adexo3
۱۹۲۸۸۶
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

آلمانی‌ها و تخم‌مرغ؛ یک رابطه عاشقانه!

آلمانی‌ها رابطه خاصی با تخم‌مرغ دارند: تخم‌مرغ‌های آنها نه تنها با رنگهای شاد تزئین می‌شوند، بلکه پایه مخصوص خود و نیز وسیله‌ای تخصصی برای شکستن دارند. نگاهی به جایگاه ویژه تخم‌مرغ در آلمان.

آلمانی‌ها و تخم‌مرغ؛ یک رابطه عاشقانه!
برترین ها: به گزارش دویچه وله؛ آلمانی‌ها رابطه خاصی با تخم‌مرغ دارند: تخم‌مرغ‌های آنها نه تنها با رنگهای شاد تزئین می‌شوند، بلکه پایه مخصوص خود و نیز وسیله‌ای تخصصی برای شکستن دارند. نگاهی به جایگاه ویژه تخم‌مرغ در آلمان.

آنسوی تخم‌‌مرغ عید پاک

آلمانی‌ها و تخم‌مرغ؛ یک رابطه عاشقانه!

هرچند همه می‌دانیم خرگوش‌ها تخم نمی‌گذارند‌، اما تصاویری از این دست هر سال در روزهای عید پاک منتشر می‌شود. در آلمان به نظر می‌رسد جایگاه ویژه تخم‌مرغ از روزهای عید پاک فراتر رفته است: از صبحانه گرفته تا وسایل تزئینی؛ آلمانی‌ها رابطه خاصی با تخم‌مرغ دارند. نگاهی به این مجموعه بیاندازید.

تخم‌مرغ صبحانه

آلمانی‌ها و تخم‌مرغ؛ یک رابطه عاشقانه!

در تمام دنیا برای صبحانه تخم‌مرغ هم می‌خورند: خاگینه، آب‌پز‌‌ یا نیمرو. در آلمان تخم‌مرغ آب‌پز عسلی (سفت‌نشده) بخشی از صبحانه روز یکشنبه است. این نوع تخم‌مرغ البته به عنوان وعده غذایی کامل دیده نشده و با نان هم خورده نمی‌شود. این نوع تخم‌مرغ برای خودش یک نوع غذاست- مثل یک اثر هنری، و تنها با کمی نمک خورده می‌شود. خیلی‌ها زرده شل تخم‌مرغرا دوست دارند.

پایه تخم‌مرغ

آلمانی‌ها و تخم‌مرغ؛ یک رابطه عاشقانه!

از آنجا که تخم‌مرغ نه صاف و نه ۱۰۰ درصد کروی است، روی هر بشقابی لیز می‌خورد. به همین دلیل برای این عضو اصلی و محترم صبحانه پایه‌ای مخصوص در نظر گرفته می‌شود. پایه تخم‌مرغ در آلمان، به عنوان سرزمین طراحی و نوآوری، فرصت خوبی برای خلاقیت است: اینجا پایه‌های تخم‌مرغ انواع و اقسام دارند. اغلب این پایه‌ها جای قاشق و نمک‌پاش هم دارند.

تعیین جای شکستن تخم‌مرغ و وسیله‌ای برای آن

آلمانی‌ها و تخم‌مرغ؛ یک رابطه عاشقانه!

هر چند تخم‌مرغ صبحانه روی پایه با قاشق و نمک‌پاش‌ کوچک مخصوص، برای خود مسندی دارد، اما آلمانی‌ها آن را کافی نمی‌دانند. به همین دلیل یک وسیله بسیار تخصصی برای شکستن آن وارد بازار شده است: سر خمره‌ای این وسیله فلزی نقطه‌ای را روی تخم‌مرغ مشخص می‌کند که اگر با گلوله وسط این وسیله روی آن زده شود، شکستی حلقه‌ای دور پوسته ایجاد می‌شود. این شکست جدا کردن یک‌باره نیمه بالایی پوسته را ممکن می‌کند.

عشق رو به رشد

آلمانی‌ها و تخم‌مرغ؛ یک رابطه عاشقانه!

مصرف تخم‌مرغ در آلمان رو به افزایش است. به نقل از سازمان "اطلاعات بازار پرندگان و تخم‌مرغ" در سال ۲۰۱۴ هر آلمانی به طور متوسط ۲۳۱ تخم خورده است که هفت عدد بیشتر از سال ۲۰۱۳ و یازده عدد بیشتر از سال ۲۰۱۲ است. دو سوم تخم‌مرغ‌هایی که سال ۲۰۱۴ مصرف شده‌اند، تولید داخلی آلمان بوده و بقیه از هلند وارد شده‌اند. مصرف تخم‌مرغ در روزهای عید پاک تنها کمی بیشتر می‌شود. از قرار عشق به تخم‌مرغ روز خاصی ندارد.

خاگینه صبحانه

آلمانی‌ها و تخم‌مرغ؛ یک رابطه عاشقانه!

با توجه به جایگاه تقریبأ مقدسی که تخم‌مرغ صبحانه در آلمان دارد، بسیاری فکر می‌کنند که در این کشور بیشترین میزان تخم‌مرغ مصرف می‌شود. اما اینطور نیست: بر اساس گزارش "انجمن تخم‌مرغ آمریکا" هر آمریکایی در سال گذشته به طور متوسط ۲۶۰ تخم‌مرغ خورده است. البته در آمریکا خاگینه بسیار محبوب‌تر است. در بریتانیا هم در سال گذشته هر بریتانیایی به طور متوسط ۱۸۴ تخم‌مرغ خورده است.

قهوه‌ای یا سفید؟

آلمانی‌ها و تخم‌مرغ؛ یک رابطه عاشقانه!

گذشته از نوع مرغ، تخم‌مرغ‌‌‌ها دو رنگ دارند. در سال‌های دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ تخم‌مرغ‌های سفید در آلمان محبوب‌تر بودند. سپس علاقمندی به محصولات طبیعی یا BIO موجب بالا رفتن فروش تخم‌های قهوه‌ای شد. گفته می‌شد که تخم‌مرغ‌های قهوه‌ای سالم‌تر هستند. اما در سال‌های گذشته روشن شد که رنگ تخم‌مرغ هیچ تفاوتی در کیفیت آن ایجاد نمی‌کند. البته در عید پاک رنگ کردن تخم‌مرغ‌های سفید آسا‌ن‌تر است.

تخم‌مرغ‌های رنگین‌کمانی برای تمام سال

آلمانی‌ها و تخم‌مرغ؛ یک رابطه عاشقانه!

کسانی که تازه وارد آلمان می‌شوند، ممکن است در ماه اکتبر از دیدن بسته‌های ۱۲ تایی تخم‌مرغ رنگی در سوپرمارکت‌ها تعجب کنند. این‌ها برای خوردن نیستند. شش درصد تخم‌مرغ‌های به فروش رسیده در سال گذشته رنگ‌شده بوده‌اند. این رقم در عید پاک تنها سه درصد بیشتر بوده.

یک تکه اینجا، یک تکه آنجا

آلمانی‌ها و تخم‌مرغ؛ یک رابطه عاشقانه!

تخم‌مرغ گاهی جایی پیدا می‌شود که انتظارش نمی‌رود. مثلأ لای یک ساندویچ کوچک در نان‌فروشی. در این ساندویچ‌ها همراه کالباس یا پنیر اغلب یک تکه تخم‌مرغ هم گذاشته می‌شود. این ورق زرد و سفید تخم‌مرغ بخشی از هفت رنگی است که همراه قرمزی گوجه فرنگی و سبزی خیار یا تکه‌ای برگ سالاد در این ساندویچ‌ها گذاشته می‌شوند.

درخت تخم‌مرغ

آلمانی‌ها و تخم‌مرغ؛ یک رابطه عاشقانه!

خرگوش‌ها تخم نمی‌گذارند. تخم‌مرغ روی درخت سبز می‌شود. بر اساس یک رسم کهن در سنت عید پاک آلمان، درخت‌های بزرگ جلوی خانه یا درخت‌های کوچک درون خانه با تخم‌مرغ‌هایی با رنگ‌های شاد تزئین می‌شود، مانند درخت کریسمس. این درخت دو نماد زندگی را یکی می‌کند: تخم‌مرغ و درخت را. در این تصویر درخت بزرگ عید پاک متعلق به خانواده کرفت در زالفد را می‌بینید که با ده هزار تخم‌مرغ تزئین شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج