۴۰۹۲۵۲
۳ نظر
۵۰۱۷
۳ نظر
۵۰۱۷
پ

شهر غرق شده «Baiae»

شهر روم باستانی «Baiae» در ساحل شمال غربی خلیج ناپل، زمانی که تفرجگاه ساحلی محبوب بوده که به خاطر مناطق زیبا، چشمه های معدنی و درمانی افرادی مثل جولیوس سزار، نرو و کالیگولا را به سوی خود جذب می کرده است.

برترین ها: شهر روم باستانی «Baiae» در ساحل شمال غربی خلیج ناپل، زمانی که تفرجگاه ساحلی محبوب بوده که به خاطر مناطق زیبا، چشمه های معدنی و درمانی افرادی مثل جولیوس سزار، نرو و کالیگولا را به سوی خود جذب می کرده است. اما آنچه که واقعا افراد ثروتمند و قدرتمند را جذب این شهر پررفت و آمد می کرد، مهمانی های ساحلی آن بود.
اما اکنون بیشتر این شهر زیر آب قرار دارد. همان فعالیت های آتشفشانی زیرزمینی که آب گرم را به سطح زمین می آورد و این شهر را به مرکز سلطنتی عیاشی تبدیل کرده بود موجب سقوط آن شد. کل زمین مانند یک صفحه به دلیل خالی شدن ماگمای در زیر قرار گرفته، بیش از شش متر سقوط کرد. این اتفاق در قرن شانزدهم افتاد اما از آن زمان این شهر تنها سایه ای از شکوه سابق خود را دارد.
این شهر در شبه جزیره Cumaean و در اصل به عنوان یک بندر ساخته شده است. روزهای شکوه این شهر با حملات حاکمان مسلمان در قرن هشت به پایان رسید و سپس در قرن 16 در زیر دریای Tyrrhenian ناپدید شد. امروزه می توان با یک قایق کف شیشه یا غواصی کردن از ویرانه های این شهر دیدن کرد. جاده ها با ساختمان های کنار آن، ویلاهای باشکوه متعلق به خانواده های مرفه رومی، ده ها مجسمه مرمرین و مجتمع های حمام هنوز هم وجود دارند. دیوار بسیاری از ساختمان ها فروریخته اما هنوز هم اتاق ها قابل تشخیص هستند. بعضی از این اتاق ها هنوز کفپوش موزاییکی دست نخورده خود را دارند. این شهر بزرگ پوشیده از جلبک اکنون محل زندگی انواع موجودات دریایی است.
شهر غرق شده «Baiae»
شهر غرق شده «Baiae»
شهر غرق شده «Baiae»
شهر غرق شده «Baiae»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه باحال

    • زهرا

      جالب بود

    • ترانه

      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج