adexo3
۲۸۵۸۶
۸ نظر
۵۳۹۱
۸ نظر
۵۳۹۱
پ

فجیع ترین کشتارهای ۲۵ سال اخیر

«جنون آنی» این تنها توضیحی است که برای کاری که توماس همیلتون اسکاتلندی یا برویک نروژی یا هولمز آمریکایی کرد می توان آورد. جنونی که در سه دهه گذشته انسان های بی گناه بسیاری را در کشورهای مختلف دنیا به کام مرگ فرستاده است.


فجیع ترین کشتارهای 25 سال اخیر





هفت صبح : «جنون آنی» این تنها توضیحی است که برای کاری که توماس همیلتون اسکاتلندی یا برویک نروژی یا هولمز آمریکایی کرد می توان آورد. جنونی که در سه دهه گذشته انسان های بی گناه بسیاری را در کشورهای مختلف دنیا به کام مرگ فرستاده است. در گالری امروز نگاهی انداخته ایم به فجیع ترین کشتارهای 25 سال اخیر؛ فجایعی که آمریکا بیشترین سهم را در آنها دارد.

13 مارس 1996/ بریتانیا

فجیع ترین کشتارهای 25 سال اخیر

توماس همیلتون ۴۳ ساله وارد مدرسه ابتدایی شهر دانبلین در اسکاتلند شد و پیش از آنکه خود را بکشد ۱۶ کودک و آموزگار آنها را به ضرب گلوله از پای درآورد.

آوریل ۱۹۹۹/ آمریکا

فجیع ترین کشتارهای 25 سال اخیر

دو نوجوان مسلح به اسلحه سنگین در اوج جنون وارد دبیرستان کلمباین در لیتلتون دنور شدند و پیش از خودکشی ۱۳ دانش آموز و کارمند مدرسه را کشتند.

۲۶ آوریل ۲۰۰۲/ آلمان

فجیع ترین کشتارهای 25 سال اخیر

در شهر ارفورت در شرق آلمان، رابرت استین هاوزر ۱۹ ساله پس از آنکه سر معلمش فریاد زد که نمی خواهد امتحان ریاضی بدهد، تفنگی را که با خود داشت درآورد و ۱۲ معلم، منشی مدرسه، دو دانش آموز و یک مامور پلیس را پیش از خودکشی کشت.

۲۸ آوریل ۱۹۹۶/ استرالیا

مارتین براینت با کشتار بی رحمانه ۳۵ نفر در مجموعه توریستی پورت آرتور در ایالت تاسمانی در شرق استرالیا فجیع ترین واقعه کشتار تاریخ این کشور را رقم زد.

ژوئیه ۱۹۹۹/ آمریکا

مردی مسلح پس از آنکه همسر و دو فرزندش را کشته بود، ۹ نفر را در دو مرکز خرید و فروش سهام در آتلانتا از پای درآورد. پنج ساعت بعد خود او هم خودکشی کرد.

ژوئن ۲۰۰۱/ نپال

هشت نفر از خاندان سلطنتی نپال به دست شاهزاده دیپندرا، وارث تاج و تخت کشته شدند. دیپندرا پس از کشتن این افراد خود را هم میهمان گلوله ای کرد و چند روز بعد جان سپرد. جوانترین برادر او هم که در حادثه زخمی شده بود بعدها جان باخت و شمار قربانیان را به ۱۰ رساند.

اکتبر ۲۰۰۲/ آمریکا

جان محمد ولی مالوو با اسلحه دوربین دار و با شلیک به سبک تیراندازان از مخفیگاه های شان ۱۰ نفر را در واشنگتن کشتند و این شهر را مدت ها در وحشت فرو بردند.

۱۶ آوریل ۲۰۰۷/ آمریکا

دانشگاه فنی ویرجینیا تِک در بلکس برگ ایالت ویرجینیا شاهد وحشتناک ترین و مرگبارترین حادثه کشتار تاریخ آمریکا بود؛ آنگاه که فردی مسلح با حمله به دانشگاه ۳۲ نفر و سپس خودش را کشت.

۷ نوامبر ۲۰۰۷/ فنلاند

فجیع ترین کشتارهای 25 سال اخیر

پکا اریک آئوینِن شش همکلاسی خود، پرستار مدرسه، ناظم و خودش را در دبیرستان جوکِلار در نزدیکی هلسینکی با یک تفنگ کمری کشت.

۲۳ سپتامبر ۲۰۰۸/ فنلاند

فجیع ترین کشتارهای 25 سال اخیر

متی ساتری در مدرسه کارآموزی شهر کائوهاجوکی در شمال غربی فنلاند به روی دانش آموزان آتش گشود و ۹ همکلاسی، یک کارمند و خودش را کشت.

۲۹ آوریل ۲۰۱۱/ هلند

تریستان ون دِر ولیس در فروشگاه بزرگ ریدرهاف در شهر الفن ان دِن ریخن، در شرق آمستردام به روی مردم آتش گشود و هفت نفر از جمله خودش را کشت.

۱۳ دسامبر ۲۰۱۱/ بلژیک

فجیع ترین کشتارهای 25 سال اخیر

نورالدین عمرانی با آتش گشودن به سوی مردم در میدان مرکزی شهر لیِژ در شرق بلژیک سه نفر از جمله یک نوزاد را به قتل رساند و ۱۲۱ نفر را زخمی کرد. روز بعد از این حادثه پلیس جنازه زنی را در انبار عمرانی یافت و با احتساب خود عمرانی که خودکشی کرد، شمار قربانیان به پنج نفر رسید.

۱۱ مارس ۲۰۰۹/ آلمان

یک نوجوان ۱۷ ساله مسلح با لباس نظامی بر تن ۹ دانش آموز و سه آموزگار را در مدرسه ای نزدیک شهر اشتوتگارت به قتل رساند. این قاتل آلمانی یک نفر دیگر را هم در درمانگاه نزدیک مدرسه کشت و بعد خودش هم در درگیری با پلیس کشته شد. دو عابر هم در این حادثه کشته شدند و دو مامور پلیس هم به شدت زخمی شدند، تا بدین ترتیب تعداد قربانیان به ۱۶ نفر برسد.

۲ ژوئن ۲۰۱۰/ بریتانیا

دریک بِرد در روستاهای حاشیه کامبریا به روی مردم آتش گشود، ۱۲ نفر کشته شدند و ۱۱ نفر به شدت مجروح. برد در نهایت خودش را هم کشت.

۲۲ ژوئیه ۲۰۱۱/ نروژ

فجیع ترین کشتارهای 25 سال اخیر

آندرس برینگ برویک ابتدا با بمب گذاری در مقابل ساختمانی دولتی در اسلو که به کشته شدن هشت نفر انجامید توجه رسانه ها و پلیس را از کشتاری که کمی پس از آن در جزیره اتویا و در کمپ جوانان حزب حاکم نروژ به راه انداخت منحرف کرد. در فاجعه اتویا ۶۹ نفر به قتل رسیدند.

۲۰ ژوئیه ۲۰۱۲/ آمریکا

مردی مسلح در نخستین اکران فیلم جدید سری بتمن در دنور با شلیک به سمت تماشاگران ۱۴ نفر را به قتل رساند و ۵۰ نفر دیگر را هم مجروح کرد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      آخه اين چه مطلبيه صبح اول صبح؟

    • andrya

      akhe che jori deleshun omad ke un bachehaie bigonaho bokoshan...
      in adama boei az ensaniat nabordan...

    • 678576987694387

      چجوری باید باسخ بنویسیم

      پاسخ ها

      • محمدعلی

        اینجوری (دکمه پاسخ سمت چپ)

    • hoda

      دلم گرفت.

    • زی زی

      خدای من!!!ازکجا میارن این همه توحشو

    • 678576987694387

      سمت چب که دکمه یی نیست

      پاسخ ها

      • sara

        مهندس كنار علامت مثبت و منفي هات تو كادر آبي نوشته ( پاسخ ) اگه روش كليك كني مي توني به سوال بچه ها پاسخ بدي. ok؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج