اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۸۶۹۳۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طنز؛ با زبون خوش برین سربازی

آیدین سیارسریع در وبسایت چیزنا نوشت:
تجربه نشون داده دوستان وظیفه و ناجا و... هر کاری که لازم باشه برای جذب حداکثری سرباز انجام میدن. اول از همه خیلی از معافیت ها رو برداشتن، مثلا دیگه نمی تونستی با ناقص کردن خودت از سربازی فرار کنی.
اگه نهایتا چند تا مویرگ و دو تا غده لنفاوی تمیز هم ازت باقی می موند باز هم بر اساس اصل مفت باشه کوفت باشه به درد یه جایی از سربازی می خوردی. در کنار معافیت پزشکی، شرایط معافیت کفالت رو هم سخت تر و سخت تر کردن.
یعنی تک پسر بدبخت اینقدر درس می خوند تا پدرش برسه به شصت سال، پدر که به شصت می رسید یهو قانون عوض می شد و می گفت برای معافیت کفالت پدر باید شصت و پنج باشه! بعد تک پسر مجبور می شد باز درس بخونه تا پدره برسه به شصت و پنج سال.
پدر می رسید به شصت و پنج قانون عوض می شد که برای معافیت کفالت پدر باید هفتاد سال سن داشته باشه. بعد پدره رو می کرد به پسره و می گفت پسرم! دیگه مقطع تحصیلی نیست شما ادامه بدی. تا اینا ما رو به هشتاد و پنج نرسوندن بیا با همین فوق دکترا برو خدمت!
پسره هم یا می رفت یا نمی رفت. اگه می رفت از زندگی عقب می افتاد، اگه هم نمی رفت از حقوق اجتماعیش محروم می شد و تنها کنش اجتماعی مجازش می شد استفاده از سرویس بهداشتی عمومی که اون هم همیشه دو نفر پشت در می ایستادن و ضمن تاسف بابت تاخیر ایجاد شده میگن: همیشه تو زندگیش کش میده! خاک بر سر.

خلاصه، دوستان وظیفه دیدن با وجود این محدودیت ها نه تنها به تعداد سربازان اضافه نمیشه بلکه بعضی ها تو محدودیت ها ستاره میشن، بنابراین نشستن فکر کردن که چیکار کنیم که جذب حداکثری صورت بگیره که به طرح فروش سربازی رسیدن.
یه قانونی تصویب کردن که غایبان بالای هشت سال می تونن با فلان چوق هزینه (که از ده تومن شروع می شد و می رفت بالا) معاف بشن. در واقع همان مصرع معروف که «گفت دیناری بده پنهان و خود را وارهان» با این تفاوت که دینارش کاملا عریان بود. ظاهرا این طرح هم نتونست جوون ها رو به سازمان وظیفه نزدیک کنه تا این که دیگه دوستان عصبانی شدن و تو دلشون گفتن: خودتون خواستین.
ما نمی خواستیم کار به اینجا بکشه. در همین راستا دیروز رئیس پلیس پیشگیری گفت: دستور تشدید برخورد و دستگیری سربازان غایب به استان‌ها ابلاغ شد! بله … واقعا با جوون های این دوره و زمونه همینطوری باید برخورد کرد. درست مثل حریف تمرینی. مثل مجرم. یا حداقل دشمن فرضی!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج