۴
۱۷۵۴
پ

۱۰ ساختمان غیرعادی و عجیب در دنیا که متحیرتان می‌کند

در اینجا تصاویر و توضیحاتی را دربارۀ ۱۰ مورد از متفاوت‌ترین ساختمان‌هایی که در نقاط مختلف دنیا ساخته شده‌اند ملاحظه می‌کنید.

فرادید: یک ساختمان عجیب گاهی می‌تواند به نمادی برای یک شهر یا دست کم یک محله تبدیل شود. ساختمان‌هایی با شکل و شمایل غیرعادی انگار نوعی حال و هوای شاد را به محیط اطرافشان می‌بخشند و یک منظرۀ جالب‌توجه و مفرح را در یک منطقۀ شهری یا روستایی پدید می‌آورند.

به همین دلیل است که معماران معاصر گاهی تلاش می‌کنند تا ساختمان‌هایی را طراحی و اجرا کنند که تا حد امکان منحصر به فرد و غیر منتظره باشند. در اینجا چند نمونه از ساختمان‌های متفاوت و عجیب را در سراسر دنیا ملاحظه خواهیم کرد.

۱. تولد زرافه - پاریس

10 ساختمان غیرعادی و عجیب در دنیا که متحیرتان می‌کند

این ساختمان فرانسوی که توسط استودیوی معماری Hondelatte Laporte Architectes طراحی و در سال 2012 تکمیل شده، به عنوان یک مرکز مراقبت از کودکان عمل می‌کند. تعدادی مجسمه از حیوانات مختلف، از جمله یک زرافه عظیم که به نظر می‌رسد دارد در میان ساختمان قدم می‌زند، در این ساختمان وجود دارند. به گفته معمار، ایده پشت این مجسمه‌ها الهام بخشیدن به تخیل و خلاقیت در کودکان حاضر در مرکز بود.

۲. قاب دبی - امارات متحده عربی

10 ساختمان غیرعادی و عجیب در دنیا که متحیرتان می‌کند

قاب دبی بزرگترین قاب عکس جهان است، با 150 متر ارتفاع و 105 متر عرض. این نقطه عطف معماری توسط فرناندو دونیس طراحی شده است؛ او احساس می‌کرد به جای ساخت یک بنای دیگر با شکل و شمایل تاریخی و سنتی، مناسب‌تر است که بناهای موجود را قاب‌بندی کند و با این کار بر گذشته، حال و آینده شهر تأکید کند.

۳. اتمیوم - بروکسل، بلژیک

10 ساختمان غیرعادی و عجیب در دنیا که متحیرتان می‌کند

این ساختمان با الهام از شکل اتم توسط مهندس آندره واترکین طراحی شده است و در اصل برای نمایشگاه جهانی بروکسل در سال 1958 ساخته شد. این سازه که برای به تصویر کشیدن شور و شوق عصر اتمی انتخاب شده است، دارای 9 گوی متصل از جنس فولاد ضد زنگ است که شش مورد از آنها برای عموم قابل دسترسی است. این ساختمان در زمان ساخت سریعترین آسانسور دنیا (5 متر بر ثانیه) را در خود جای داده بود. اتمیوم اکنون به عنوان موزه عمل استفاده می‌شود.

۴. ایلیندن - کروشوو، جمهوری مقدونیه

10 ساختمان غیرعادی و عجیب در دنیا که متحیرتان می‌کند

ایلیندن یک بنای یادبود طراحی شده توسط هنرمندان جوردن گرابولوسکی و ایسکرا گرابولوسکا است که در سال 1974 ساخته شد. این بنای یادبود به مبارزان و انقلابیونی که در قیام ایلیندن در سال 1903 شرکت کردند و همچنین سربازان حزبی مبارزات آزادیبخش ملی مقدونیه 1941-1941 تقدیم شده است. در داخل این گنبد مقبره نیکولا کارف، انقلابی مشهور اهل کروشوو قرار دارد.

۵. ساختمان هیئت ملی توسعه شیلات - حیدرآباد، هند

10 ساختمان غیرعادی و عجیب در دنیا که متحیرتان می‌کند

این ساختمان ماهی‌شکل غول‌پیکر دفتر منطقه‌ای هیئت توسعه ملی شیلات است که در نزدیکی حیدرآباد هند واقع شده است. این ساختمان که در سال 2012 ساخته شد، از ساختمان «ماهی» فرانک گری در بارسلون الهام گرفته شده است.

۶. مرکز نمایشگاهی ووشی واندا – ووشی، چین

10 ساختمان غیرعادی و عجیب در دنیا که متحیرتان می‌کند

این ساختمان که شبیه یک قوری غول پیکر است، یک مرکز نمایشگاهی چینی است که برای اشاره به آداب و رسوم محلی طراحی شده است. ساختار دایره‌ای ساختمان همچنین به آن اجازه می‌دهد تا به عنوان یک ترن هوایی کوچک، چرخ و فلک و پارک آبی عمل کند.

۷. خانه‌های مکعب - روتردام، هلند

10 ساختمان غیرعادی و عجیب در دنیا که متحیرتان می‌کند

این مجموعه از خانه‌های معلق و شیبدار توسط معمار پیت بلوم طراحی شده است. این خانه‌های مکعبی در زاویۀ 45 درجه کج شده‌اند و بر روی دکل‌های شش ضلعی قرار گرفته‌اند. هدف از این طراحی بهینه‌سازی فضا و توزیع بهتر اتاق‌های داخل خانه است.

۸. خانه رقصنده - پراگ، جمهوری چک

10 ساختمان غیرعادی و عجیب در دنیا که متحیرتان می‌کند

خانه رقصنده توسط با همکاری فرانک گری در سال 1992 طراحی شد و در سال 1996 تکمیل شد. این خانه به عنوان دفتر یک شرکت بیمه هلندی عمل استفاده می‌شود. سبک ساختارشکن آن در زمان خودش بحث‌برانگیز شد زیرا در مقایسه با ساختمان‌های باروک و گوتیک که پراگ به آن‌ها معروف است، بسیار متمایز بود.

۹. مرکز طراحی شارپ - کانادا

10 ساختمان غیرعادی و عجیب در دنیا که متحیرتان می‌کند

مرکز طراحی شارپ بخشی از کالج هنر و طراحی انتاریو است. این بنا توسط استودیوی معماری Alsop با مشارکت Robbie/Young + Wright طراحی شده است. این ساختمان از یک سازه مستطیل شکل تشکیل شده است که 26 متر بالاتر از سطح زمین قرار دارد و توسط 12 ستون فولادی پشتیبانی می‌شود. این ساختمان بر روی یک ساختمان قدیمی‌تر معلق است و توسط یک آسانسور و هسته پلکانی به ساختمان قدیمی متصل می‌شود.

۱۰. ساختمان سلفریج - بیرمنگام، انگلستان

10 ساختمان غیرعادی و عجیب در دنیا که متحیرتان می‌کند

ساختمان Selfridges که توسط شرکت معماری Future Systems طراحی شده است، یک ساختمان برجسته و جالب توجه در بیرمنگام است. این بنا از یک چارچوب فولادی با نمای بتن تشکیل شده است. این ساختمان که در سال 2003 تکمیل شد، از آن زمان به یک نماد معماری تبدیل شده است و به نظر می‌رسد که نقش عمده‌ای در بازسازی بیرمنگام داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج