۳۰۴۱۸۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

رتبه ایران چندم است؟

قدرتمندترین پاسپورت‌های سال ۲۰۱۶

اعتبار گذرنامه کشور در حقیقت معیاری برای سنجش میزان اعتبار بین‌المللی شهروندان آن کشور در بین کشورهای دیگر محسوب می‌شود.

وبسایت فرادید: پیشتر اگر آمریکایی یا انگلیسی بودید، می‌توانستید بدون نیاز به ویزا به بسیاری از کشورهای جهان سفر کنید، اما معادله تغییر کرده و حالا آلمان اول است.

به گزارش بیزینس اینسایدر، اعتبار گذرنامه کشور در حقیقت معیاری برای سنجش میزان اعتبار بین‌المللی شهروندان آن کشور در بین کشورهای دیگر محسوب می‌شود.

موسسه «هنلی و همکاران» (Henley & Partners) از ۴۰ سال پیش همواره در زمینه پژوهش‌های پیرامون حقوق شهروندی فعال بوده و هر ساله رتبه‌بندی مرتبط با اعتبار گذرنامه‌های کشورهای جهان را ارائه می‌دهد. این فهرست هر ساله تحت عنوان «شاخص محدودیت‌های روادیدی هنلی» منتشر می‌شود. گفتنی است رتبه‌بندی هنلی با همکاری اتحادیه حل و نقل هوایی که بیشترین اطلاعات درباره گذرنامه‌ها و روادید را دارد، تهیه می‌شود.

قدرتمندترین پاسپورت‌های سال 2016

شاخص محدودیت‌های روادیدی هنلی برای سال ۲۰۱۶ میلادی روز چهارشنبه منتشر شد. در این فهرست، نام کشور آلمان با سفر بدون ویزا به ۱۷۷ کشور جهان در صدر دیده می‌شود. بنابراین دارندگان گذرنامه آلمانی می‌توانند به تابعیت کشور خود ببالند. دلیلش نیز ساده است: آن‌ها از بیشترین آزادی عمل جهت سفر به کشورهای مختلف جهان برخوردار هستند.

بر اساس این فهرست، کشورهای اروپایی برای سومین سال متوالی در جایگاه‌های نخست قرار دارند. شاخص هنلی ۱۹۹ کشور جهان را با توجه به اطلاعات دریافتی از اتحادیه حل و نقل هوایی (IATA) رتبه بندی می‌کند. این اتحادیه بزرگترین پایگاه داده‌ای پیرامون اطلاعات سفر را داراست. این رتبه‌بندی بر اساس داده‌های قبل از یک ژانویه ۲۰۱۶ صورت گرفته است.

بر اساس شاخص سال ۲۰۱۶ موسسه هنلی, گذرنامه سوئد با عدم نیاز به روادید برای ورود به ۱۷۶ کشور جهان در رتبه دوم فهرست معتبرترین گذرنامه‌های جهان قرار گرفت. بریتانیا نیز که از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۵ در صدر قرار داشت، این بار به رتبه سوم نزول پیدا کرد و در کنار فنلاند، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا قرار گرفت.

ایالات متحده آمریکا نیز که در رتبه بندی سال گذشته در مقام دوم قرار داشت، به رتبه چهارم فهرست رفت. گذرنامه ایالات متحده آمریکا در کنار گذرنامه‌های بلژیک، دانمارک و هلند با عدم نیاز به روادید برای ورود به ۱۷۴ کشور جهان در رتبه چهارم قرار دارد.

در پایین جدول (رتبه ۱۰۴) نیز نام افغانستان دیده می‌شود. شهروندان این کشور می‌توانند به ۲۵ کشور جهان بدون نیاز به روادید سفر کنند. گذرنامه پاکستان با عدم نیاز به روادید برای ورود به ۲۹ کشور جهان در رتبه ۱۰۳ قرار داشته و عراق با ۳۰ کشور پیش از آن قرار دارد.

رتبه، کشور، عدم نیاز به روادید

۱. آلمان، ۱۷۷

۲. سوئد، ۱۷۶

۳. فنلاند، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، بریتانیا، ۱۷۵

۴. بلژیک، دانمارک، هلند، ایالات متحده آمریکا، ۱۷۴

۵. اتریش، ژاپن، سنگاپور، ۱۷۳

۶. کانادا، جمهوری ایرلند، کره جنوبی، لوکزامبورگ، نروژ، پرتغال، سوئیس، ۱۷۲

۷. یونان، نیوزیلند، ۱۷۱

۸. استرالیا، ۱۶۹

۹. مالت، ۱۶۸

۱۰. مجارستان، جمهوری چک، ایسلند، ۱۶۷

...

۹۸. ایران، اریتره، اتیوپی، نپال، فلسطین، سودان، ۳۷

قدرتمندترین پاسپورت‌های سال 2016
صفحه اول

قدرتمندترین پاسپورت‌های سال 2016
صفحه دوم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج