اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۰۱۱۲۹
۳ نظر
۶۳۸۵
۳ نظر
۶۳۸۵
پ

۱۰۰ کارتون خاطره انگیز دهه شصتی‌ها

کارتون سفرهای مارکوپولوی ونیزی

کارتون مارکوپولو تنها کارتونی بود که تلفیقی از مستند و کارتون بود. یعنی ابتدا درباره هر سرزمینی که مارکو بر روی آن قدم گذاشته بود، مستندی از فرهنگ و رسوم آن پخش میشد و سپس روایت کارتون گونه داستان ارائه می شد که جذابیتی دو چندان به آن می داد.

کارتون سفرهای مارکوپولوی ونیزی





برترین ها: کارتون مارکوپولو تنها کارتونی بود که تلفیقی از مستند و کارتون بود. یعنی ابتدا درباره هر سرزمینی که مارکو بر روی آن قدم گذاشته بود، مستندی از فرهنگ و رسوم آن پخش میشد و سپس روایت کارتون گونه داستان ارائه می شد که جذابیتی دو چندان به آن می داد. کارتون خاطره انگیز سفرهای مارکوپولو که به صورت هفتگی و در قسمت های مختلف و متنوعی سال های نه چندان دور از شبکه های سیما پخش می شد، در واقع یکی دیگر از مجموعه کارتون های دیدنی و جذاب برای بچه های دهه شصت بود.

کارتون سفرهای مارکوپولوی ونیزی

این کارتون نگاهی داشت به سفرهای یک جهانگرد ایتالیایی معروف به نام مارکوپولو که از دیار قاره سبز سفر دریایی خود را آغاز کرد و ایران و چین و مغولستان را هم در نوردید. در این کارتون، مارکوپولو با خطرات و رویدادهای مختلف و جذابی رو به رو می شود که هر یک داستان و و مسائل خاص خود را دارد. گرافیک جذاب و ساده این کارتون در کنار دوبله های متنوع و قوی آن، یکی از زمینه های ماندگاری این کارتون را برای نسل کودکان دهه شصت و هفتاد رقم زده است. دیدار مارکوپولو با قوبلای خان ،خان مغول در یکی از بخش های این کارتون بسیار زیبا بود. این کارتون به نام マルコ・ポーロの冒険 Marco Polo no Bouke توسط شرکت مدهاس تولید شد.

کارتون سفرهای مارکوپولوی ونیزی

سفرهای مارکوپولو نام کتابی است که توسط رئستیکلو داپیزای ایتالیایی بر اساس داستان سفرهای مارکوپولو جهانگرد ونیزی قرن سیزدهم میلادی نوشته شده است و روایتی است هوشمندانه از دربار پادشاهان، فرهنگ ملل و رسم و رسوم شرق آسیا که بیشتر زوایای روزگار پادشاهی قوبلای خان، خان مغول را به تصویر میکشد. در این کارتون و در کتاب اقتباس شده از آن، مارکوپولو می کوشد تا خواننده را از وضعیت اقلیمی ،تاریخی، فرهنگی و اجتماعی انسان های آن عصر آگاه کند.

این مجموعه کارتون در بیش از ۳۰ قسمت دوبله و در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفت. در این کارتون زیبا، مارکوپولو مردمان شرق را مردمانی وحشی و خونخوار و آدم کش معرفی نمیکند. همه تلاش او آن است که با درایت و منطق، با مشکلات و چالش هایی که در این سفر با آن ها رو به رو میشود، برخورد کند و برای مسائل راه حل پیدا کند. حتی اگر این راه حل،برای خان مغول باشد.

کارتون سفرهای مارکوپولوی ونیزی

داستان سفرهای مارکو به سرزمین‌های ناشناخته هر چند همراه با وقایع خشونت‌بار و دردناک بوده است ولی مارکو تاخت و تاز مردان اسب‌سوار مغولی را با توصیف مکان‌های زیبا و آواز شن‌های بیابان ترکیب می‌کند تا بتواند فرهنگ اصیل مردمان شرق را به مردم غرب معرفی کرده باشد. بعضی ها معتقدند که بر خلاف آثار دیگر نویسندگان آن دوران اروپا، مارکو هیچگاه سعی نکرد وقایع را به نفع خود و یا به نفع دیگری تغییر دهد، به همین دلیل در خاطرات او هم می‌توان نوشته‌هایی در تعریف از مردم و حکومت شرق پیدا کرد و هم می‌توان از نقاط تاریکی در زندگی گوبلای‌خان باخبر شد.

در واقع وقتی مارکو از سختی‌های زندگی‌اش مثل تشنگی دائم در بیابانهای خشک و بی‌آب و درگیری با راهزنان حرف می‌زند؛ هیچگاه مردم شرق را وحشی و بی‌تمدن معرفی نمی‌کند. کارتون مارکوپولو به نام Marco Polo's Adventures ذر سال ۱۹۷۹ طراحی و ساخته شد و توسط کمپانی انیمیشن سازی ژاپنی تولید شد.

کاتسوهیکو فوجیتا و هوکا مویماسکای کارگردانی این مجموعه کارتونی را بر عهده دار بودند. موزیک زیبای این کارتون هم کار کی اگورا و تاکاسوکه اونوساکی می باشد و شخصیت های کارتونی مجموعه را AKIO SUGIONO بر عهده دار بود. شبکه NHK ژاپن نیز کار پخش و تولید و توزیع این مجموعه کارتونی را بر عهده دار بود.

همواره کارتون هایی که روایت کننده داستان های مهیج از اقصی نقاط جهان هستند، برای کودکان و نوجوانان از جذابیت خاصی برخوردار است، چرا که با حوادث و رویدادها و مطالب مختلفی آشنا می شوند. کارتون مارکوپولو با آن تیتراژهای ابتدایی و انتهایی زیبایش، یکی از آن تجربه های موفق کارخانه کارتون سازی ژاپنی ها بود.

کارتون سفرهای مارکوپولوی ونیزی

فهرست شخصیت های کارتون

۱- مارکوپولو

۲- نیکولو پولو

۳- ماتئو پولو

۴- قوبلای خان

۵- اچمد

۶- کوگاتای

۷- شریف

۸- اروجی

۹- شاهزاده کوکاچیم

۱۰- فلورا

۱۱- بابان

۱۲- ناخدا عبدل

۱۳- چاپاندو

هر کدام از این شخصیتها، در روند داستان، روایت گر اتفاقات و حوادث مختلفی در داستان جذاب و زیبای سفرهای مارکوپولو بودند.

کارتون سفرهای مارکوپولوی ونیزی

فهرست عناوین قسمت های مختلف کارتون

۱- در جست و جوی روغن مقدس

۲- دو راهب

۳- وداع ستاره نخست

۴- آتش شیطان

۵- حمله مغول ها به ایران

۶- لوح طلایی

۷- بادهای سوزان هرمز

۸- گمشدگان

۹- نبرد

۱۰- رنگ زندگی

۱۱- کوهستان صعب العبور پامیر

۱۲- سوار کار کینشان

۱۳- توطئه

۱۴- خان بزرگ

۱۵- ماموریت سری

۱۶- غزهای وحشی

۱۷- سلاح سری

۱۸- اسرار مقابر

۱۹- خشم یائسه

۲۰- حمله به تیانگو

۲۱- مرگ آجمن

۲۲- ماموریت تازه

۲۳- کشف طوفان

۲۴- خشم فیل

۲۵- خطراتی در تنگه

۲۶- راز جنگل

۲۷- دسیسه

۲۸- معجزه معبد متحرک

۲۹- پیوند پدر و پسر

۳۰- قسمت آخر

پایان داستان مارکو، دیدار و پیدا کردن پدر است. پایان خوشی که معمولا در داستانهای کارخانه کارتون سازی ژاپنی ها مشاهده میشود.

قسمتی از کارتون مارکوپولو (آتش شیطان)



تیتراژ زیبای ابتدایی کارتون مارکوپولو



تیتراژ پایانی سفرهای مارکوپولو


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • غـــــــــــــز ل

      همین پویا نمایی با این گرافیک ساده چنان زیبا و گیرا بود که پویا نمایی های امروز نیست چون بر پایه ی داستان و نویسنده ای راستین بود .
      مردم را سخت کوش و مهبان و دلسوز می خواند و نشون میداد برای راه یافتن به دل هر کسی باید از راه آن وارد شد ولو قوبلای خان مغول باشد .
      اندیشه و بردباری و سخت کوشی و سادگی و با هوش بودن و خود بودن و بدور از بدیهای زودگذر و خوشی های بی پایه بوپن بهترین ره آورد هنری این پویا نمایی بوذ.
      دستشون زرین باشه که چنین داستانی و هنری رو برای کودکی ما هدیه آوردند انهم در آن روزگار بسیار سخت :|

    • بدون نام

      مارکو پولو از دربار واتیکان حامل پیامی برای خان مغول بود. به تحریک آنها بود که مغولها چین و ایران را به زیر تاخت و تاز خود درآوردند. مارکوپولو باروت سازی را از چین آموخت و به مغولها داد تا علیه خود چینیها به کار برند. حتی گفته شده که چنگیزخان مغول تحت مراسم تعمید کلیسا واقع شده و به سلک پیروان دربار واتیکان درآمده بود. پس از حمله مغول، شرق به شدت ضعیف شد و این غرب بود که وارد رنسانس گردید. ماجرای عجیبی ست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست من ، غوبلای خان از نواده های چنگیز خان بوده و حمله ی چنگیز چندین سال قبل از سفر مارکوپولو به چین اتفاق افتاده. در زمان سفر پولو ها به دربار غوبلای خان ، مغولها فرمانروایان دربار چین بودند. احتیاجی نبوده فرمول باروت رو از چینیها بدزدند تا شکستشون بدن!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج