۲۴۴۴۹۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ماه، مُدام می لرزد

ماموریت‌های سفر به ماه آپولو بیش از ۴۰ سال پیش به اتمام رسیده‌اند اما نکته‌ی جالب توجه اینجاست که دانشمندان همچنان در حال کسب اطلاعات از این ماموریت‌ها هستند.

وبسایت نوچه - آرزو مقدس: ماموریت‌های سفر به ماه آپولو بیش از ۴۰ سال پیش به اتمام رسیده‌اند اما نکته‌ی جالب توجه اینجاست که دانشمندان همچنان در حال کسب اطلاعات از این ماموریت‌ها هستند. به عنوان مثال تیمی از محققین با بررسی داده‌های لرزه‌شناختی گردآوری شده توسط آپولو ۱۶ موفق به کشف ۲۱۰ «ماه‌لرزه» شده‌اند که تا پیش از این ناشناخته بوده‌اند.

ماه، مُدام می لرزد

ماه به دلایل مختلف دائماً در حال لرزش است، این دلایل مختلف از برخورد شهاب‌سنگ‌ها تا کشش ناشی از جاذبه‌ی زمین را شامل می‌شوند. گذشته از همه‌ی این‌ها دانشمندان بیش از ۱۳۰۰۰ لرزه را از اواخر دهه‌ی ۶۰ میلادی در نزدیکترین همسایه‌ی زمین ثبت کرده‌اند. تا کنون بسیاری از این لرزه‌ها با سختی و مرارت بسیار توسط انسان‌ها شناسایی می‌شدند اما ساخت برنامه‌ای که بتواند این ماه‌لرزه‌ها را با استفاده از سیستمی شبیه به الگوریتم‌های شناخت زبان، به صورت داده‌های لرزه‌نگاری ثبت کند، به درک و شناسایی بهتر این لرزه‌ها کمک کرد.

ماه، مُدام می لرزد
یکی از اعضای تیم آپولو ۱۶ بر سطح ماه

داده‌های به دست آمده از دستگاه لرزه‌نگاری که در سال ۱۹۷۲ و توسط فضانوردان آپولو ۱۶ در سطح ماه قرار گرفته بود به این برنامه وارد شد و این تیم تحقیقاتی موفق شدند ۲۱۰ ماه‌لرزه را که پیش از این ناشناخته باقی مانده بودند، شناسایی کنند. محققین امیدوارند که راهکار مشابهی بتواند به ناسا برای بررسی داده‌های لرزه‌نگاری فرودگر InSight که در سال ۲۰۱۶ برای بررسی اعماق مریخ و ساختار زمین‌شناختی این سیاره بر سطح سیاره‌ی سرخ فرود خواهد آمد، کمک کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج