۳۰۶۷۱۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

او بهترین معلم دنیاست +عکس

حدود ۱۵ سال پیش بود که بیرون کارخانه ام ایستاده بودم و تقریبا ۲۰ بچه را دیدم که امتحانشان را داده بودند و از مدرسه شهرداری به خانه برمی گشتند. آنها خیلی خوشحال بودند. به هرحال من مشتاق شدم از آنها در مورد آنچه در مدرسه می خوانند بپرسم، و بعد از برقراری ارتباط با آنها، شوکه شدم! وقتی فهمیدم هیچ یک از آنها نمی داند که چه می خوانند و می نویسند!

برترین ها: صاحب کارخانه هندی، کمال پارمار، با الهام از بچه هایی که در مقابل کارخانه خود دیده بود، اقدامی ابتکاری و باورنکردنی انجام داده است. او می گوید: «حدود ۱۵ سال پیش بود که بیرون کارخانه ام ایستاده بودم و تقریبا ۲۰ بچه را دیدم که امتحانشان را داده بودند و از مدرسه شهرداری به خانه برمی گشتند. آنها خیلی خوشحال بودند. به هرحال من مشتاق شدم از آنها در مورد آنچه در مدرسه می خوانند بپرسم، و بعد از برقراری ارتباط با آنها، شوکه شدم! وقتی فهمیدم هیچ یک از آنها نمی داند که چه می خوانند و می نویسند! و تعجب برانگیزتر این بود که همه آنها کلاس هشتم بودند!

پس از صحبت با این بچه ها، پارمر تصمیم گرفت از 400 دانش آموز مناطق فقیرنشین نظرسنجی کند و نتایج این نظرسنجی او را متعجب کرد. از تمام کسانی که با آنها مصاحبه کرده بود، تنها 5 نفر خواندن و نوشتن می دانستند! در آن لحظه، پارمر می دانست که می خواهد کاری در این باره انجام دهد و او موفق شد با کمک دوستش یک مدره خیابانی ایجاد کند. پارمر توضیح می دهد: «ما همه چیز به بچه ها آموزش می دهیم، از آموزش الفبا تا مراحل تحصیلی بالاتر. اینجا بچه ها برای امتحانات مدرسه شهرداری آماده می شوند و سالی یکبار هم ما از آنها امتحان می گیریم. ما هر روز دو ساعت به آنها آموزش می دهیم و سپس همه با هم شام می خوریم.» بیشتر بچه ها به خاطر شام که در ظروف بهداشتی و فانتزی سرو می شود، جذب مدرسه پارمر می شوند. علاوه بر اینکه مربی، شاگردان خود را هر سال به یک اردو می برد.

از وقتی پارمر مدرسه خود را در خیابان های احمدآباد شروع کرده، دانش آموزان او از ۱۰ تا به ۱۱۵ تا رسیده اند. او همچنین می بیند که دانش آموزان پس از شرکت منظم در کلاس های او در امتحاناتشان موفق می شوند.
«یکی از دانش آموزان دختر من اخیرا مدیر بانک شد، یکی از آنها مهندس کامپیوتر، یکی دیگر مهندس مکانیک و یکی دیگر از دختران هم پزشکی، و این لیست همچنان ادامه دارد...» پارمر توضیح می دهد که هیچ گاه به استخدام معلم های جدید احتیاج نداشته است، چون دانش آموزان قدیمی او دوست دارند برگردند و به دانش آموزان جدید آموزش دهند. همچنین داوطلبانی از کشورهای دیگر نیز به ما پیشنهاد می دهند.

«تصور کنید، همان کسانی که خواندن و نوشتن بلد نبودند، حالا مهندس، پزشک و مدیر بانک شده اند، برای من این بعنی موفقیت.»

پارمر فقط یک پیام دارد که می خواهد آن را با همه مردم جهان به اشتراک بگذارد: «من هیچ درخواست بزرگی از مردم ندارم... فقط سعی کنید هرسال فقط به یک کودک دانش بیاموزید و سپس تفاوتی که در جامعه ایجاد می شود را ببینید.»

او بهترین معلم دنیاست +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج