۳۵۰۶۴۹
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

فیلم: گاوبازی پرتلفاتِ اسپانیایی ها!

دیروز جمعه در دومین روز از جشنواره گاوبازی سن‌فِرمینِ اسپانیا ۶ تن زخمی شدند، که حال دو تن از آنها وخیم گزارش شده است. جشنواره بین‌المللی سن‌فرمین از سال ۱۵۹۱ میلادی هر سال به مدت یک هفته در شهر پامپلونا در شمال اسپانیا برگزار می‌شود.

وب سایت پرس تی وی: دیروز جمعه در دومین روز از جشنواره گاوبازی سن‌فِرمینِ اسپانیا ۶ تن زخمی شدند، که حال دو تن از آنها وخیم گزارش شده است. جشنواره بین‌المللی سن‌فرمین از سال ۱۵۹۱ میلادی هر سال به مدت یک هفته در شهر پامپلونا در شمال اسپانیا برگزار می‌شود. پامپلونا اساسا شهری آرام است اما در ایام جشنواره سن‌‌فرمین، سیلی از گردشگران از نقاط مختلف جهان برای تماشای این جشنواره پرهیجان و پرهیاهو به این شهر روانه می‌شود و آن را به شهری پرازدحام تبدیل می‌کند.

در جشنواره سن‌فرمین، هر روز ساعت ۸ صبح گاوهای نرِ خشمگین و اغلب زخمی در کوچه‌های باریک شهر به دنبال مردم می‌دوند تا بنا به اقتضای طبیعت، آنها را شاخ بزنند. یکی از مهیج‌ترین بخش‌های جشنواره راندن ۶ گاو به استادیوم گاوبازی در مرکز شهر است. گاوها پس از ورود به استادیوم به مدت ده ساعت در آنجا نگهداری می‌شوند تا شامگاهان، مردم شاهد نبرد ماتادورها با گاوهای خسته و عصبی باشند.

حضور جمعیت زیادی از تماشاچیان و ماجراجویان باعث شده هر سال عده‌ای زیر دست و پای گاوها بمانند و یا ضربه شاخ گاو را تجربه کنند که اغلب جراحاتی زیاد و حتی مرگ به دنبال دارد. از اعتراض حامیان محیط زیست که بگذریم، بسیاری این جشنواره را به دلیل خطر مرگی که همراه دارد دیوانگی محض می‌دانند، اما ماتادورها (قهرمانان گاوبازی) آن را به دلیل هیجان وافری دارد، دوست دارد.

تاریخچه‌ عجیب جشنواره

در گذشته به علت تنگ و باریک بودن کوچه‌ها و عدم امکان عبور گاری، دامداران مجبور بودند گاوها را در مسیری کوتاه به سوی مرکز شهر بدوانند. به مرور زمان جوانان برای نشان دادن جسارت و شجاعت خود، با سروصدا شروع به دویدن در مقابل گاوها کردند که به رسم اصلی جشنواره تبدیل شد.

آن‌هایی که در جلوی گاوها می‌دوند، لباس‌های سنتی آن دوران یعنی پیراهن و شلوار سفید می‌پوشند و یک دستمال گردن قرمز نیز به دور گردن می‌بندند. هرچند همه درآمدهای این جشنواره صرف امور خیریه می‌شود اما حضور گردشگران خارجی، رونق زیادی به شهر می‌دهد و اقتصاد آن را زنده نگهداشته است.


در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
فیلم: گاوبازی پرتلفاتِ اسپانیایی ها!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج