۳۷۹۲۳۸
۵۰۸۱
۵۰۸۱
پ

جنگل ۲۰۰ هکتاری در کویر مصر!

دانشمندان آلمانی با استفاده از هوش و زیست شناسی در همکاری با دولت مصر سعی در ایجاد یک معجزه طبیعی دارند: جنگلی در میان بیابان درفاصله دو ساعت از قاهره.

برترین ها: دانشمندان آلمانی با استفاده از هوش و زیست شناسی در همکاری با دولت مصر سعی در ایجاد یک معجزه طبیعی دارند: جنگلی در میان بیابان درفاصله دو ساعت از قاهره. این جنگل حدود ۲۰۰ هکتار مساحت خواهد داشت و درختان بومی و غیربومی مانند اکالیپتوس و ماهون را در برخواهد گرفت که علیرغم خشکی و کمبود باران پررونق خواهند بود.

راز نهفته در این جنگل سیستم آبیاری آن است که از طریق شلنگ درختان را تغذیه می کند و این آب از تصفیه خانه فاضلاب که در نزدیکی این بیابان قرار دارد تامین می شود. فیلترهای مکانیکی خاک و زباله را از فاضلاب جدا می کنند و سپس به آن اکسیژن و میکروب اضافه می کنند تا مواد آلی باقی مانده را تجریه کند. از آنجا که تصفیه کامل بسیار پرهزینه خواهد بود برخی آلاینده ها مثل نیترات و فسفات در آب باقی می مانند. هرچند این آب برای گیاهان خوراکی مثل میوه ها و سبزیجات استفاده نمی شود اما این ترکیب یک کود غنی برای درختانی که از چوب آن ها استفاده می شود فراهم می کند. درحقیقت این ترکیب شبیه به ترکیبی است که در بسیاری از کودهای تجاری به کار رفته است.
البته محیط زیست به روش های دیگری هم از رونق گیاهان در این منطقه پشتیبانی می کند. مصر زمستان های سخت و سردی ندارد و نور آفتاب شدید در کنار مواد مغذی که از طریق این آب به درختان می رسد باعث می شود درختان اکالیپتوس در این منطقه چهار برابر سریع تر از آلمان رشد کنند. علاوه براین مزارع برای رسیدگی به درختان تا ۱۵ سال که آن ها آماده برداشت شوند، ایجاد شغل می کند و همچنین هر هکتار ۳۵۰ متر مکعب چوب تولید می کند، منبعی که در غیر اینصورت باید به کشور وارد می شد. اگر بودجه کافی به دست آید ۶۵۰ هزار هکتار دیگر از این بیابان هم می تواند به جنگل تبدیل شده و بازهم علاوه بر حفاظت از زمین فرصت های شغلی بیشتری ایجاد کند.
جنگل 200 هکتاری در کویر مصر!
جنگل 200 هکتاری در کویر مصر!
جنگل 200 هکتاری در کویر مصر!
جنگل 200 هکتاری در کویر مصر!
جنگل 200 هکتاری در کویر مصر!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج