adexo3
۴۰۵۱۶۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

عضلات رباتیک برای انسان و ربات‌ها

محققان دانشگاه لوزان سوئیس با به‌کارگیری تکنیک‌های ساده و مواد انعطاف‌پذیر موفق شدند عضلات رباتیکی بسازند که کاربردهای بسیار هیجان‌انگیزی خواهد داشت.

خبرگزاری آنا - محمدرضا احمدی‌نیا: محققان دانشگاه لوزان سوئیس با به‌کارگیری تکنیک‌های ساده و مواد انعطاف‌پذیر موفق شدند عضلات رباتیکی بسازند که کاربردهای بسیار هیجان‌انگیزی خواهد داشت.
ربات‌هایی که در هر سوراخی می‌خزند یا دستگاه‌های اعجاب‌آور رباتیکی که مانند یک اختاپوس واقعی شنا می‌کنند، قبلا رزومه بخش رباتیک دانشگاه لوزان سوئیس را بسیار ارزشمند کرده بودند اما این‌ بار اختراع تازه‌ای از مواد و قوانین بسیار ساده از این بخش ارائه شده است که می‌تواند آینده توانبخشی، پزشکی، امداد و نجات و خود علم رباتیک را دستخوش یک انقلاب کند.

بخش رباتیک دانشگاه پلی‌تکنیک ملی لوزان در سوئیس، عضلاتی را از جنس لاستیک، سیلیکون و کاغذهای خاص ساخته است که به کمک جریان هوا، عملکردی مانند عضلات انسان دارد. همان‌ طور که در تصویر و ویدئو دیده می‌شود، یک نوع از عضلات رباتیک، به‌شکل سوسیس هستند و با کمک یک پمپ بزرگ بیرونی، جریان و مقدار هوای داخل خود را کنترل می‌کنند و به شخص کمک می‌کنند حین تمرینات ورزشی برای بازتوانی، کنترل مقدار حرکت خود را از دست ندهد. این شیوه کمک‌رسانی و این شکل از عملکرد در این عضلات موجب می‌شود که کار فیزیوتراپی در انواع بیماری‌ها و آسیب‌دیدگی‌ها بسیار آسان‌تر و مفیدتر دنبال شود.

این عضلات رباتیک همچنین می‌توانند در حرکت دادن اندام‌های ربات نیز به‌ کار گرفته شوند و در برخی‌ موارد حتی ممکن است به کمک رفع اثر نقص عضو بیایند. تیم تحقیق اعلام کرده است که مرحله بعدی کار، کوچک‌کردن اندازه پمپ هوا و کامپیوتر کنترل آن است تا بتوان کل مجموعه را در یک کمربند جا داد و به کمر بیماران بست تا بتوانند با استفاده از آن یک فیزیوتراپی دائم داشته باشند.
در صورتی که این تکنولوژی در ربات‌های انسان‌نما نیز کاربرد داشته باشد، می‌تواند از حرکات خشک و بدون انعطاف این ربات‌ها کاسته و رفتار اندام‌های آنها را بیشتر شبیه انسان کند.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
عضلات رباتیک برای انسان و ربات‌ها
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج