۲۳۲۱۶۷
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

اولین ماشین دنیا که در یک کیف جا می‌شود

یک مهندس ژاپنی موفق به طراحی و تولید یک ماشین قابل‌حمل و کوچک شده است که به راحتی در یک کوله‌پشتی جا می‌گیرد. در این صورت این وسیله، اولین ماشین دنیاست که در یک کیف جا می‌شود.

وبسایت نیکو - خاطره فرامرزیها: یک مهندس ژاپنی موفق به طراحی و تولید یک ماشین قابل‌حمل و کوچک شده است که به راحتی در یک کوله‌پشتی جا می‌گیرد. در این صورت این وسیله، اولین ماشین دنیاست که در یک کیف جا می‌شود.

اولین ماشین دنیا که در یک کیف جا می‌شود

کونیاکو سایتو بیست‌وشش‌ساله و همکارانش در کوکوآ موتورز به تازگی از تولید یک وسیله حمل‌و‌نقل به نام واک کار Walk Car خبر دادند که به اندازه یک لپ‌تاپ است و با باطری لیتیومی کار می‌کند. این وسیله که ظاهری شبیه اسکیت بورد دارد، مانند یک ماشین عمل می‌کند.

این ماشین نازک از آلومینیوم ساخته شده و وزن آن بسته به اینکه برای استفاده داخلی باشد یا خارجی، بین دو تا سه کیلوگرم متغیر است.

سایتو می‌گوید به دلیل سادگی راندن این ماشین، انتظار می‌رود که مورد استفاده عمومی قرار گیرد. این صفحه آلومینیومی سبک، از آنچه به نظر می‌رسد قوی‌تر است و تا ۱۲۰ کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند.

این ماشین کوچک پس از سه ساعت شارژ، به حداکثر سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت و برای مسافت‌های طولانی به ۱۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.



تولیدکنندگان اولین ماشین کیفی دنیا معتقدند رانندگی با این ماشین بسیار ساده است. به محض اینکه راننده بر روی آن بایستد، واک کار به صورت خودکار شروع به حرکت می‌کند و با پایین آمدن از آن هم، ماشین به سادگی می‌ایستد. برای تغییر مسیر هم راننده تنها باید وزن خود را بر روی صفحه تغییر دهد.

بیشترین مزیت واک کار این است که دیگر نیازی به جای پارک ندارد، چون به سادگی در یک کیف کوچک جا می‌شود. سایتو می‌گوید پس از مطالعات در زمینه سیستم‌های کنترل موتور ماشین‌های الکتریکی، ایده شیوه جدیدی از رانندگی به ذهن او خطور کرد. وی می‌گوید : «من همیشه فکر می‌کردم که آیا می‌شود وسیله حمل‌ونقلی ساخت که در یک کیف جا شود؟» و سپس اضافه می‌کند «من مطمئنم واک کار از وسایل نقلیه مانند Segway و از اسکوتر Winglet تویوتا جلو می‌زند. به نظر من تاکنون وظیفه تولید محصولات جدید بر عهده آمریکا بوده و ژاپن تنها نسخه‌های بهتر همان محصولات را تولید می‌کرده است. اما واک کار، یک محصول کاملاً جدید است و من این بار می‌خواهم به دنیا نشان دهم که ژاپن هم می‌تواند دست به خلاقیت و تولید بزند.»

علاقه‌مندان می‌توانند واک کار خود را از پاییز ۲۰۱۵ در سایت Kickstarter سفارش دهند. انتظار می‌رود که عرضه این ماشین کوچک تا بهار ۲۰۱۶، طول بکشد. قیمت هر واک کار، چیزی در حدود ۱۰۰.۰۰۰ ین ژاپن، معادل ۸۰۰ دلار برآورد شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو ایران کاربرد نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج