adexo3
۳۱۹۴۵۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تصاویری کمتر دیده از متروی پیونگ یانگ

دریافت اطلاعات در مورد هرآنچه که در خاک کره شمالی قرار دارد کاری بس دشوار است و سیستم متروی پیونگ یانگ یکی از مواردی است که تدابیر شدید امنیتی در موردش اعمال می شوند و تابحال کمتر تصویر و اطلاعاتی از آن به بیرون درز کرده.

وبسایت دیجیاتو - مریم موسوی: دریافت اطلاعات در مورد هرآنچه که در خاک کره شمالی قرار دارد کاری بس دشوار است و سیستم متروی پیونگ یانگ یکی از مواردی است که تدابیر شدید امنیتی در موردش اعمال می شوند و تابحال کمتر تصویر و اطلاعاتی از آن به بیرون درز کرده.

به تازگی اما عکاسی که از این کشور دیدن کرده تعدادی عکس و ویدئو را از قطار زیرزمینی پیونگ یانگ ضبط کرده که وجود آن را ثابت می کند.

الیوت دیویس یکی از اعضای نخستین گروه گردشگران خارجی بود که موفق شد از کل این سیستم حمل و نقل در داخل کره شمالی دیدن کند. قبلا خارجی ها می توانستند نهایتا دو ایستگاه متروی پایتخت این کشور را ببینند و به همین خاطر چنین تصوری را در ذهن بسیاری به وجود آورد که ایده وجود مترو در پیونگ یانگ کاملا ساختگی است.

ایستگاه متروی پیونگ یانگ در برگیرنده دو خط و ۱۶ ایستگاه است که همگی در زیر زمین مدفون شده اند. این سیستم عنوان عمیق ترین (از سطح زمین) شبکه قطار زیرزمینی دنیا را هم در اختیار دارد و برخی بخش های آن ۱۱۰ متر در زیر زمین احداث شده اند. البته متروی سنت پترزبورگ نیز با احتساب میانگین فاصله ایستگاه هایش از سطح زمین ظاهرا یکی از عمیق ترین موارد ساخته شده در دنیاست.

همین فاصله زیاد باعث شده که حرکت مسافران با پله برقی از سطح به زیر زمین، زمان زیادی طول بکشد که خوشبختانه در این حین حوصله شان سر نمی رود زیرا موزیک های حماسی و ملی در تمام مدت با صدای بلند از بلندگوهای سالن پخش می شود.

تصاویری کمتر دیده از متروی پیونگ یانگ

این ایستگاه ها اما یک کاربرد دیگر هم دارند و به نحوی ساخته شده اند که نقش پناهگاه در زمان بمباران های هوایی را هم ایفا کنند. نکته دیگر اینکه ایستگاه ها خالی از جاذبه های بصری و تجملات هم نیستند و برخی از آنها (به خصوص جدیدترینشان) مملو از نقاشی های دیواری هستند که خانواده های شاد و مزارع مملو از محصول را به تصویر می کشند.

تصاویری کمتر دیده از متروی پیونگ یانگ

تصاویری کمتر دیده از متروی پیونگ یانگ

خود قطارها هم مدت ها قبل از آلمان شرقی به اینجا آورده شده اند و طبق برخی گزارشات آثار گرافیتی مربوط به آن منطقه روی بدنه برخی از آنها مشهود بوده که البته این اواخر برداشته شده است.

لازم است اضافه نماییم که عکس های ارائه شده توسط دیویس بیشتر از این موارد هستند و تصویری کامل تر از سیستم متروی پیونگ یانگ را به تصویر می کشند.

تصاویری کمتر دیده از متروی پیونگ یانگ

تصاویری کمتر دیده از متروی پیونگ یانگ
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج