۲۸۱۵۲۶
۵۰۵۲
۵۰۵۲
پ

بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵

سال ۲۰۱۵ در تمام دنیا سال پرچالشی بود. یک طرف درگیری‌های مربوط به اوکراین و روسیه، یک طرف داعش و فاجعه‌هایی که به بار آورد و یک طرف دیگر هم ماجرای کشتار فرانسه و سیل پناهندگان به سمت اروپا.

وبسایت دیجی کالا - فرزانه احسانی مؤید: سال ۲۰۱۵ در تمام دنیا سال پرچالشی بود. یک طرف درگیری‌های مربوط به اوکراین و روسیه، یک طرف داعش و فاجعه‌هایی که به بار آورد و یک طرف دیگر هم ماجرای کشتار فرانسه و سیل پناهندگان به سمت اروپا.

در این‌جا تعدادی از بهترین عکس‌های مستند مربوط به اتفاق های سال ۲۰۱۵ را گرد آورده‌ایم که هرکدام با شرح مختصری همراه است.

عکس‌ها با رعایت توالی تاریخی گذاشته شده‌اند.

عکس زیر یک راهپیمایی اعتراض‌آمیز را نشان می‌دهد که پس از حادثه‌ی حمله به دفتر هفته‌نامه‌ی «شارلی ابدو» (Charlie Hebdo) برگزار شده بود. در این عکس یک مرد روی یک بلندی ایستاده و ماکت بزرگ یک قلم را در دست نگه داشته است.
بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵

در ۱۲ ژانویه یک فعال در تظاهراتی اعتراض‌آمیز، به سپر پلیس ارتش لگد می‌زند. در این منطقه ۴۳ دانشجو ربوده و گم شدند.
بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵

پشت این عکس، ماجرای اختلاف اوکراین و روسیه نهفته؛ در شرق اوکراین نبرد بین این کشور و روسیه مدت‌ها ناامنی ایجاد کرده بود و تلفاتی به همراه داشت. این سرباز اوکراینی زخمی روز ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن ۹۳) در راه بیمارستان بود که این شات از او و نگاه خیره‌اش گرفته شد.
بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵

و ماجرای قتل یک مخالف سیاسی روس به نام «بوریس نمتسوف» (Boris Nemtsov)، درست بیرون درهای کاخ کرملین، که هنوز هم حل نشده باقی مانده است.

ساختمان کلیسای سنت باسیل در پس زمینه‌ی جسد پوشیده شده‌ی این مرد پیداست. (مسکو، ۹ اسفند ۹۳)
بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵

پیدا شدن پدیده‌ای به اسم داعش، بدون اغراق، وحشتناک‌ترین رویداد سال گذشته بود که بخش‌های زیادی از سوریه و عراق را نابود کرد، میلیون‌ها نفر را آواره و کل دنیا را در احساس ناامنی فرو برد. این عکس، شهر مرزی کوبانی را ساعاتی بعد ازحمله‌ی داعش قرار به این شهر نشان می‌دهد. تلفات جان، مالی و معنوی این فاجعه بهت‌آور است. (۲۲ اسفند ۹۳)
بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵

مسابقه‌ی بوکسی که بین «فلوید می‌ودر جونیور» (Floyd Mayweather Jr) و «مانی پاسکیائو» (Manny Pacquiao) انجام شد و لقب «مبارزه‌ی قرن» (Fight of the Century) را گرفت.

بعد از ۱۲ راند، می‌ودر با رای داوران به عنوان برنده اعلام شد.
بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵

این پوستر بزرگ از «بی. بی. کینگ» (B.B. King) در جریان ۵۱ امین مراسم جایزه‌ی گرمی (Grammy) در لس آنجلس کالیفرنیا نمایش داده شد. او نوازنده‌ی معروف جاز بود که در اردیبهشت ماه در سن ۸۹ سالگی درگذشت.
بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵

خداحافظی «دیوید لترمن» (David Letterman) در مقابل دوربین. او ۳۳ سال مجری برنامه‌ی تلویزیونی The Late Show بود که از شبکه‌ی CBS آمریکا پخش می‌شد و طرفداران زیادی داشت.
بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵

«دونالد ترامپ» (Donald Trump)، سرمایه‌داری که خرداد ماه کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا شد.
بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵

«سپ بلاتر» (Sepp Blatter)، رییس پیشین فیفا (FIFA) به علت رسوایی مالی استعفا داد. در این عکس یک کمدین روی سر بلاتر دلار پاشیده و به کارشکنی او پهلو می‌زند.
بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵

خردادماه در تفلیس گرجستان سیل عظیمی آمد و اتفاق سوررئالی رخ داد؛ ده‌ها حیوان از شیر و پلنگ و خرس و گرگ، از باغ وحش آزاد شدند و در پایتخت به راه افتادند. در این عکس مردی قصد بیهوش کردن اسب آبی را دارد که برای خودش وسط شهر می‌گردد.
بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵

ژنرال مکزیکی در حال بررسی تونلی که تا زندان فدرال آلتی‌پلانو (Altiplano) کشیده شده بود و مجرم و قاچاقچی بزرگ، «ال چاپو» (El Chapo) را از زندان فراری داد.
بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵

«سیسیل» (Cecil) یک شیر زیبای آفریقایی که در پارک ملی Hwange در زیمباوه زندگی می‌کرد، با شلیک تفنگ «والتر پالمر» (Walter Palmer) به طرز وحشتناکی کشته شد. پالمر با افتخار در کنار جسد شیر عکس گرفت و روی صفحه‌های اجتماعی منتشر کرد. اما این کار بازخوردهای منفی شدیدی در پی داشت و از آن زمان به بعد اوباما شیرهای آفریقایی را به عنوان گونه‌های در خطر، تحت پوشش اعلام کرد.
بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵
‌ ‌
توافق هسته‌ای ایران و کشورهای گروه «۱+۵» در تیر ماه از مهم‌ترین رویدادهای این سال بود. در این عکس وزیر امور خارجه‌ی ایران، جواد ظریف، را می‌بینیم که در آخرین دور مذاکره خیلی خوشحال روی بالکن کاخ Coburg ایستاده است.
بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵

اولین بازدید پاپ فرانسیس از آمریکا
بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵

پرواز هلی‌کوپتر ارتش مصر و لاشه‌ی هواپیمای روس که در العریش مصر سقوط کرد. گفته می‌شود که داعش عامل سقوط این هواپیما بوده است. (۱۰ آبان ۹۴)
بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵

سوگواری در مقابل رستوران‌های پاریس که مورد حمله‌ی تروریست‌های داعش قرار گرفت و باعث مرگ دلخراش ده‌ها نفر شد.
بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵

پدیده‌ی «جنگ ستارگان» (Star Wars) را نمی‌توان نادیده گرفت. نیمی از سال حرف از اکران فیلم جدید این مجموعه بود. در این عکس دو Stormtrooper را می‌بینیم که پشت سر سخنگوی کاخ سفید ایستاده‌اند و یکی‌شان علامت پیروزی را نشان می‌دهد. در جریان کنفرانس خبری پایان سال، باراک اوباما نطق‌اش را ادا کرد و سپس این عکس گرفته شد. (۲۷ آذر ۹۴)
بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵

شرکت خصوصی SpaceX (تحت مدیریت ایلان ماسک) در سال ۲۰۱۵ موفقیت‌های بزرگی کسب کرد که یکی‌شان پرتاب موفقیت‌آمیز موشک به فضا و بازگشت آن به زمین بود. (۳۰ آذر ۹۴)
بهترین عکس‌های مستند سال ۲۰۱۵
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج