۲۴۱۶۰۹
۱ نظر
۵۰۳۸
۱ نظر
۵۰۳۸
پ

سفر به دنیای سوررئال اریک جوهانسون

دیر زمانی است که سوررئالیسم (فرا واقع گرایی) در هنر با نام "سالوادور دالی" پیوند خورده است. مکتبی که به عقیده ی بسیاری زاییده ی توجه اندیشمندان قرن بیستم به نظریات فروید روانپزشک اتریشی در باب ضمیر ناخودآگاه و رویا بوده است.

وبسایت لاپلاس: دیر زمانی است که سوررئالیسم (فرا واقع گرایی) در هنر با نام "سالوادور دالی" پیوند خورده است. مکتبی که به عقیده ی بسیاری زاییده ی توجه اندیشمندان قرن بیستم به نظریات فروید روانپزشک اتریشی در باب ضمیر ناخودآگاه و رویا بوده است. از آن زمان تاکنون هنرمندان زیادی پای در این مکتب نهاده و تغییرات زیادی را در آن ایجاد کرده اند. اریک جوهانسون (Erik Johansson) یکی از همین افراد است که توانسته با استفاده از هنر عکاسی و فناوری های تدوین مدرن کامپیوتری توجه هنردوستان را دوباره به جهان سوررئال معطوف نماید. اریک جوهانسون یک عکاس و تدوین گر عکس تمام وقت سوئدی است که در برلین زندگی می کند و علاوه بر پروژه های شخصی بر روی سفارش های کاری و گاهی اوقات تصاویر خیابانی فعالیت دارد. تصاویری که او خلق می کند با وسواس تمام از سوی او اجرا می شوند. به گفته ی خودش او لحظه ها را ثبت نمی کند. بلکه ایده ها را به تصویر می کشد.

اریک در مورد شروع به کار خود می گوید: "علاقه من به عکاسی از زمانی شروع شد که من اولین دوربین دیجیتالم را در سن پانزده سالگی گرفتم. این با علاقه ی قبلی من برای طراحی ترکیب شد، اما با کمی تفاوت. زیرا به جای استفاده از دوربین، یک فرآیند طراحی بود. هنگامی که یک عکس را با دوربین می گیرید، فرایند عکاسی با فشار دادن دکمه ی دوربین تمام می شود. ولی برای من عکاسی، احساسی فراتر از این بود که شما در زمان مناسب و در مکان مناسب باشید و احساس می کردم هر کسی می تواند این کار را انجام دهد. پس، من خواستم که چیزی متفاوت خلق کنم، چیزی که فرآیند آن با زمانی که دکمه دوربین را فشار می دهید تازه شروع می شود."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پریسا

      عاااالی بود! باز هم از این عکس های سورئال بذارید!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج