۳۷۹۸۴
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

پیام خود را با آب بنویسید! +عکس

این نسخه به مردم در تجسم تفاوت میان سطوح دافع آب یا خیس شده کمک می‌کند. اصل اساسی این نسخه که به معنی «خط هیروگلیف آبی» بوده، این است که با تغییر ویژگیهای یک سطح می‌توان با استفاده از آب از چاپهای دلخواه برخوردار شد.

ایسنا: این نسخه به مردم در تجسم تفاوت میان سطوح دافع آب یا خیس شده کمک می‌کند. اصل اساسی این نسخه که به معنی «خط هیروگلیف آبی» بوده، این است که با تغییر ویژگیهای یک سطح می‌توان با استفاده از آب از چاپهای دلخواه برخوردار شد.

ایسنا: دانشمندان با استفاده از فناوری نانو توانسته‌اند مواد مرطوب گزینشی را تولید کنند که برای نوشتن پیام‌های طولانی‌مدت با استفاده از آب قابل استفاده هستند. این محققان اخیرا با تیمی از دانش‌آموزان و استادان دبیرستان مریماک، مفهوم موسوم به «hydroglyphics» را بصورت یک نسخه نمایشی آموزشی درآورده‌اند.

این نسخه به مردم در تجسم تفاوت میان سطوح دافع آب یا خیس شده کمک می‌کند. اصل اساسی این نسخه که به معنی «خط هیروگلیف آبی» بوده، این است که با تغییر ویژگیهای یک سطح می‌توان با استفاده از آب از چاپهای دلخواه برخوردار شد.

برای این کار به برچسبهای اسفنجی، یک فنر اصلاح شده تسلا و یک ظرف آزمایشگاهی نیاز است. در این نمایش هر فرد یک برچسب را در انتهای ظرف آزمایشگاهی قرار داده و در زیر مارپیچ تسلا قرار می‌گیرد که این کاغذ را از بین می‌برد. در این زمان یک جرقه بنفش رنگ با صدای بلند ایجاد می‌شود. سپس به این ظرف آب افزوده شده و تمام بخشهای ظرف بجز محل چسب را پر می‌کند. این کار باعث نوعی حکاکی شده که تا یک ماه باقی می‌ماند.

پیام خود را با آب بنویسید! +عکس

ظروف آزمایشگاهی در اصل از یک ساختار پلاستیکی برخوردارند که دافع آب است. هنگامی که با فنر تسلا مورد درمان قرار می‌گیرند، هوا به شکل رسانا درآمده و اکسیژن با پلاستیک ترکیب می‌شود که باعث جذب آن توسط سطح این ماده خواهد شد.

با این حال ناحیه زیر برچسب از هوا مصون بوده از این رو هنوز آب را از خود دفع می‌کند. آب درون ظرف به بخشهای جاذب چسبیده و بخش پیام را خشک نگه می‌دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Alireza

      تیمی از دانش آموزان دبیرستانی؟ اینجا 80% بچه ها نمیدونن اصلا نانو چی هست.
      :(

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج