۲۷۲۵۶۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

خانه‌ای روی آب

سکانس های ماندگار سینما (۵)

فیلمی که توسط بهمن فرمان‌آرا در سال ۱۳۸۰ ساخته شده‌است. خانه ای روی آب، با گذر از نوع جریان روایت کلاسیک به تصویر کشیدن برش هایی از زندگی کاراکتر اصلی (رضا کیانیان در نقش دکتر سپید بخت) می پردازد.

برترین ها: فیلمی که توسط بهمن فرمان‌آرا در سال ۱۳۸۰ ساخته شده‌است. خانه ای روی آب، با گذر از نوع جریان روایت کلاسیک به تصویر کشیدن برش هایی از زندگی کاراکتر اصلی (رضا کیانیان در نقش دکتر سپید بخت) می پردازد.

بهمن فرمان آرا در یکی از معروفترین دانشگاه های سینمایی دنیا به نام USC تحصیل کرده است. پیش از انقلاب علاوه بر ساخت فیلم هایی مثل " شازده احتجاب -١٣۵٣" و " سایه های بلند باد - ١٣۵۶" تهیه کننده فیلم های ضد جریان فیلمفارسی روز مثل " ملکوت " ، " کلاغ " ،" شطرنج باد " ،" گزارش " و... بوده و علاوه بر آن در سال های دهه ١٩٨٠ میلادی در پروژه های ساخت بسیاری از فیلم های مشهور آن دوران مثل " آخرین وسوسه مسیح " یا " باغ وحش شیشه ای " شرکت داشته است. خانه ای روی آب دومین فیلم او پس از بازگشت به ایران و پی گرفتن دوباره فیلمسازی می باشد.

داستان: دکتر سپیدبخت شبی موقع رانندگی فرشته ای را زیر می گیرد و دستش با لمس انگشتان فرشته زخمی عمیق برمی دارد. فردا وقتی دکتر به بیمارستان می رود، مسؤول بخش به او می گوید پسربچه ای حافظ قرآن را که بیهوش شده، اشتباهاً به بخش درمانی دکتر (زنان و زایمان) منتقل کرده‌اند. دکتر در بیمارستان با یکی از همکاران قدیمی اش که سابقاً میان آنها رابطه و علاقه ای بوده برخورد می کند. ژاله منشی دکتر از او به دلیل رابطه گذشته شان و اینکه دکتر در نهایت باعث شده دیگر هیچ وقت نتواند بچه دار شود گلایه می کند. دکتر برای دیدن پدر پیرش به خانه سالمندان می رود و بین آنها برخورد تلخی صورت می گیرد. دکتر به ژاله می گوید مدتی است سرنشینان یک پیکان سفید در تعقیبش هستند و از او نشانی یک نصب کننده دزدگیر را می گیرد. مانی پسر جوان دکتر سپیدبخت پس از پانزده سال به کشور می آید، اما در فرودگاه به جرم حمل مواد مخدر بازداشت می شود. دکتر بالاخره موفق می شود مانی را خلاص کند، اما نیمه شب می فهمد پسرش در حال تزریق مواد مخدر است و تصمیم می گیرد او را برای ترک اعتیاد به کلینیک ببرد. پسر از کلینیک می گریزد و دکتر که در جست و جوی پسرش به جنوب شهر رفته اتفاقی پدر ژاله را می بیند و متوجه می شود که او مدت هاست با خانواده اش ارتباطی ندارد و تنها زندگی می کند. ژاله با تعقیب کنندگان دکتر سپیدبخت در ارتباط است و رفت و آمدهای دکتر را به آنها خبر می دهد. آنها سپس سراغ نصب کننده دزدگیر خانه دکتر می روند و با ارائه کارت و مدارکی از او رمز دستگاه دزدگیر را می گیرند. دکتر در بیمارستان کاموایی رنگی می بیند و رد آن را می گیرد و به اتاقی که پسر قاری قرآن در آن خوابیده می رسد. پسر از خواب بیدار می شود و به دکتر می گوید او را با خودش ببرد. دکتر با صدای آژیر خطر بیدار می شود و می فهمد چند مرد سیاه پوش به خانه او وارد شده‌اند. او پسر حافظ قرآن را در کمد پنهان می کند و به طبقه پایین می رود، اما مورد حمله مهاجمان سیاه پوش قرار می گیرد و با ضربه های متعدد چاقوی آنها کشته می شود.

خانه‌ای روی آب

سال پخش: ۱۳۸۰ هجری شمسی
محصول کشور ایران
درجه کیفیت: ۶.۸/۱۰
کارگردان: بهمن فرمان‌آرا
بازیگران: رضا کیانیان - هدیه تهرانی - عزت‌الله انتظامی - جمشید مشایخی - بیتا فرهی - بهناز جعفری - مهدی صفوی - رویا نونهالی

A House Built on Water

Initial release: March ۳۱, ۲۰۰۳
IRAN
IMDb: ۶.۸/۱۰
Director: Bahman Farmanara
Cast: Reza Kianian - Hedie Tehrani - Ezzatolah Entezami - Jamshid Mashayekhi - Bita Farrahi - Behnaz Jafari - Mehdi Safavi - Roya Nonahali


برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید .

سکانس های ماندگار سینما (5)

در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج