اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۹۵۲۴۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

طنز؛ حالا وقت واسه گلکاری زیاده!

پیمان مقدم در روزنامه ایران نوشت:

جناب دکتر روحانی، رئیس جمهوری محترم در پرسش مهر سؤال کرده‌اند: خشونت از کجا نشأت می‌گیرد؟ البته ما که شکر خدا دیگر دانش‌آموز نیستیم. نه از خط‌کش ناظم وحشت داریم و نه ترانه «مدرسه‌ها وا شده» می‌تواند روح‌مان را در روزهای آغازین پاییز خراش دهد. اما واقعاً هر چه بیشتر غور کردیم کمتر حکمت این سؤال رئیس دولت اعتدال را دریافتیم. واقعاً دولتی که خودش سر منشأ خشونت است چرا باید همچین سؤالی بپرسد؟ برخی تا اسم خشونت می‌آید فکر می‌کنند حتماً باید سیلی به گوش کسی نواخت یا یک اردنگی حواله‌اش کرد. خشونت انواع و اقسامی دارد؛ وقتی شما با یک برجام خون به جیگر ۸۰ میلیون نفر می‌کنید و زندگی به کام‌شان زهرمار می‌شود این یک خشونت قراردادی است.
وقتی شما با «اف.‌ای.‌تی.‌اف» اطلاعات بانکی کشور را توی سینی می‌گذاری و به اجانب تحویل می‌دهی این خشونت اطلاعاتی است. وقتی شما با اصرار بر برگزاری کنسرت خون جماعتی را به جوش می‌آوری این خشونت ابرامی است. وقتی تسخیر‌کنندگان شجاع و خودجوش سفارت کشور همسایه را جاهل احساساتی خطاب می‌کنید این خشونت کلامی است. وقتی ظریف با کری قدم می‌زند و گل می‌گوید و گل می‌شنود این خشونت رفتاری است. وقتی یارانه‌ها را زیاد که نمی‌کنید هیچ، از سر و تهش می‌زنید و هی فهرست یارانه بگیرها را لاغر می‌کنید، این خشونت اقتصادی است.

وقتی یک فیلم مسأله دار را به اسکار می‌فرستید و در به در به‌دنبال توقیف و خفه کردن صدای نشریه‌ای هستید که همین مسأله‌ها را افشا کرده، این خشونت رسانه‌ایست. وقتی آب سنگین را می‌فروشید اما مشکلات آب و نان مردم را حل نمی‌کنید این خشونت غذایی است. وقتی با تمام ناکارآمدی‌ها و مشکلات کشور، هنوز حاضر نیستید کلید پاستور را تحویل عزیزان در روزنامه توپخانه بدهید و از عرصه خارج شوید این خشونت مقامی است.

به نظر حقیر ریشه تمام خشونت‌ها در دل همین دولت اعتدال است و جناب روحانی بهتر است کمی با آینه بیشتر داد و ستد کنند. تا قبل از این دولت ما این همه مشکلات نداشتیم. یک پول نفتی بود که سر سفره‌های مردم ملاحظه می‌شد و یکسری تحریم بود که عوارضش به دوش ملت بود و عوایدش را بابک جان اینا مجبور بودند تحمل کنند. همه شاد و سرخوش بودند و هیچ مشکلی وجود نداشت. از وقتی دولت اعتدال آمده انقدر خشونت به خرج داده و در حق خادمان این کشور ظلم کرده که دوستان مجبور شدند آستین بالا بزنند و به سفرهای انتخاباتی بروند. حالا درست است که این دوره نشد، اما دوره بعد که هست. برای گلکاری هیچ وقت دیر نیست. تا دل‌تان بخواهد تپه داریم و گل و کود مرغوب.... البته کشور کمی مشکل آب دارد که خب اونم صحبت می‌کنیم حل میشه!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج