۳۵۹۰۲۵
۵۴۵۲
۵۴۵۲
پ

تست تصادف برخورد خودرو با کامیون

با گسترش ضریب نفوذ اینترنت در سال های اخیر، سرعت گردش اطلاعات بسیار بالاتر رفته است. این امر باعث شده که حوادث مختلف در کوتاه ترین زمان ممکن در شبکه های اجتماعی بازتاب پیدا کند. یکی از این موارد حوادث جاده ای است که نهایتا چند دقیقه پس از رخ دادن، تصاویر مربوط به آن در بین کاربران شبکه های اجتماعی و یا سایت های اینترنتی دست به دست می شود.

وب سایت دیجیاتو: با گسترش ضریب نفوذ اینترنت در سال های اخیر، سرعت گردش اطلاعات بسیار بالاتر رفته است. این امر باعث شده که حوادث مختلف در کوتاه ترین زمان ممکن در شبکه های اجتماعی بازتاب پیدا کند. یکی از این موارد حوادث جاده ای است که نهایتا چند دقیقه پس از رخ دادن، تصاویر مربوط به آن در بین کاربران شبکه های اجتماعی و یا سایت های اینترنتی دست به دست می شود.

در سال های اخیر متاسفانه تصاویری از تصادف خودروهای سواری با کامیون ها و یا کشنده های سنگین منتشر شده که بسیار وحشتناک هستند و حتی در برخی موارد نگاه کردن به آنها جرات خاصی می طلبد.
تست تصادف برخورد خودرو با کامیون
در این سوانح معمولا خودروهای سواری به زیر کامیون یا تریلی کشیده شده و در زیر چرخ های بزرگ آنها مچاله می شوند.
تست تصادف برخورد خودرو با کامیون

اگر چه در خودروهای سنگین امروزی این مساله با استفاده از رینگ و لاستیک کوچک تر و همچنین کاهش ارتفاع تا حدود زیادی برطرف شده اما بدلیل اینکه هنوز جاده های کشور میزبان کامیون ها و تریلی های قدیمی - عمدتا با برند ولوو و بنز - است، ایمن سازی این خودروها می تواند نقشی تعیین کننده در حفظ جان سرنشینان سایر خودروهای سواری داشته باشد.
تست تصادف برخورد خودرو با کامیون

راهکاری که می توان در این مورد پیشنهاد داد، بسیار ساده و کاربردی است. چنانچه در زیر سپرهای جلو و عقب کامیون ها یا تریلی ها گارد محافظ محکمی نصب شود، در صورت تصادف خودروی سواری بجای برخورد قسمت کابین به سپر، با دماغه خود به گارد برخورد خواهد کرد که مسلما این امر صدمات به مراتب کمتری به سرنشینان وارد می کند. البته باید در نظر داشت که این مساله در مورد خودروهایی صادق است که در ساختار آنها نقاط شکست تعریف شده و قسمت دماغه ضربه را جذب می کند. متاسفانه برخی از خودروهای معلوم الحال با کوچک ترین تصادف در قسمت کابین تغییر شکل داده و موجب مصدومیت شدید سرنشینان می شوند.
تست تصادف برخورد خودرو با کامیون

شاید این راهکار برای قسمت های جانبی نیز مناسب باشد؛ زیرا مواردی هم بوده که در آنها یک خودروی سواری با کنار یک تریلی برخورد کرده و حوادث ناگواری پیش آمده است. آخرین مورد از این دست چندی پیش در آمریکا اتفاق افتاد و راننده تسلا مدل S در برخورد با کنار یک تریلی جان خود را از دست داد. همین سانحه علاوه بر به چالش کشیدن حالت اتوپایلوت تسلا، بار دیگر ضرورت بازنگری در ایمنی خودروهای سنگین را گوشزد کرد.

موسسه ایمنی اتوبان های آمریکا (IIHS) در سال 2013 با انجام یک تست بسیار جالب، نقش گاردهای محافظ کامیون ها را در کاهش شدت تصادفات بررسی کرد.
تست تصادف برخورد خودرو با کامیون
در این تست که ویدیوی آن را می توانید در ادامه مشاهده کنید، مشخص شد که گاردهای مستحکم با ممانعت از ورود خودروی سواری به زیر کامیون تاثیر به سزایی در جلوگیری از وارد شدن صدمه شدید به سرنشینان دارند. امیدواریم در داخل کشور مسئولان مربوطه فکری به حال کامیون ها و کشنده های قدیمی کرده و از احتمال وقوع حوادث تلخی از این دست بکاهند. البته در این بین ما رانندگان نیز باید همواره با رعایت قوانین و نکات ایمنی، بیشتر از هر کسی به جان خود و عزیزانمان ارزش قایل شویم.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
تست تصادف برخورد خودرو با کامیون
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج